Gå til innhold

Hvor lenge varer en angrepille?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den ble tatt fort etter uhellet, og jeg fikk ingen symtomper etter at jeg tok den. Til nå, jeg har konstant vondt i hodet, kaldsvetter, ubehagelig å gå etter reist seg opp, glovarm selv om jeg er naken. Ikke noe kvalme, gå på do hyppig ogsv.

Kanskje det er bare et tegn på at jeg snart får feber, eller har ikke angrepillen fungert? Og ja, jeg skal ta en test men det er for tidlig nå :) m

Anonymkode: 36fa6...ed9

Skrevet

Er det norlevo du har tatt? Halveringstiden er 43 timer. Siden det tar 5 halveringstider før medikamentet er ute av kroppen, vil det altså ta 215 timer før det er ute av kroppen. Altså kan du oppleve å ha bivirkning i ca 9 dager etter du har tatt den. 
Man kan ikke vite om angrepillen har fungert eller ikke fungert. Den kan ikke fungere om du allerede hadde eggløsning før du tok angrepillen. 

Jeg anbefaler deg å begynne å bruke prevensjon. 

Anonymkode: 95e4d...bce

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det norlevo du har tatt? Halveringstiden er 43 timer. Siden det tar 5 halveringstider før medikamentet er ute av kroppen, vil det altså ta 215 timer før det er ute av kroppen. Altså kan du oppleve å ha bivirkning i ca 9 dager etter du har tatt den. 
Man kan ikke vite om angrepillen har fungert eller ikke fungert. Den kan ikke fungere om du allerede hadde eggløsning før du tok angrepillen. 

Jeg anbefaler deg å begynne å bruke prevensjon. 

Nei, EllaOne. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, EllaOne. 

Halveringstid: 32 timer. 32x5=160 timer. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Halveringstid: 32 timer. 32x5=160 timer. 

Sjekket akkurat med termometer i endetarm, og det viste 38,51? Er det normalt eller uvanlig?

Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjekket akkurat med termometer i endetarm, og det viste 38,51? Er det normalt eller uvanlig?

Tviler sterkt på at feberen din har noe med angrepillen å gjøre, men oppsøk lege hvis du føler deg dårlig. 

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den ble tatt fort etter uhellet, og jeg fikk ingen symtomper etter at jeg tok den. Til nå, jeg har konstant vondt i hodet, kaldsvetter, ubehagelig å gå etter reist seg opp, glovarm selv om jeg er naken. Ikke noe kvalme, gå på do hyppig ogsv.

Kanskje det er bare et tegn på at jeg snart får feber, eller har ikke angrepillen fungert? Og ja, jeg skal ta en test men det er for tidlig nå :) m

Husk også at angrepillen ikke har noen effekt overhodet om du allerede har hatt eggløsning før du tok pillen.
Føler du deg dårlig, bør du kanskje vurdere å ringe legen i morgen.

Skrevet

Når tok du angrepille da ts? Hvis det ikke var i dag, tror jeg bare du er syk. 

Anonymkode: b0072...bd0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...