Gå til innhold

Lei av jobben. Vil egentlig bare sykemelde meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har høy utdannelse men sitter i en dårlig jobb. Blitt sittende fast men nå vil jeg videre pga elendige forhold på jobb. Det er et elendig sted med skrekkelig dårlige forhold både for meg som ansatt og arbeidsmessig. De setter ikke pris på meg eller mine kollegaer. Vi behandlet uten respekt. Elendig lønn. Elendig sjef og ingen forståelse for at jeg har småbarn med både sykdom og barnehagetilvenning. Sistnevnte ble jeg nektet fri for. Har klagd inn til fagforeningen hvorpå sjefen har fått nyssnom dette og går Inn for å gjøre hverdagen min enda surere. Jeg må alltid gå ti minutter før endt arbeidsdag for å rekke bussen slik at jeg når barnehage før den stenger. Derimot møter jeg en time før på jobb en nødvendig. Sjefen ser ikke det første, men klager på det siste. Nå har hun gjort ting enda verre og viser ingen forståelse men går inn for å lage kvalme. Historien er lang og jeg misliker jobben min intenst. Hver morning tenker jeg st jeg hater dette stedet og heller ønsker meg sykemeldt. Jeg mistrives og sliter med å stå opp om morningen. Humøret er langt nede og jeg blir sur g grinete. Jeg sjekket arbeidsmarkedet men ingenting å søke på. De får jeg har søkt har jeg kun nådd opp til nummer to. Jeg må ha My jobb men ting tar tid. Jeg vil vekk! Jeg er så demotivert. Vil egentlig bare sykemelde meg, eller delvis syke Elde meg. Har ingen grunn egentlig og treffer vel ikke på forståelse fra lege heller. Hva gjør msn i slike tilfeller ? prøver så klart å gjøre det beste ut av dagen, men jeg sliter virkelig og gleder meg til helg og lurer på hvilke dager jeg kan ringe meg syk og slippe å gå på jobb. 

Anonymkode: 3cb29...605

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner greia med tanke på dårlig arbeidsmiljø, men du bør jo også forstå at det ikke er populært at folk går 10 minutter før hele tiden. Det er faktisk veldig irriterende hos oss, nå folk med barn går 10 minutter før alltid, og vi andre sitter igjen flere timer etterpå (og jeg selv kommer også først på jobb stort sett, og går sist).

Dette med barn er en privat greie, man kan ikke forvente at jobben skal ordne opp i det hele tiden. Men du har selvfølgelig rett til å reagere på dårlig behandling og sjikane, så jeg ville tatt en annen jobb fort som fy. 

Anonymkode: 607b5...4d0

• Liker 7
Skrevet

Du må berre fortsette å leite etter ny jobb!

• Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner greia med tanke på dårlig arbeidsmiljø, men du bør jo også forstå at det ikke er populært at folk går 10 minutter før hele tiden. Det er faktisk veldig irriterende hos oss, nå folk med barn går 10 minutter før alltid, og vi andre sitter igjen flere timer etterpå (og jeg selv kommer også først på jobb stort sett, og går sist).

Dette med barn er en privat greie, man kan ikke forvente at jobben skal ordne opp i det hele tiden. Men du har selvfølgelig rett til å reagere på dårlig behandling og sjikane, så jeg ville tatt en annen jobb fort som fy. 

Vil si det er forskjell på hvilken jobb en har, ar hun går 10 min før og dere sitter flere timer over er for det første ikke den som går tidelig sin feil og det høres ut som det er skjevt fordelt.

Hos oss slutter vakten kl 3, og da går man som regel klokken 3 utenom ved akuttetilfeller. Bolig fungere nok ganske likt. Om noen da hadde gått 10 min før hadde jeg ikke brydd meg litt om, spesielt om de kommer så lenge før.

Til Ts. Syns absolutt du burde finne deg en ny jobb. Det er ikke bra for deg heller å ha det slik.

Anonymkode: 715fa...9f8

• Liker 4
Skrevet

Ta 10 min kortere lunsjpause og si noe om hvorfor. 

Hva slags jobb har du? Veldig fast arbeidsdag eller er det ok å sjonglere litt innefor kjernetid?

Anonymkode: f4ce9...e6b

Skrevet

Man blir sykmeldt - av legen sin - fordi man er SYK. Man sykmelder ikke SEG SELV fordi man hater jobben sin. 

Anonymkode: fae98...2e0

• Liker 10
Gjest UhuruPeak
Skrevet

Har du avtalt med sjefen at du går ti minutter tidligere? Hvis ikke forstår jeg godt at sjefen din er irritert. Du kan ikke bare ta deg til rette med arbeidstider sjølom du synes det passer. Søkte du fri uten lønn for bhg tilvenning og ble nektet det? Eller søkte du fri med lønn?

Skrevet

Forstår det andre, men som flere her sier, man kan ikke bare forvente at man skal få gå 10 minutter før endt arbeidstid bare fordi man har barn. Jeg er alene med ansvaret for mitt barn å jeg oppsøkte sjefen for å forhøre meg om vi kunne komme frem til en god løsning for meg men også for jobben, å det fikk vi til. Hadde ikke det latt seg gjøre, hadde jeg mått finne på noe annet. Men kan dere ikke prate med sjefen? Det er forøvrig også litt dårlig av deg å gå videre med dette uten å drøfte med sjefen først. På en arbeidsplass er det mange mennesker som oftest, alle med ulike behov, en sjef skal prøve å gjøre alle til lags, uten at det påvirker jobben negativt. Det er ikke lett. Du bør og burde sette deg ned med din sjef og forklare det du føler. Og så kan dere ta det sammen derfra. Aldri noen god ide å gå bak ryggen på sjefen sin å melde ifra til Arbeidstilsynet foruten at det foreligger alvorlige feil eller hendelser på arbeidsplassen. Det meste kan man diskutere og komme til enighet i.

Anonymkode: 7025a...501

• Liker 1
Skrevet

Hadde sagt opp og tatt en fleksibel hvilkensomhelstjobb for en periode for å slippe dette, mens jeg søkte ny jobb.

Anonymkode: 02167...69d

• Liker 2
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun kommer en time før arbeidsdagen starter og er 10 minutter en avtalt tid. Så det jeg virkelig ikke hvorfor andre må sitte flere timer med arbeid etter at hun har dratt. 

Anonymkode: 26526...bd8

• Liker 2
Skrevet

Her er fokuset veldig feil ... 

ts her ... 

problemet har ikke noe grobunn i dette med å gå ti minutter før. Det er i orden for sjef og kollegaer å gå ti min før. Det er ikke der problemet ligger. Vi har frihet under eget ansvar og jeg kommer alltid før på jobb så ingen plages av dette. Men det er bare det st jobben innebærer en del stress med tanke på å rekke bussen. Og at sjefen misbruker meg og min kunnskap. Hun gir meg masse ekstra oppgaver som ikke er en del av avtalen eller lønnen. Hun forventer dette ferdig innen tidsfrister men jeg får ingenting tilbake. Jeg måtte være avdelingssjef i to måneder grunnet sommerferie men fikk beskjed om at jeg får ikke noe ekstra for det tilbake, men innebar en helsikes mye ekstra jobb for meg og lengre dager. Var en forferdelig periode. Man får ikke en gang et klapp på skulderen. Og det er ikke overdreven engang. Ingen roste eller sa takk for hjelpen. 

I tillegg pålegger hun meg oppgaver fordi hun ikke takler dem selv men utad fremlegger hun dem som om hun har gjort dem og ikke jeg. Får ikke engang det lille ekstra her heller. 

Ved lokalt lønnsoppgjør søkte jeg meg oppover men fikk til beskjed om at mine forhåpninger var for store. Skulle være likt for alle. Til tross for at jeg alltid får ekstra oppgaver. 

I dag er det søndag og jeg gruer meg virkelig til jobb i morgen. Jeg hater virkelig jobben min og prøver å finne alle grunner for å slippe unna! Har nesten lyst til å si opp og heller vente til jeg finner  noe annet. 

Skrevet

Men vettu!!! Gå til legen imorgen og få deg en sykemelding. Fortsetter du slik så kan du faktisk møte veggen og bli alvorlig syk.

Håper du finner deg en ny jobb. Er det mulig å flytte til en annen by? 

Anonymkode: 3de53...c03

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så er ikke bare sjefen til TS som ikke fikk med seg at hun møter opp 1 time før på jobb - du fikk det heller ikke med deg?

TS, søk andre jobber da!!!!!!!!!!😡😡😡😡

Anonymkode: 4d3f8...d85

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men vettu!!! Gå til legen imorgen og få deg en sykemelding. Fortsetter du slik så kan du faktisk møte veggen og bli alvorlig syk.

Håper du finner deg en ny jobb. Er det mulig å flytte til en annen by? 

Anonymkode: 3de53...c03

Hun er jo ikke syk! Man kan ikke bli sykemeldt fordi man kanskje, eventuelt kan bli syk av arbeidsmiljøet, det fungerer ikke.

Men søk flittig på andre jobber.

Endret av Tvist
Skrevet

Er det ikke slik at man får 60% av lønna av nav om man sier opp, kan det være et alternativ?

Skrevet
55 minutter siden, vafle skrev:

Er det ikke slik at man får 60% av lønna av nav om man sier opp, kan det være et alternativ?

Hvis man sier opp selv har man en sperre på et par måneder.

Anonymkode: 54cc6...8c0

Skrevet

Er du organisert?

Skrevet

Ts 

er organisert. Har varslet om ulike forhold og det er en sv grunnene til at sjefen min gjør hverdagen min til et helvete. Det er hennes form for hevn dessverre. 

Skulle mer enn gjerne gått til legen og sykemeldt men men hva skal msn si til legen. Jeg er ikke av person den som sitter å klager og syter. Og jeg er jo ikke syk heller. 

Sperre på et par mnd fikser jeg ikke økonomisk heller så må jo bare holde ut. Søker andre jobber men her hvor jeg bor er det svært lite å søke på. Men lite barn er msn heller ikke åpen for alle andre områder. 

Skrevet

Spørs om du får sykemelding pga du er lei og mistrives. Min lege sa sist at det ikke var grunn til å sykemelde meg på de kriteriene.  Nå var det ikke arbeidsmiljøet som gjorde at jeg oppsøkte han, jeg var utbrent og trengte å få jobben på avstand og å hente meg inn. 

Håper du finner ny jobb😊

Anonymkode: 28a03...190

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts 

er organisert. Har varslet om ulike forhold og det er en sv grunnene til at sjefen min gjør hverdagen min til et helvete. Det er hennes form for hevn dessverre. 

Skulle mer enn gjerne gått til legen og sykemeldt men men hva skal msn si til legen. Jeg er ikke av person den som sitter å klager og syter. Og jeg er jo ikke syk heller. 

Sperre på et par mnd fikser jeg ikke økonomisk heller så må jo bare holde ut. Søker andre jobber men her hvor jeg bor er det svært lite å søke på. Men lite barn er msn heller ikke åpen for alle andre områder. 

Men har du prøvd deg på å sjikanere tilbake. Hvis man blir regelrett sjikanert så må man bare ta igjen...Men gjør det når ingen andre hører på, når du er alene med henne. Trusler av varierende grad av alvorlighet er en grei start. Og hvis hun beskylder deg til noen andre, så nekter du bare for at du har sagt det...Dere har jo en konflikt, så det er den perfekte muligheten for å fremstille henne som en løgner. 

Du kan også vurdere å ta opp det hun sier, og vise det til andre på jobben som du stoler på. Rett og slett rotte seg litt sammen. 
Ja, dette ødelegger selvfølgelig en referanse. Men ut fra det du sier, så virker det som om hun vil snakke dritt om deg uansett, så da kan du like gjerne ta hevn før du slutter. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...