AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #1 Skrevet 15. oktober 2016 Er permittert 100% fra 1/11 og tar dette veldig tungt, da vi har 2 små barn, svært huslån og billån. I tillegg skulle vi på tur ,men vi måtte avlyse pga økonomien. Er veldig stille og sliten på jobb (før var jeg sprudlende og holdt alle "sammen". Nå gjør jeg kun mine egne arbeidsoppgaver og har lunsj ute). Sjefen sier jeg overdriver og at jeg får skjerpe meg. at jeg er dramaqueen og har ingen grunn for å deppe. Jeg har vært lengst ansatt og de har nylig ansatt en vikar. Alikevel er det jeg som ryker . er så sint!! Hun har også sagt jeg kan søke etter jobb når jeg er permittert. Er dette OK?? Anonymkode: 1f514...074
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #2 Skrevet 15. oktober 2016 Fagforening. Punktum! Anonymkode: 9f800...10a 6
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #3 Skrevet 15. oktober 2016 Et ord. Krig! Den sjefen hadde jeg slått helseløs for å si det sånn. Men nei, det er selvsagt ikke greit at man trues med å erstatttes av vikar fordi en tar permitteringsvarsel tungt. Sannsynligvis har hun prøvd å bli kvitt deg en stund, og bruker bedriftens økonomi og påfølgende permittering for deg som strategi, men avsløres jo at de tydeligvis har råd til å ta inn en vikar. Dette skal du ikke finne deg i. Skitten spill, vær jævlig tilbake! Anonymkode: 27983...e2a 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #4 Skrevet 15. oktober 2016 Ta kontakt med en fagforening! Det her høres feil ut på alle måter! En sjef skal ikke snakke sånn til en ansatt.. Anonymkode: 9091f...c31 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #5 Skrevet 15. oktober 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er permittert 100% fra 1/11 og tar dette veldig tungt, da vi har 2 små barn, svært huslån og billån. I tillegg skulle vi på tur ,men vi måtte avlyse pga økonomien. Er veldig stille og sliten på jobb (før var jeg sprudlende og holdt alle "sammen". Nå gjør jeg kun mine egne arbeidsoppgaver og har lunsj ute). Sjefen sier jeg overdriver og at jeg får skjerpe meg. at jeg er dramaqueen og har ingen grunn for å deppe. Jeg har vært lengst ansatt og de har nylig ansatt en vikar. Alikevel er det jeg som ryker . er så sint!! Hun har også sagt jeg kan søke etter jobb når jeg er permittert. Er dette OK?? Anonymkode: 1f514...074 Gjør vikaren en jobb du kunne vikariert for? Anonymkode: 0bb4b...d5d
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #6 Skrevet 15. oktober 2016 Vedr. å søke jobb mens man er permittert: Ja, det er nesten en forutsetning i dag tenker jeg. Spesielt dersom det ikke er sesongvariasjoner som fører til permitteringen. Så dersom du blir permittert så skal du ikke betenke deg på å søke andre og nye stillinger. Du er fremdeles ansatt i bedriften selv om du er permittert, så da bruker du det for alt det er verd. Anonymkode: 7f73e...409
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #7 Skrevet 15. oktober 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vedr. å søke jobb mens man er permittert: Ja, det er nesten en forutsetning i dag tenker jeg. Spesielt dersom det ikke er sesongvariasjoner som fører til permitteringen. Så dersom du blir permittert så skal du ikke betenke deg på å søke andre og nye stillinger. Du er fremdeles ansatt i bedriften selv om du er permittert, så da bruker du det for alt det er verd. Anonymkode: 7f73e...409 Blir man permittert og bedriften setter inn en vikar, så er det et tydelig tegn på at man skal byttes ut. Ja, ulovlig, men skitne triks gjøres overalt i dagens useriøse arbeidsliv. I praksis er det en oppsigelse av deg som arbeidstaker. Anonymkode: 27983...e2a
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #8 Skrevet 16. oktober 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Gjør vikaren en jobb du kunne vikariert for? Anonymkode: 0bb4b...d5d Ja,uten tvil.. Ts Anonymkode: 1f514...074
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #9 Skrevet 16. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja,uten tvil.. Ts Anonymkode: 1f514...074 Da er det ikke ok. Anonymkode: 0bb4b...d5d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå