Gå til innhold

Er dette urimelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En jeg kjenner har en lignende sånn bil og to middels hunder i et bur bak som ikke tar hele plassen: fa19d0585f15ac47ee3589e7a2541eb8x.jpg

Jeg spurte om å få sitte på inn til sentrum med min hund for jeg har ikke bil akkurat nå, og hun sa hun ikke hadde plass...? Hunden min er over middels, ca schæferstørrelse. Jeg har mindre bil, men har da plass til de tre hundene.

Anonymkode: 4013a...8a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun ville sikkert ikke kjøre deg, kanskje hun ville dra alene? 

Anonymkode: ef788...290

• Liker 1
Skrevet

Du vet sikkert at hunder skal sikres i bil? Hvordan mener du at hun skullesikre din hund i bilen? Som fører er man pliktig til å se til at dyr, passasjerer under 15 (?) År er forsvarlig sikret i bilen ellers kan det vanke både bot og erstatningsansvar i millionklassen dersom noe skjer. Skjønner godt avslaget. 

Anonymkode: 9b1ee...d33

• Liker 7
Skrevet

Nei det er ikke urimelig.

Anonymkode: 15d3e...d2d

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du vet sikkert at hunder skal sikres i bil? Hvordan mener du at hun skullesikre din hund i bilen? Som fører er man pliktig til å se til at dyr, passasjerer under 15 (?) År er forsvarlig sikret i bilen ellers kan det vanke både bot og erstatningsansvar i millionklassen dersom noe skjer. Skjønner godt avslaget. 

Det er 4 km i max 60-sone, ingen kontroller her.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greit at du mener det ikke er kontroller der, men det er ikke pga kontrollene man skal sikre barn og hunder. Det er i tilfelle det skjer noe. Nei, hun er ikke urimelig!

• Liker 5
Skrevet

Dette er horribelt urimelig av henne!!! Og det synes jeg du bør gjøre klinkende klart for henne asap! Hvordan ville verden blitt hvis alle skulle bestemme over sine egne kjøretøy, og sin egen tid, liksom...

• Liker 3
Skrevet

Hun skulle kjøre den veien uansett, og jeg går tilbake, så det hadde ikke tatt noe av tiden hennes. Det skjer aldri noe på den veien. Eneste som skjer er at man kan få et hjul utenfor om vinteren når det er snø. Er vel 40-sone i 2 km og 60-sone i to km. TS

Skrevet

Men jeg skjønner argumentet deres, det er nok slik hun tenker også. Jeg tenkte bare ikke sånn og forstod ingenting. Jeg hadde ikke tenkt på å sikre hunden den korte biten. Kjører her hver dag, det er lite trafikk og mikroskopisk sjanse for at noe skal skje, men det kan så klart skje. Nå skjønner jeg hennes side bedre. TS

Skrevet

Det har ingenting å si hvor kort det er, om hun skulle samme veien, om aldri skjer noe på den veien, eller hva fartsgrensen er. Det er ikke urimelig å ikke la noen sitte på når det ikke er siking til hunden.

Anonymkode: 15d3e...d2d

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har ingen betydning. Mye kan skje på de 4 km. Som sjåfør har man ett ansvar for sikring i bil. Å kimse med andres liv og helse for så å miste førerkortet og bare få trøbbel så er ikke dette verdt det. Du kan gå de 4 km, det har både du og hunden godt av. 

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ingen betydning. Mye kan skje på de 4 km. Som sjåfør har man ett ansvar for sikring i bil. Å kimse med andres liv og helse for så å miste førerkortet og bare få trøbbel så er ikke dette verdt det. Du kan gå de 4 km, det har både du og hunden godt av. 

Det gjorde vi, 8 km til sammen. Det var min opprinnelige plan, takk. Grunnen til at jeg spurte henne var at hun var her for å gå tur med  hundene sine, og vi pleier å slå følge. Men kunne ikke det da jeg skulle 4 km i den andre retningen. TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...