Gå til innhold

Livet med og uten badevekt (hehe)

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Er det noen fler jenter enn meg her som ikke eier badevekt? Ville ikke ha før inntil nylig, så nå skal det snart anskaffes.

Dere som eier en, hvor ofte brukes den?

Er litt engstelig for å utvikle vanen med å veie meg for ofte... Og bli opphengt i vekten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Inntil nylig hadde jeg ikke bodd med badevekt siden jeg bodde hjemme hos moren min. For en måned siden kjøpte mannen min en fordi han ville veie håndbagasjen før han skulle på utenlandsreise (skulle sjekke at det var lett nok til å gå som håndbagasje...) Jeg er gravid for tiden og da veier man seg på hver eneste svangerskapskontroll, i tillegg lurer gud og hvermann på om du har lagt på deg når du er gravid så det er lett å bli litt opphengt i vekt. Som deg prøver jeg å ikke bruke den noe særlig og har bare brukt den en gang siden den kom i hus. Jeg tenker som så at så lenge man SER OK ut og klærne sitter som de skal, er det ikke så viktig hva man veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier meg fast en dag i uka. Fredag morgen er fast veietidspunkt. Mest for å holde oversikt i grunn. Jeg måler med målebåndet hver fredag morgen også, og det er i grunnen resultatene av målinga som er viktigst. Forsøker å bli slankere og strammere uten å gå noe særlig ned i vekt.

Noe av grunnen til at jeg følger ganske strengt med på vekta er vel i grunnen at jeg er redd for å bli for tynn også, og så lenge jeg ikke går voldsomt ned i vekt så er det ingen fare.Foreløpig klarer jeg målet mitt, vekta er helt stabil, mens jeg blir strammere så da er jeg strålende fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte vekt først for noen måneder siden. Det var etter mitt ønske, da jeg følte jeg hadde lagt på meg og ville kunne kontrollere at ting ikke gikk over styr. Vekta blir brukt ganske så sporadisk. Når jeg har 'fører' og tenker at jeg burde trene mer/spise mindre ostepop, kan jeg veie meg annenhver dag. Men ellers så glemmer jeg at den er der, utenom når jeg støvsuger under skapet der den står.

PS: Skulle jeg kjøpt en nå, ville jeg kjøpt en med digitale tall. Det viser lettere hva du veier enn en sånn som jeg har: 'snurreskive' med små tall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hele mitt voksne liv har jeg kun veid meg til legekontrollene mens jeg har vært gravid.

Men så har jeg aldri vært opphengt i eller misfornøyd med vekten min heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vekt, og veier meg kun når jeg er hjemme hos mamma og pappa. Ca. to ganger i året. De siste årene har jeg fått konstatert at vekten min er stabil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke vekt i huset, og ser ikke noen grunn til å få det heller. Veier meg hjemme hos foreldrene mine et par ganger i året, tror jeg har veid omtrent det samme så lenge jeg kan huske.

For de som slanker seg er målebånd mye mer informativt enn vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vekt.

Den brukes i perioder- enten om buksene begynner å kjennes for stramme eller for vide.

Greit å holde stabil vekt, og badevekten brukes som hjelpemiddel til små justeringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamma1 ikke innlogget

Jeg kjøpte en for et par dager siden og jeg må tilstå at jeg har stått på den en del siden da,.. Men det er bare nå i begynnelsen.,.(Håper jeg) I morgen skal jeg kjøpe målebånd også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke vekt,...

Jeg veier meg når jeg er hjemme på besøk med foreldrene mine, mest på gøy egentlig. Synes det er litt spennende å se om vekten er den samme eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vekt, men har store planer om å kaste den på hue og ræva UT!

Vekt UT, målebånd INN!

Man er altfor overfokusert på vekt, målebåndet sier uhyre mye mer enn vekta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vekt ja.Før pleide jeg å veie meg fast en gang i uka for å ha oversikt men nå har det blitt oftere da.Er gravid i 7 uke og får ikke i meg mye.Vekta mi raser ned derfor veier jeg meg ofte for å se om jeg ikke går ned altfor mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har heller ikke vekt. Har faktisk aldri veiet meg hjemme, men bare i forbindelse med legebesøk etc. Følger litt med på vekten utfra hvordan klærene passer og hvordan jeg ser ut.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vekt.

Den brukes sjelden.

Vekta holder seg såpass stabil så jeg ser ingen grunn til å fly opp og ned av vekta i tide og utide når jeg likevel veier det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

Jeg har ikke vekt og vil ikke ha, både med tanke på meg selv og barna i familien.

Bodde en stund hos en slektning med vakt og ble aldeles opphengt! Veide meg før jeg gikk på do, etter, stakk innom badet i ett sett... Teit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg bodde mange år uten å ha vekt, brukte bare mammas når jeg var hjemme på ferier!! :ler:

men for ett år (eller to?) kjøpte jeg min egen, fordi jeg kjente at klær begynte å bli litt trange...

nå har jeg badevekt, og etter at jeg begynte å legge om kosthold + trene mer, for å snu en jevn oppadgående vekt, så veier jeg meg fast en gang i måneden. men det er kun nå som jeg jobber med det. Før jeg gjorde det, så ble det bare veiing de gangene jeg virkelig følte at det var skjedd endringer i en eller annen grad, for å dobbeltsjekke liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bhsiltsk

Har en som sikkert er 20 år gammel. Den blir brukt 1 gang i mnd så jeg ikke skal bli for opphengt i vekt mens jeg trener.

Har gått ned 15 kg til nå, og klarer å begrense meg til en sjekk i mnd, altså. Det funker for meg. Har valgt meg uka etter mensen. ;-)

Jeg har faktisk ikke tro på å veie seg så veldig ofte. En gang i uka syns jeg er altfor masse. En venninne av meg som har gått på GR-kurs sa en gang at hun veide seg fortsatt en gang i uka, sånn bare for å ha litt kontroll over vekta. Hun hadde gått opp igjen 6 kg etter avslutta kurs... Kontroll og kontroll, fru Blom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge det er anbefalt å veie seg en gang i uka av forskjellige trenings/slankeguider, så synes jeg det er greit så lenge man faktisk jobber med vekta jeg!

jobber man ikke med vekta, så er jeg enig i at det er litt mye. :wink:

bortsett fra det, så er det viktig at man gjør det som føles komfertabelt for en selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Badevekt, blærk. Slet både med overvekt og undervekt da jeg var barn, og fikk etterhvert et negativt forhold til badevekta hjemme. Badevekter er onde. :ler:

Nei til badevekter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...