AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #1 Skrevet 15. oktober 2016 Jeg har eksem, og blir veldig plaget av det i jobben min som sykepleier. Og dessverre må jeg vel innse at jobben jeg elsker ikke går lengre. Sjefen min vil ha samtale med bedriftslegen ang dette. Hva kan jeg forvente blir tatt opp på en slik samtale? Jeg har en fast stilling, sjefen kan ikke tvinge meg til å gå ned i prosent? Eller si opp? Jeg jobber i omsorgsboliger, og utfører arbeidsoppgavene mine til tross for eksemen. Eneste er dusjer som jeg ber om hjelp til når eksemen er ille. Jeg tenker litt på omskolering. Hvilke muligheter har jeg som sykepleier? Hvilke videreutdanninger kan jeg ta som ikke krever like mye håndvask og spriting? Psykiatri er ikke et felt som interesserer meg, dessverre, men også her finnes det vel mange ulike retninger jeg kanskje ikke er klar over. Drømmen har alltid vært jordmor, da gynekologi og svangerskap alltid har vært et felt som interesserer meg. Hva med feks jordmor i kommunen? Ha fødselsforberende samtaler og svangerskapskontroller med gravide? Vil det være et alternativ? Takker på forhånd for svar. Er rimelig frustrerendre å være i denne situasjonen akkurat nå, føler meg mislykket som ikke fungerer ordentlig i jobben min Anonymkode: dc88e...067
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #2 Skrevet 15. oktober 2016 Etter det jeg vet er det ikke lett å få disse rene dagstillingene som jordmor, og i alle fall ikke som nyutdannet. Ofte er det deltidsstillinger, og de jobber på føden i tillegg. Uansett må du gjennom mye praksis, med mye håndvask og spriting, før du kommer så langt. Jeg tror ikke jordmor er et godt valg. Hva med forskningssykepleier, eller noe innen administrasjon? Du kunne jo prøve ut psykiatri, kanskje du liker det bedre enn du tror? Anonymkode: 2b076...dc8
Sandie Skrevet 15. oktober 2016 #3 Skrevet 15. oktober 2016 Har du vurdert å jobbe som legemiddelkonsulent,innen forsikring,eller hjelpemiddelsentralen i kommunen? Det finnes også sykepleiere i enkelte apotek,og hos bandagister/forretninger som selger sykepleierartikler. Jeg ville ikke brukt tid på master i sykepleie og denslags.Kjenner flere sykepleiere som har tatt slike mastergrader i håp om å få "kontorjobb".Samtlige jobber fortsatt på sykehus/sykehjem.Det kan selvsagt variere etter hvor man bor,men markedet blir fort mettet.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #4 Skrevet 15. oktober 2016 PPU så kan du bli lærer. Anonymkode: 8e0fd...3b1
Cessa74 Skrevet 15. oktober 2016 #5 Skrevet 15. oktober 2016 Hva med helsesøster eller bedriftssykepleier? Ledelse? Saksbehandler i kommunen? Egentlig mange muligheter, men disse dagjobbene er ekstremt populære, så veldig vanskelig å få jobb uten mange års erfaring da.. Men kommer jo an på hvor du bor også!
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #6 Skrevet 16. oktober 2016 Bor på Østlandet, så er kort vei til mange byer Takk for mange gode tips! Må se litt nærmere på de forskjellige PPU har jeg vurdert, men når jeg ser arbeidsmengden til mannen min som underviser så må jeg vel innrømme at det ikke frister. I tillegg er jeg ikke en person som liker å snakke foran store forsamlinger. Har vært hos hudlege, og har et behandlingsalternativ igjen å forsøke, men han ville vente til vi var ferdige med å få barn, så det jobber vi også med nå Jeg skal se litt etter apotekjobb 😉 Anonymkode: dc88e...067
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #7 Skrevet 16. oktober 2016 Jeg tror ikke videreutdanning som jordmor er noe å satse på, da jordmødre på sykehus også må vaske og sprute hendene ofte. En ren dagstilling som jordmor i kommunen får du nok ikke uten erfaring fra fødeavdeling, og du skal jo også gjennom praksis. Anonymkode: 76548...feb
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #8 Skrevet 16. oktober 2016 En av lærerene mine på sykepleien måtte slutte som sykepleier grunnet eksem. Kunne du tenkt deg å bli lærer? Anonymkode: 5e62d...8de
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #9 Skrevet 16. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: En av lærerene mine på sykepleien måtte slutte som sykepleier grunnet eksem. Kunne du tenkt deg å bli lærer? Anonymkode: 5e62d...8de Beklager, leste ikke godt nok Anonymkode: 5e62d...8de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå