AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #1 Skrevet 16. oktober 2016 Å få barn er oppskrytt. Mange som sier at de som ikke får barn får en ensom alderdom. Men nå har jeg jobbet 5 mnd på et aldershjem. Mange av de eldre som har barn her, men de får knapt besøk av barna sine! De venter vel kun på arven sin.. Anonymkode: 5bdaa...739 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #2 Skrevet 16. oktober 2016 Jeg er barnløs. Jeg ble ensom lenge før alderdommen. Det var ikke de som hadde barn før de ble gammel. Anonymkode: dca46...eb5
asterix Skrevet 16. oktober 2016 #3 Skrevet 16. oktober 2016 Hvis å slippe å være ensom i alderdommen er grunnen til at man får barn, har man virkelig misforstått noe grunnleggende. 4
Fru Uperfekt Skrevet 16. oktober 2016 #4 Skrevet 16. oktober 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å få barn er oppskrytt. Mange som sier at de som ikke får barn får en ensom alderdom. Men nå har jeg jobbet 5 mnd på et aldershjem. Mange av de eldre som har barn her, men de får knapt besøk av barna sine! De venter vel kun på arven sin.. Anonymkode: 5bdaa...739 Nå er ikke det grunnen til at jeg har fått mange barn. Selvfølgelig er det fint om de ønsker å besøke meg når jeg blir gammel men forventer det ikke, de skal jo ha sine liv de og.
AmandaVI Skrevet 18. oktober 2016 #5 Skrevet 18. oktober 2016 Bestemte meg for å aldri gifte meg eller få barn da jeg var rundt tolv år gammel. Ikke fordi jeg ikke liker barn eller er mannehater eller ikke finner den "perfekte" mannen, men fordi jeg ikke er typen til det. Det er de av oss som ikke er det, enkelt og greit. Jeg liker luft under vingene og plass til å gjøre det jeg vil, og det har jeg ikke dårlig samvittighet for. Ensomhet i alderdommen er og blir en myte. Det finnes mange tilbud for eldre. Bingo/spillkvelder, pasient/besøksvenner, strikkekafeer, reisegrupper, eldresenter, temakvelder og seniorkino, samt svømming, trim, matlagingskurs og gåturer for de litt mer aktive.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå