Gå til innhold

Er bv en stalker etat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes at det virker sånn utifra hva som fremkommer i mediene og hva man hører om/ blir fortalt.

Jeg tror at det er mange psykopater og stalkere ansatt i barnevernet.

Anonymkode: f94fc...fc7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei 

• Liker 2
Skrevet

Politiet er også stalkere. Man raner en bank liksom også begynner de å komme på døra, følge med på alt du gjør og lar deg ikke være i fred. 

Anonymkode: b37dc...11d

• Liker 7
Gjest MissEhrmann
Skrevet

Jeg tror barnevernet "stalker" de som trengs å stalke, og godt er det! Antagelig stalker de for lite mange ganger også, noe som går utover barna.

Jeg har vært inne på mange sider på bl.a. Facebook som er opprettet av barnevernshatere, og veldig ofte er det enkelt å forstå hvorfor barnevernet er inne i bildet. Mange av de burde vært beskyttet mot seg selv, så da er det ihvertfall godt at noen beskytter barna deres.

Skrevet

Og jeg syns det er fryktelig synd når folk ikke tenker på at media aldri fremstiller en barnevernssak fullstendig. BV kan selvsagt ikke forsvare seg mot alle mer eller mindre feilaktige fremstillinger noen kommer med, av hensyn til de involverte og taushetsplikten. Ingenting er feilfritt, og de jeg kjenner som jobber med barnevern på en eller annen måte, er selvsagt også opptatte av hva som kan gjøres for å forbedre ting. Samtidig kommer man jo aldri til det punktet hvor man kan ha en fruktbar diskusjon, når vi skal begynne å snakke om stalking osv.

BV må jo selvfølgelig undersøke tingenes tilstand, selv om det kan oppfattes som en inngripen av familiene det gjelder. Samtidig, tror jeg det ville hjulpet mye om det ikke var så tabubelagt å få hjelp, veiledning osv. fra barnevernet. Det er skikkelig synd at det er slik, jeg kjenner selv folk som har fått hjelp, og de har vært utrolig fornøyde med samarbeidet (ja, samarbeidet, ikke psyko-stalking) og opplevd å bli møtt med respekt og forståelse. De barnevernsansatte jeg kjenner er også utrolig reflekterte rundt etiske problemstillinger. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...