Gå til innhold

Kanskje-mennesker

Sidsel

Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på hvordan jeg skal forholde meg til mennesker som bare sier "kanskje" når jeg inviterer de med på noe. Det er klart det spiller ingen rolle om jeg foreslår lunsj eller kaffe, men ofte så er det et arrangement jeg har lyst til å få med meg. Jeg kan jo da invitere med meg flere, også ser vi hvor mange vi blir, men da må jeg jo passe på at det blir noen som går sammen med "kanskje"-personen. Men noen ganger kan man jo ikke invitere mer enn en, for eksempel om har jeg to plassbilletter til et arrangement. Er det da greit å invitere flere, og så ta med den første personen som sier "ja", og så si ifra til alle "kanskje"-personene at billetten er tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gi dem en tidsfrist. Må du vite det idag for å ha god tid til å spørre noen andre, så si at de kan tenke på det men du trenger endelig svar senere på dagen

Anonymkode: 579ac...ff9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sidsel skrev:

Jeg lurer litt på hvordan jeg skal forholde meg til mennesker som bare sier "kanskje" når jeg inviterer de med på noe. Det er klart det spiller ingen rolle om jeg foreslår lunsj eller kaffe, men ofte så er det et arrangement jeg har lyst til å få med meg. Jeg kan jo da invitere med meg flere, også ser vi hvor mange vi blir, men da må jeg jo passe på at det blir noen som går sammen med "kanskje"-personen. Men noen ganger kan man jo ikke invitere mer enn en, for eksempel om har jeg to plassbilletter til et arrangement. Er det da greit å invitere flere, og så ta med den første personen som sier "ja", og så si ifra til alle "kanskje"-personene at billetten er tatt?

Ikke invitere flere, men si fra til den første som du spør om at du må ha et klart svar (ja eller nei). Svarer denne da nei, spør du nestemann.

Anonymkode: e67da...c43

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er et "kanskje-menneske", rett og slett fordi jeg er lat, og ofte orker jeg ikke å finne på noe :) 

Endret av Drama.Queen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...