Gå til innhold

Farfar drakk seg ihjel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid fått høre at min farfar drakk seg ihjel. Er det sannsynlig at han tok sitt eget liv på grunn av alkoholismen, eller er det mulig å faktisk drikke så mye at man dør?

Anonymkode: f0457...cfe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det får du nesten spørre familien om. 

Kan være snakk om leversvikt. 

Anonymkode: 3c6b1...093

Skrevet

Selvfølgelig kan du drikke så mye at du dør...?

Skrevet

Det er fullstendig mulig å drikke så mye/ofte over lang tid at man dør. Du kan jo lese litt her.

Gjest Margit Spat
Skrevet

Ofte, når man sier at noen drakk seg ihjel, så betyr det at man fikk en dødelig sykdom som følge av for høyt alkoholforbruk over lang tid. Om det gjelder i din bestefars tilfelle, må familien din svare på. 

Skrevet

Du må høre med familien din, men alkoholforgiftning kan man "plutselig" dø av.

Skrevet

Det er fullt mulig å få så høy promille at en sovner og aldri våkner. Hjertet stopper. Og det er vanlig blant de som har drukket mye og jevnt et helt liv og få organsvikt, eller multi-organsvikt.

Skrevet

Moren min drakk seg ihjel, dvs hun døde av betennelse i bukspyttkjertelen etter å ha vært alkoholiker i flere år.  

Anonymkode: 17820...719

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid fått høre at min farfar drakk seg ihjel. Er det sannsynlig at han tok sitt eget liv på grunn av alkoholismen, eller er det mulig å faktisk drikke så mye at man dør?

Anonymkode: f0457...cfe

Alkohol kan drepe kjemopsykologisk via sinnsforgiftning. Altså man er så ruset at man dreper seg selv i god tro om at det skulle gå bra. Feks hvis man klatrer en opp i en høyspentlinje for å lade mobilen eller man hopper fra åttende etasje med paraply fordi man ikke gidder å ta trappen. Altså man tar en Darwin award pga alkoholrus.

Anonymkode: de6ab...167

Skrevet

Jeg hadde en besteforelder som var alkoholiker, som døde helt uventet en natt. Obduksjonen konstanterte at dødsårsaken var alkoholforgiftning. Min besteforelder hadde i følge min andre besteforelder vært sterkt påvirket den kvelden, så vedkommende drakk seg rett og slett ihjel. Så det går an dessverre.

Anonymkode: 94448...26e

Skrevet

Min morfar drakk seg ihjel...vet ikke noe mer enn det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...