Gå til innhold

Trygt å sette fra seg bil med hund inni i Oslo sentrum?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal en tur på konsert i Oslo, og lurer på om jeg skal ta med meg hunden eller ikke. Bilen kommer til å stå utenfor Rockefeller mens konserten pågår. Vet jo at hunder kan bli stjelt og biler kan bli stjelt...

Anonymkode: 44dc3...8e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville hatt hunden hjemme, med tilgang på vann.

• Liker 2
Skrevet

Nei, så absolutt ikke. La hunden være hjemme og få noen til å passe den, hvis den har separasjons-angst. Du vet ikke hva som kan skje. Selv om det er høst nå, kan det bli utrolig varmt for en hund som er stengt inni en bil, der den ikke har tilgang på drikke.

• Liker 2
Skrevet

Det blir ikke varmt i bilen klokka 22 om kvelden. TS

Skrevet

Hunder skal ikke etterlates alene i bil.

Anonymkode: d4a0a...3d9

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hunder skal ikke etterlates alene i bil.

Hæ? Hvaslags begrunnelse har du for dette? Jeg setter alltid fra meg blien med hunden når jeg  handler. Hvordan er det praktisk mulig å ha hund om jeg ikke kan ta henne med inn på butikk, bensinstasjon eller noe som helst i Norge, og jeg ikke skal kunne sette henne i bilen utenfor? Dette blir for dumt. Ingen er interessert i å stjele det gamle vraket mitt uansett, og hunden er en blanding som ikke er det spøtt attraktiv for hundetyver. Men er likevel litt skeptisk til å la henne være alene i bilen i Oslo på kveldstid. TS

Skrevet

hvorfor tror du at hun har det bedre i en liten innestengt bil enn hjemme i leiligheten?

Anonymkode: 61a35...0a7

• Liker 4
Skrevet

Nei. En konsert varer vel noen timer? 

Anonymkode: 6ab16...f66

Skrevet

Jeg ville latt hunden være hjemme. 

Skrevet

Hvorfor skal du ha med hunden og la den ligge i bilen? Hvorfor kan den ikke være hjemme?

Anonymkode: 587a6...407

Skrevet

Jeg har bestemt meg for å la henne være hjemme. TS

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bestemt meg for å la henne være hjemme. TS

Bra valg! Dette får meg til å tenke på hvor sjelden det faktisk er at noen på kg hører på råd. :laugh:

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bra valg! Dette får meg til å tenke på hvor sjelden det faktisk er at noen på kg hører på råd. :laugh:

Hadde nok bestemt meg for det uten disse rådene, for jeg hadde en dårlig magefølelse på å ta henne med. Kjipt for henne å være i bilen så lenge også.

Problemet er bare at hun ikke er vant å være alene så lenge, og roer seg bedre i bilen. Men får trene litt intensivt på det frem til konserten, slite henne ut den aktuelle dagen og gi henne noe digg å tygge på så går det nok bra :) 

Skrevet

For all del, ville jeg IKKE gjort det noen steder. I hvertfall ikke alene. Mine foreldre har hund, og de er VELDIG nøye, fordi det er angivelig folk som stjeler hunder. Da hadde jeg heller latt bikkja være hjemme i ca 20 minutter, enn så frustrerende hunden synes det er. 

Skrevet

Nå så jeg at det var en konsert. Tror jeg ville hundepasser, før jeg hadde dratt på konsert. Er den snill og menneskevant, så går det hvel for en kveld at en venn eller foreldre, e l, passer den, bare den får mat og vann, og noen turer ut? Er heller ingen tilhenger av å la hunden være alene hjemme i flere timer. 

Skrevet

Hunden kunne vært så bra vitne om bilen hadde blitt stjålet.  Kunne gitt vitneforklaringer i svart/hvit.  :rolleyes::fnise:

Anonymkode: a5ef6...f8b

Skrevet
På Sunday, October 16, 2016 den 3.54, AnonymBruker skrev:

Jeg skal en tur på konsert i Oslo, og lurer på om jeg skal ta med meg hunden eller ikke. Bilen kommer til å stå utenfor Rockefeller mens konserten pågår. Vet jo at hunder kan bli stjelt og biler kan bli stjelt...

Det er ikke trygt å sette fra seg bil med hund i noen steder. La hunden bli hjemme eller få noen til å passe den for deg imens du er på konsert.

Skrevet

Saken er løst, hun blir hjemme. TS

Skrevet

Har hunden i bilen noen ganger selv, men i Oslo hadde jeg aldri satt den fra meg i bilen. 
Så fint den blir hjemme. 
Kos deg på konsert :)

Who let the dogs out?

Anonymkode: a2a7a...fd0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...