Gå til innhold

Guds vilje??

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Dere som er "ordentlig" religiøse, kan dere ta prøvereørsbefrukting? Eller er det Guds vilje at dere ikke kan få barn og det må dere leve med?? Er prøverør en synd for dere kristne, katolikker eller muslimer??

Hilsen bare lurer :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere som er "ordentlig" religiøse, kan dere ta prøvereørsbefrukting? Eller er det Guds vilje at dere ikke kan få barn og det må dere leve med?? Er prøverør en synd for dere kristne, katolikker eller muslimer??

Hilsen bare lurer :klø:

Jeg er frelst og åndsdøpt, og ser absolutt ikke noe galt i prøverørsbefruktning. Men vi er så forskjellige alle sammen. Og hva andre mener om det, får de selv stå for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange kristne mener at livet starter ved befruktningen, og for dem blir da prøverørsmetoden å "heve seg over" Guds suverenitet i forhold til livet og døden.

Altså, siden man setter inn noen embryoer og eventuelt kaster andre, så har man "tatt seg til rette" der Gud skulle ha bestemt.

Jeg kjenner kristne som tenker slik, og jeg kjenner kristne som synes at prøverørsmetoden er helt uproblematisk.

For noen svært konservative kristne, og som kjent for en del katolikker, er det kun Gud som skal bestemme hvor mange barn man skal få, eller om man skal få noen i det hele tatt. For dem blir jo prøverørsmetoden selvsagt feil, og prevensjon er da heller ikke akseptert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:roll:

At mange religiøse individer og grupperinger er imot prevensjon, er en holdning som henger igjen fra de tidligste tider da befolkningen var liten (i midtøsten f.eks.) og det var om å gjøre å være "mangfoldig".

At dette i dagens verden bare blir enfoldig får f.eks. katolikkene ta noe av ansvaret for.

Deres overhode Paven er jo imot prevensjon under alle forhold.

Sikkert en på mange måter all right fyr, men i dette spørsmålet totalt skrudd.

Men hans påbud gjelder for millioner av mennesker på vår overbefolkede klode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er veldig få kristne i Norge som tenker slik. jeg kjenner hvertfall ingen som gjør det, og jeg vanker ganske mye i kristne miljø, og er kristen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...