Gå til innhold

Håpløs venninne å shoppe med/gå ut med!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke det vennskapet her kommer til å holde stort lenger uansett, men jeg må ha en utblåsing. På shopping, skal hun se på absolutt alt hun kommer over i en butikk. Hun bruker sånn 1,5 time i hver butikk. Så skal hun endelig betale etter evigheter i prøverommet, og ser da en dame ved siden av seg som hadde en sååå fin jakke, så, skal hun gå rundt i butikken og lete etter den. Videre til neste butikk. Finner noe hun liker bedre, vil tilbake til forrige butikk og bytte. Hun har så masse poser til slutt at jeg gjerne er med og bærer for henne, selv er jeg så kresen på klær at jeg kommer tilbake med bare en. 

Så skal vi på kafe etterpå. Og det slår aldri feil. Hun sier nei til alle jeg foreslår. Hun er bombesikker på at det er en bedre en lenger ned i gata. Men nei, det er det ikke. Men da orker hun ikke å gå hele veien tilbake, så det blir den mindre hyggelige kafeen som hun vil. Hun sier nei til alt jeg foreslår. Og i dag, skulle vi betale, og regningen skulle være 50/50. Jeg hadde halvparten av pengene vi skulle dele i kontanter, så jeg foreslo at hun kunne betale alt på kortet så fikk hun kontantene sv meg. Og hun bare "men det er jo samme greia?" Og bare tok frem kortet og sa hun skulle ha halvparten. "Men det er for sent". Så jeg betalte med min kontant, og fikk seff bare masse veksel tilbake. Problemet er ikke denne betalingsgreia, men at tingALlTID skal bli gjort sik hun vil. Hun lytter faen meg aldri til hva jeg vil, eller tar særlig hensyn til hva jeg foreslår. Hennes måte, hennes kafeer og hennes butikker. "Kan vi ikke heller gå dit?" 

Anonymkode: 64f81...f40

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke at det er særlig sympatisk, men hun gjør det fordi hun kan, og du lar henne få holde på. Neste gang gjør du som du vil, gå videre til neste butikk, gå inn i den kafeen du vil. Mest sannsynlig kommer hun diltende etter. Uansett får hun noe å tenke på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, ti10 skrev:

Ikke at det er særlig sympatisk, men hun gjør det fordi hun kan, og du lar henne få holde på. Neste gang gjør du som du vil, gå videre til neste butikk, gå inn i den kafeen du vil. Mest sannsynlig kommer hun diltende etter. Uansett får hun noe å tenke på...

Mulig, men man har ingen mulighet til å vite om det trådstarter mener er sant, og det står jo skrevet overalt her at dem bare dikter opp alt sammen. Så dette blir litt vanskelig å svare på egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, fuglekvitter__ skrev:

Mulig, men man har ingen mulighet til å vite om det trådstarter mener er sant, og det står jo skrevet overalt her at dem bare dikter opp alt sammen. Så dette blir litt vanskelig å svare på egentlig.

Selvfølgelig har man ingen garantier for noen av innleggene her, men hvis man skal gå ut fra at absolutt alt bare er oppdiktet, blir det vanskelig å svare på det meste her inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det er slitsomt å shoppe med noen som bruker så mye tid, men jeg skjønte ikke helt greia med betalingen ? Du ville gi henne kontantene dine og la henne betale hele regningen med kort, hun ville betale sin del av regningen med kort og l deg betale din del med kontanter? Skjønner ikke hvorfor dette ble feil, selv bruker jeg ikke kontanter og hadde ikke hatt lyst til å bli sittende med venninnes kontanter fordi hun ikke ville betale med kort. Og du fikk igjen masse veksel ? Hva hadde du forventet når du betaler med kontanter ? Syntes du det er værre for deg å sitte igjen med veksel enn det hadde vært for venninna di å sitte igjen med kontanter og mindre på kortet? Jeg gidder i alle fall ikke styre med kontanter, så at du gidder det er jo opp til deg. 

Anonymkode: b3fea...57f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bossa Nova

Du får bare slutte å shoppe med henne, 1.5 timer i hver butikk er lenge. Noen liker å bruke lang tid på å shoppe, andre ikke. Dere er ikke kompatible der. Kanskje det passer bedre å gjøre andre ting sammen. 

Hun mener kanskje at hun tar bedre avgjørelser enn deg, og tar styringa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke glad i å shoppe med venninner, selv om de er aldri så hyggelige. Finner ingen ting da. Så jeg drar heller på shopping alene. Er kanskje litt som den irriterende venninna di selv, bruker hundre år på å bestemme meg- så det er sikkert kjedelig for de som er med. :Knegg:

Neste gang får du nesten bare prøve å være mer selvhevdende, og stå på ditt angående kafé. Hvordan er forholdet ditt til henne ellers? Hvis dere ikke er så nære venner uansett så ville jeg droppet shopping/kaféturene med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg litt igjen  da jeg har en venninne som likner veldig på din. Det er ikke godt å føle seg som en salderingspost! 

Så når hun forsvinner inn i,"sin verden" sier jeg bare at da møtes vi ca der  etterpå,for jeg vil gjerne se på noe annet,og noen ganger godtar hun det og kommer etter men som regel blir hun værende i "sin" butikk og så møtes vi etterpå. Mange ganger hendt at vi kommer bort fra hverandre også når det er på dette viset.

Før diltet jeg etter ialt,så kom det til et vendepunkt at jeg ikke gadd dette lenger og måtte lære meg å sette grenser. Du må selv finne utav hvordan du gjør dette for ellers vil ikke stemmen din ha troverdighet. Finn fram  ropet i ditt indre! Ingen kan gjøre deg underlegen uten din fullmakt.

Anonymkode: 9d297...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang kan dere gjerne spise først, og så kan dere bestemme kafe hver for seg, og så ber dere om hver sin regning. Har aldri skjønt greia med at den som kjøper minst skal sponse deler av den andres måltid. Og så kan dere installere vipps eller lignende på mobilen, så slipper dere å styre med mynter.

Og så sier du at du må hjem etter så og så lenge. På den måten drøyer det ikke i evigheter, fordi du uansett må stikke hjem kl 17, f.eks. Og kafebesøket er dere jo allerede ferdig med. Shopping til deg selv, tar du alene en annen dag, så slipper du å irritere deg over at du ikke får kikket etter noe til deg selv.

Anonymkode: b5231...a49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...