AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #1 Del Skrevet 15. oktober 2016 Jeg lager ofte mye middag i helgen, og fryser ned porsjonsvis slik at jeg slipper å lage middag i ukedagene. Men synes maten innimellom smaker plast. Er det noe man kan gjøre for å fjerne plastsmaken? Eller bør jeg kjøpe slike oppbevaringsbokser i glass? Tar de i glass mye større plass enn de i plast? Kan alle glassbokser varmes i ovn eller mikro? Anonymkode: d6830...74a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 15. oktober 2016 #2 Del Skrevet 15. oktober 2016 Vi oppbevarer mye restemat i plastbokser, men erfarer ikke noe smak av plast. Men vi fryser sjeldent maten, den blir ofte brukt som lunsj. Kanskje det er noe med boksene du bruker? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #3 Del Skrevet 16. oktober 2016 Jeg personlig bruker vanligvis glass til oppbevaring og ikke plast og synes det er både mer miljøvennlig og det føles sikrere helsemessig. Kjøp glass som er merket at det tåler både frysing og oppvarming. For å unngå plastsmaken så ville i alle fall passet på å bruke plast som er beregnet på mat og merket for det. Lat maten bli kald før jeg fylte oppi og varmet opp i glass/ildfaste former. Du kan jo også vurdere aliminiumsformer. https://www.nrk.no/livsstil/mange-oppbevarer-maten-feil-1.11075028 Anonymkode: acf52...e6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå