The Kitten Skrevet 15. oktober 2016 #1 Skrevet 15. oktober 2016 I gaten hvor mine foreldre bor så er det noen som har hunden sin utenfor på baksiden av huset sitt. Altså ved veien der hvor folk går for å komme til sine egne hus, og der hvor folk går for å komme til et turområde. Hunden er i bånd, men det er ikke så enkelt å se for folk som går i bånd, og den har heller ikke muiighet til å gå ned i veien til de som går forbi. Saken er at den bjeffer på alle som går forbi, noe flere finner skremmende, særlig ettersom det er en stor hund. Jeg har møtt hunden flere ganger når de har gått tur med den, og den er ikke aggressiv. Bjeffingen når folk går forbi høres for meg ut som varslingsbjeff. Det hjelper imidlertid lite at jeg vet at hunden ikke er aggressiv. Det er fortsatt ekkelt for de som går forbi. Så spørsmålet er om noe kan gjøres? De har mulighet til å ha hunden på andre siden av huset dersom de absolutt vil ha den stånde ute.
Tabris Skrevet 15. oktober 2016 #2 Skrevet 15. oktober 2016 Jeg synes mer synd på hunden enn på forbipasserende, må jeg innrømme. Meld de til Mattilsynet hvis hunden står mye ute. 3
The Kitten Skrevet 15. oktober 2016 Forfatter #3 Skrevet 15. oktober 2016 Akkurat nå, Tabris skrev: Jeg synes mer synd på hunden enn på forbipasserende, må jeg innrømme. Meld de til Mattilsynet hvis hunden står mye ute. Tusen takk for raskt svar. Jeg er enig i at det er mer synd på hunden som står mye ute. Jeg har ingenting i mot å holde hunden sin ute under rette omstendingheter (område hvor uvedkommende ikke kan gå inn, friskt vann, mulighet til å søke skygge/varme etc) men omstendighetene er ikke riktig i dette tilfellet. Jeg har faktisk vurdert melde til Mattilsynet etter å ha tenkt på den forrige hunden deres. Vi fant den vandrende alene med jevne mellomrom og tok den inn til oss. Dette var en hanhund og de kan jo stikke av for å oppsøke tisper som har løpetid. Vår egen hund gjorde det før han ble kastrert, men vi oppdaget det med en gang og satte i gang full leteaksjon. Disse folkene hadde som oftest ikke idè om at hunden deres var vekke. Denne hunden var utrolig snill og de så på seg selv som gode hundeiere av den grunn. Jeg på min side tror de rett og slett var veldig heldige.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #4 Skrevet 16. oktober 2016 Det er ingen god normal hundeeier som bare plasserer hunder ute slik! Hunder hører til FAMILIEN & INNE og det er mishandling å sette ensomme, ustimulerte hunder ute slik. Anmeld drittsekkene. Eller gjør som noen gjør.ta hunden og se deg aldri tilbake. Anonymkode: 030f2...260 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #5 Skrevet 16. oktober 2016 9 timer siden, The Kitten skrev: Tusen takk for raskt svar. Jeg er enig i at det er mer synd på hunden som står mye ute. Jeg har ingenting i mot å holde hunden sin ute under rette omstendingheter (område hvor uvedkommende ikke kan gå inn, friskt vann, mulighet til å søke skygge/varme etc) men omstendighetene er ikke riktig i dette tilfellet. Jeg har faktisk vurdert melde til Mattilsynet etter å ha tenkt på den forrige hunden deres. Vi fant den vandrende alene med jevne mellomrom og tok den inn til oss. Dette var en hanhund og de kan jo stikke av for å oppsøke tisper som har løpetid. Vår egen hund gjorde det før han ble kastrert, men vi oppdaget det med en gang og satte i gang full leteaksjon. Disse folkene hadde som oftest ikke idè om at hunden deres var vekke. Denne hunden var utrolig snill og de så på seg selv som gode hundeiere av den grunn. Jeg på min side tror de rett og slett var veldig heldige. At det går ann! For noen møkkafolk! Anonymkode: 030f2...260 2
Purple Basil Skrevet 16. oktober 2016 #7 Skrevet 16. oktober 2016 Dette ville jeg ha meldt ifra om! 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #8 Skrevet 16. oktober 2016 Mattilsynet er rett instans her. Men idioter får man ikke gjort klokere, så de kommer sikkert til å gjøre det samme igjen. Men da får man melde fra igjen og igjen. Anonymkode: cc8f6...139 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå