Gå til innhold

Blir du mer ensom av å "henge på KG"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du som ikke har noen venner og ellers ikke omgås mennesker i særlig grad, nesten ingen. Har du opplevd å kjenne mer på ensomheten jo mer du henger på KG og "småprater" med andre brukere (du ikke kjenner fra før)? Eller føler du all kontakt er positivt, fordi det er bedre enn ingenting? Er det lettere med null kontakt, fordi da blir du heller ikke minnet på at det bare er "lurekontakt" og alt er borte når PC-en slås av, eller er det lettere med litt "lurekontakt" fordi da er det i alle fall et eller annet innslag av kontakt med andre mennesker i livet ditt?

Anonymkode: 2c106...0b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er suget etter noe mer som er ille. Det er litt som å sulte og spise en liten sjokoladerute uten å ha noe mer. Da kan en like godt la være.

Anonymkode: 1ffb8...2d6

• Liker 2
Skrevet

Jeg ser (føler) den. Men noen ganger er det vanskelig å la være å spise den lille sjokoladeruten selv om man vet at suget etterpå ikke man "mettes."

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er suget etter noe mer som er ille. Det er litt som å sulte og spise en liten sjokoladerute uten å ha noe mer. Da kan en like godt la være.

Anonymkode: 1ffb8...2d6

Men hvordan gjør du det, lar du være å være her så ofte, eller lar du bare være å snakke direkte med folk her inne? Hjalp det?

Skrevet

Jeg synes ikke det hjelper så mye å være her inne. Er jo like ensom fordi om man har noe kontakt her inne. Det føles veldig annerledes og mye bedre å ha kontakt med noen i virkeligheten. Jeg er her endel uansett for å få tida til å gå, men jeg forsøker å ha kontakt med de få jeg kjenner så mye som mulig da. Skulle kjent flere så hadde det vært lettere, og da hadde jeg ikke vært her inne så mye. 

Anonymkode: f9ccd...a02

• Liker 1
Skrevet

Nei. Jeg har blitt så mye skuffet av folks oppførsel mot meg at jeg har innsett at mitt behov for sosial kontakt er bygd på en romantisering. Det er ikke så enkelt å finne noen som ikke dømmer deg på noen måte, som du kan ha genuin kontakt med. Så jeg er bare fornøyd med at jeg i det minste slipper å forholde meg til folk hver dag.

Jeg er ikke på KG pga det sosiale, jeg er her mest fordi noen dager orker jeg ikke spille TV spill og da må jeg ha litt mer hjernedød underholdning

Anonymkode: 923ba...f1d

Skrevet

henger her for å diskutere, det er gøy å få si ut sine meninger, også høre på andres meninger. Er ikke her for det sosiale. 

• Liker 2
Gjest The damned
Skrevet

Det å bare skrive på forumet gjør ikke meg mindre ensom. Får lite respons fra andre,og det man får er jo bare angående det man diskuterer. Får heller ikke noe ut av "sosial prat og ordleker" eller hva det underforumet heter.

Blir noe annet enn å snakke sammen med en person der man vet at den person er interessert i å snakke med deg,og du med den. Å skrive med noen kan gjøre meg mindre ensom,men spørs litt om kjemien og interessen er der.

Men det er helt klart noe annet å snakke med noen ansikt til ansikt,og gjøre noe sammen med noen. Man mister ganske mye når man sitter foran pc'en,og det er absolutt ikke det samme selv om det kan være fint å snakke med folk online også.

Skrevet
18 timer siden, The damned skrev:

Blir noe annet enn å snakke sammen med en person der man vet at den person er interessert i å snakke med deg,og du med den. Å skrive med noen kan gjøre meg mindre ensom,men spørs litt om kjemien og interessen er der.

Men det er noe med dette, synes jeg, at det allikevel bare er her, også ferdig med det. Så blir det litt "farlig" når det er den eneste som gjelder av sosial kontakt, for det ender så brått når PC-en slås av. Da lurer jeg på om det hadde vært best med jevnt ingen kontakt (som i å ikke snakke med noen som er interessert i å snakke her på KG f.eks), eller litt nå og da, men da også den medfølgende tydeligheten om at det er "lurekontakt." Jeg er glad for å høre at det å skrive med noen kan gjøre deg mindre ensom. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...