AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #1 Del Skrevet 15. oktober 2016 Hei! Jeg er en jente på 16 år. Visste ikke hvor ellers jeg skulle spørre om råd, så da ble det her. Jeg bor i en bygd som har tatt inn en god del flyktninger. Alle kjenner alle her. Jeg ble venninne med en jente fra Midtøsten på min alder, og etter det har jeg fått veldig mye oppmerksomhet fra de andre. 6 flyktningmenn her har skrevet meldinger til meg, og 2 av de meldingene var forespørsler om å møtes.... Meldingen jeg fikk senest i går var lignende som dette: "Hei. Can you open camera?" "I want to see you" "I can touch". Og dette er en mann jeg ser på skolen hvor de lærer norsk, og på butikken. Det var til og med en hel familie (mann, kone og 2 barn) som alle sendte melding hver for seg til meg iløpet av samme kveld. En gutt som er like gammel som meg, har jeg sett følge etter meg.. Da jeg var på biblioteket her, gikk han inn rett etter meg, han gikk på toalettet samtidig som meg, og han forlot biblioteket samtidig som meg... Man kan jo ikke "ta" ham for dette, men det er ikke eneste gangen... Han poker meg også på facebook, og sender melding med hjerter til meg... Og de 6 forespørslene er bare menn fra denne bygda. Menn fra Syria/Tyrkia, som ikke bor i Norge, sender meg slike meldinger... Et eksempel er en mann som bor i Tyrkia som sendte meg melding om jeg elsket sex, og om jeg kunne lære ham ting... Dette ble sendt på meldingsforespørsel. Jeg har fått over 50 følgere på facebook i løpet av dette halvåret, utelukkende arabiske. Jeg gjorde instagram kontoen min om til privat, men så tenkte jeg at jeg ikke burde endre ting i livet mitt for å ta hensyn til dem? Og dersom det kommer spørsmål; nei, jeg legger ikke ut veldig utfordrende bilder. Det verste er ikke det at de har disse tankene om meg egentlig.. Det verste er at de tror jeg kommer til å svare ja!!! De tror jeg er helt dritdum jo. Moren min vil at jeg skal gå til politiet med noe av dette her.. Anonymkode: 938b0...217 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #2 Del Skrevet 15. oktober 2016 https://www.ung.no/overgrep/995_Seksuell_trakassering.html Si klart ifra til dem at hvis de ikke slutter, så anmelder du dem. Anonymkode: d0011...22e 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 15. oktober 2016 #3 Del Skrevet 15. oktober 2016 (endret) Jeg ville gått til politiet med det. Sånn at de er klare over at disse flyktningene ikke er helt gode i hodet. Og blokker dem, overalt. Ikke ha dem på fjøsboka. Endret 15. oktober 2016 av O.G. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #4 Del Skrevet 15. oktober 2016 Du er ung og de tror du er lett å "huke inn" pass på deg selv. Oppførselen deres er upassende og ufin, og de har ingen rett på å kreve bekjentskap m deg. Anonymkode: 04847...916 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juliannaos Skrevet 15. oktober 2016 #5 Del Skrevet 15. oktober 2016 Hei jente 16! Skjønner at dette er ubehagelig for deg, og det er ikke ok at de sender disse meldingene til deg. Mitt forslag er at du får en voksen mann til å skrive til disse mennene. Noe slikt: I am the father/ uncle of xxx, and I'm very angry that you are texting her, if you so not stop I will go to the police. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #6 Del Skrevet 15. oktober 2016 (endret) TS - gå til politiet, legg frem det du får og be samtidig om råd. Anonymkode: fa73b...aee Tråden er ryddet for hatefullt utsagn. Yvonne (mod) Endret 16. oktober 2016 av Yvonne 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #7 Del Skrevet 15. oktober 2016 Hvordan fikk de egentlig tak i navnet, telefon-nummeret ditt og slike ting, i første omgang ? Anonymkode: 9c91f...b9f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 15. oktober 2016 #8 Del Skrevet 15. oktober 2016 Det der er trakassering og som andre sier her: Det skal anmeldes. Ta vare på alle meldingene som du har og tar dette med til politiet 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #9 Del Skrevet 15. oktober 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan fikk de egentlig tak i navnet, telefon-nummeret ditt og slike ting, i første omgang ? Anonymkode: 9c91f...b9f Jeg er venninne med en jente som er asylsøker (hun og familien bor i eget hus, ikke mottak), og er venn med de eldre brødrene og søstra hennes på facebook og følger dem på instagram. Hun legger ut en del bilder av oss som hun tagger meg i. Ts Anonymkode: 938b0...217 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 15. oktober 2016 #10 Del Skrevet 15. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er venninne med en jente som er asylsøker (hun og familien bor i eget hus, ikke mottak), og er venn med de eldre brødrene og søstra hennes på facebook og følger dem på instagram. Hun legger ut en del bilder av oss som hun tagger meg i. Ts Anonymkode: 938b0...217 Få henne til å slutte med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #11 Del Skrevet 15. oktober 2016 Hei. Det kommer mange gode råd fra andre brukere her. Det er viktig at foreldrene dine og politiet får innblikk i hva slags opplevelser du har, Og det veldig bra at du har et bevisst forhold til at andre kanskje ikke har samme syn på jenter og seksualitet som er vanlig i Norge. Men det også viktig at du deler dine erfaringer med andre jenter i bygda. Mange av disse mennene har ingen problemer med å få mange avslag og avvisninger, så lenge de før eller siden finner en sårbar jente som ikke klarer å si i mot slik andre jenter gjør. Det svenske programmet Kalla Fakta lagde nylig en reportasje om seksuell trakassering på et asylmottak. Der måtte kvinnene bli på rommet sitt nærmest 24 timer i døgnet for å unnga voldtekt og trakassering. Og dette fra menn som skal ut i samfunnet og blandes med kvinner som ikke er tildekket. Det bør ikke overeaske noen at dette vil skape problemer. Anonymkode: c75db...edc 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mysticgirl Skrevet 15. oktober 2016 #12 Del Skrevet 15. oktober 2016 Jeg får også daglige meldinger fra flyktninger her jeg bor også, så tror det er ganske utbredt. Flere av mine venninner får også slike meldinger, de har en annen kultur enn oss og tror at det er fritt fram. Ikke svar og ikke gi dem noen oppmerksomhet .Det beste er å bare blokkere dem og ikke gi noen lyd fra deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #13 Del Skrevet 15. oktober 2016 http://www.tv4.se/nyheterna/artiklar/16-åriga-ayah-misshandlades-migrationsverket-ignorerade-574bfde2b9a9f61a30000054 Kvinnesynet blant mange flyktningermenn er ganske forferdelig. Det er overraskende at dette problemet ikke blir belyst mer inngående. Ved å skjule det, gis ikke jenter og kvinner muligheten til å ta egne beslutninger om hva slags forholdsregler de ønsker å ta i kontakt med flyktninger. Anonymkode: c75db...edc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 2Bhonest Skrevet 15. oktober 2016 #14 Del Skrevet 15. oktober 2016 At folk kan følge deg på Facebook, er et valg du har gjort og akseptert at verden kan følge deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #15 Del Skrevet 15. oktober 2016 Her ser vi hvordan store kulturforskjeller kan føre til problemer. De kommer kanskje fra kulturer der en liten ting som å gi ut telefonnummeret sitt eller adde mange menn på Facebook oppfattes som et klarisignal om at man er villig og interessert i en flørt. Det er mulig de enda ikke har skjønt at det ikke fungerer sånn i Norge, eller de vet det men er så preget av en mannskultur der det å være frekk og frampå er normalen og derfor gjør det likevel fordi de vet at de ikke møter fordømmelse av sine egne. Noen er så sleipe at de vet de kan skylde på kulturforskjeller hvis de ikke får napp og noen blir sinte. Uansett hvorfor de oppfører sånn er det nødvendig å sette dem kraftig på plass hvis du skal få en slutt på det. Det er nok også det de forventer. Du har vel unfriendet alle som ikke har oppført seg bra? Få en voksen, aller helst en mann, til å ta en alvorsprat med dem. Hvis du ikke har noen som kan hjelpe deg kan du ringe en av kommunens flyktningkonsulenter eller mottaksleder og fortelle at du blir plaget og trenger hjelp til å få en slutt på det. Det er deres oppgave å hjelpe til med integrering, og her trenger de åpenbart hjelp. Anonymkode: 95a24...8d0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 15. oktober 2016 #16 Del Skrevet 15. oktober 2016 Flyktningekonsulentene har nok forklart de her flyktningene at de skal være forsiktige når det kommer til norske kvinner og jenter, men TS's vennskap med den her flyktningedama kan sende signaler om at hun er rede til og plukkes. Spørs om TS ikke bør legge vennskapet litt på is pga eiga seksuelle sikkerhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 15. oktober 2016 #17 Del Skrevet 15. oktober 2016 (endret) 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg er en jente på 16 år. Visste ikke hvor ellers jeg skulle spørre om råd, så da ble det her. Jeg bor i en bygd som har tatt inn en god del flyktninger. Alle kjenner alle her. Jeg ble venninne med en jente fra Midtøsten på min alder, og etter det har jeg fått veldig mye oppmerksomhet fra de andre. 6 flyktningmenn her har skrevet meldinger til meg, og 2 av de meldingene var forespørsler om å møtes.... Meldingen jeg fikk senest i går var lignende som dette: "Hei. Can you open camera?" "I want to see you" "I can touch". Og dette er en mann jeg ser på skolen hvor de lærer norsk, og på butikken. Det var til og med en hel familie (mann, kone og 2 barn) som alle sendte melding hver for seg til meg iløpet av samme kveld. En gutt som er like gammel som meg, har jeg sett følge etter meg.. Da jeg var på biblioteket her, gikk han inn rett etter meg, han gikk på toalettet samtidig som meg, og han forlot biblioteket samtidig som meg... Man kan jo ikke "ta" ham for dette, men det er ikke eneste gangen... Han poker meg også på facebook, og sender melding med hjerter til meg... Og de 6 forespørslene er bare menn fra denne bygda. Menn fra Syria/Tyrkia, som ikke bor i Norge, sender meg slike meldinger... Et eksempel er en mann som bor i Tyrkia som sendte meg melding om jeg elsket sex, og om jeg kunne lære ham ting... Dette ble sendt på meldingsforespørsel. Jeg har fått over 50 følgere på facebook i løpet av dette halvåret, utelukkende arabiske. Jeg gjorde instagram kontoen min om til privat, men så tenkte jeg at jeg ikke burde endre ting i livet mitt for å ta hensyn til dem? Og dersom det kommer spørsmål; nei, jeg legger ikke ut veldig utfordrende bilder. Det verste er ikke det at de har disse tankene om meg egentlig.. Det verste er at de tror jeg kommer til å svare ja!!! De tror jeg er helt dritdum jo. Moren min vil at jeg skal gå til politiet med noe av dette her.. Anonymkode: 938b0...217 Har du truffet dem? I såfall: Hvordan vet du at de er i fra Syria og Tyrkia? Du har med andre ord undersøkt at det er i fra et asylmottak? I teorien kan hvem som helst finne en gratis ordliste på nettet å utgi seg for å snakke et annet språk. Det virker mer som om at noen oppretter en tulleside som liksom snakker et annet språk og fleiper eller troller som noen her inne skriver. Men hvis du har truffet dem og undersøkt dette så vet du best selv, og da må du jo ta opp det med eierene av dette asylmottaket. Det er jo irrelevant med tanke på alle forespørslene du får om det du legger ut av deg selv er utfordrende eller ikke - man skal jo ikke holde på sånn med folk. Hvis dette er en asylsøker så tror jeg ikke at han eller hun tror du kommer til å svare ja. Tvert i mot. De vet nok veldig godt at du sier nei og fortsetter å presse på. Hvis dette er tilfellet så burde du gå til politiet med det. Nå skal Sylvi Listhaug sende ut nesten 7000 flyktninger - ikke for å være en pessimist, men du må nok vente til at noen av de er returnert. Prøv politiet - det skader jo ikke. Du skriver at dette er i bygda di i overskriften din altså. Endret 15. oktober 2016 av fuglekvitter__ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #18 Del Skrevet 15. oktober 2016 Heisann! Jeg er innvandrer selv og vet utrolig GODT hva disse mennene tenker og hva de vil. For det første så har disse aldri sett jenter som går med shorts og korte kjoler. De har bare sett kvinner som er tildekket fra topp til tå. I landene de kommer fra er det heller ikke lov å ha kontakt mellom motsatte kjønn, så når de kommer til et fritt europeisk land så gjør de alt for å få seg noe. Alle er selvfølgelig ikke slike, men noen er kåte jævler som bare er ute etter puling. Og tro meg slike menn tror at de kan få seg noe hos norske jenter fordi de mener etnisk norske jenter er løse og knuller hvem som helst. Dessverre er det slik at veldig mange av disse har slikt syn. Som jeg sa tidligere så er det ikke ALLE, men en del. Jeg er innvandrer selv og vet hva jeg snakker om. tro meg, du vil ikke ha noe med disse å gjøre! Ikke svar noen av dem, selvom noen kan virke hyggelige og søte så har de bare en hensikt og det er å lure deg og ha sex med deg. Bare blokker alle sånne idioter og gå videre. Anonymkode: 593b9...37b 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #19 Del Skrevet 15. oktober 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg er en jente på 16 år. Visste ikke hvor ellers jeg skulle spørre om råd, så da ble det her. Jeg bor i en bygd som har tatt inn en god del flyktninger. Alle kjenner alle her. Jeg ble venninne med en jente fra Midtøsten på min alder, og etter det har jeg fått veldig mye oppmerksomhet fra de andre. 6 flyktningmenn her har skrevet meldinger til meg, og 2 av de meldingene var forespørsler om å møtes.... Meldingen jeg fikk senest i går var lignende som dette: "Hei. Can you open camera?" "I want to see you" "I can touch". Og dette er en mann jeg ser på skolen hvor de lærer norsk, og på butikken. Det var til og med en hel familie (mann, kone og 2 barn) som alle sendte melding hver for seg til meg iløpet av samme kveld. En gutt som er like gammel som meg, har jeg sett følge etter meg.. Da jeg var på biblioteket her, gikk han inn rett etter meg, han gikk på toalettet samtidig som meg, og han forlot biblioteket samtidig som meg... Man kan jo ikke "ta" ham for dette, men det er ikke eneste gangen... Han poker meg også på facebook, og sender melding med hjerter til meg... Og de 6 forespørslene er bare menn fra denne bygda. Menn fra Syria/Tyrkia, som ikke bor i Norge, sender meg slike meldinger... Et eksempel er en mann som bor i Tyrkia som sendte meg melding om jeg elsket sex, og om jeg kunne lære ham ting... Dette ble sendt på meldingsforespørsel. Jeg har fått over 50 følgere på facebook i løpet av dette halvåret, utelukkende arabiske. Jeg gjorde instagram kontoen min om til privat, men så tenkte jeg at jeg ikke burde endre ting i livet mitt for å ta hensyn til dem? Og dersom det kommer spørsmål; nei, jeg legger ikke ut veldig utfordrende bilder. Det verste er ikke det at de har disse tankene om meg egentlig.. Det verste er at de tror jeg kommer til å svare ja!!! De tror jeg er helt dritdum jo. Moren min vil at jeg skal gå til politiet med noe av dette her.. Anonymkode: 938b0...217 Klart de ikke skal få holde på sånn! Be foreldrene dine om å kontakte politiet, så dere kan få råd. Men det høres litt rart ut at en HEL familie sender deg ekle meldinger?? Kona og mannen? Hva slags meldinger fikk du fra dem? Anonymkode: 9b02b...411 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #20 Del Skrevet 15. oktober 2016 (endret) Ts her! Skal jeg fortelle venninnen min om denne trakasseringen jeg får, slik at hun forhåpentligvis sprer budskapet videre til brødrene og familien? De eldre brødrene er ikke slike som legger til jenter her i bygda som venn på facebook, og stalker dem slik som andre gjør... Anonymkode: 938b0...217 Innlegget er ryddet for sitering av slettet innhold. Yvonne (mod) Endret 16. oktober 2016 av Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå