Gå til innhold

Hvilke relasjoner mellom andre mennesker gir deg positive følelser å se?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når du er ute blant folk du ikke kjenner (eller på TV for den saks skyld), hvilke relasjoner mellom andre mennesker legger du (av hvilke grunner det måtte være, fortell gjerne dette også) ekstra merke til, og gir deg en positiv følelse, enten på de andres vegne eller fordi den type relasjon mellom mennesker betyr noe ekstra for deg? (Kanskje savner du den relasjonen selv (og får positive følelser, ikke negative, når du observerer andre) eller har mennesker i livet ditt som har en slik fin relasjon, osv., osv.)

(F.eks: Bestefar hånd i hånd med barnebarn, mor som bærer barnet sitt, to forelskede tenåringer, venninne- og kompisgjenger, osv.)

Anonymkode: 20ac8...f80

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det gir meg positive følelser når jeg ser folk som er fremmede for hverandre i en butikk, eller på gaten bumper borti hverandre og småler, eller ikke vet hvem som skal gå til høyre eller venstre og ler litt av det. Slike små uhell som man tar med et smil eller en liten latter, synes det er fint. Dette er situasjoner jeg har opplevd selv, og det har lyst opp dagen min litt. En gang var det en dame som tilfeldigvis skulle samme retning som meg i en liten og trang matbutikk, jeg forfølger deg ikke altså - sa hun med en liten latter. Slike situasjoner er faktisk ganske koselige. Ellers gir det meg positive følelser å se noen få god kontakt med andres barn eller hunder. Gamle kjente som tilfeldigvis treffer på hverandre, med mye lyd og latter :-) Gamle ektepar hvor mor har kontroll på bussbillett, honnørkort og lommebok. Far sørger for at mor kommer seg trygt av bussen. Gutte og jentegjenger som ser ut som unge voksne, helt til de begynner å prate, hehe, og henger skoleveska på hodet. Å se noen som glemmer seg litt og virkelig digger musikken de har på øret, med foten i takt og det hele.

Anonymkode: f3a02...8b1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og tre-fireåringer som tar "ansvar" for handling og husstell, med en andektig mine. Jeg innrømmer det, jeg har god tid og kan stå bak i køen og kjenne hjertet bli varmt når ungen legger en og en vare på båndet og samtidig forteller sin foresatte hvordan det skal gjøres (har ikke barn selv, og skal ikke ha). Søsken som er snille mot hverandre eller snakker pent om hverandre. Voksne barn som får en klem av sin mor/far. Folk som griller og koser seg i parken, folk ligger på en liten gressplett og leser midt i byen når det endelig kommer en soldag. Folk som greier å gi et lite smil idet de går forbi en fremmed (øver på det selv, synes det er så fint, men også vanskelig). Å gud, nå blir jeg helt Sound of Music her. Er ikke full, bare litt overtrøtt. Var så fint å tenke på noe fint. Nå skal jeg gi meg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du skriver igjen hvis du (og andre) har mer å komme med, AB over her. :-) Jeg synes det er veldig fint å lese!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper du skriver igjen hvis du (og andre) har mer å komme med, AB over her. :-) Jeg synes det er veldig fint å lese!

Enig!!! :-D

Anonymkode: aca94...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *kokos*

Jeg blir glad av å se tenåringer som snakker høflig og naturlig med voksne og eldre mennesker. Som lærer vet jeg jo godt at ungdommene har disse flotte sidene i seg, men det er ikke alltid de får kommunisert det utad like godt!

Små barn som gir hverandre hadeklem.

Voksne søster og bror som er snille og gode mot hverandre, passer på hverandre eller gir klem.

Må tenke litt på denne - det er nok mange flere situasjoner også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv etter over 40 år sammen ble bestemor fnisete når bestefar kysset henne. Tror det er mktt beste minne ettersom hun døde da jeg var tenåring.

Anonymkode: 5e252...2ab

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle ektepar som leier hverandre og tydeligvis har det fint sammen. Gir håp om at kjærlighet virkelig kan vare. :rodmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker virkelig den følelsen jeg får når jeg ser pasientene mine viser omsorg og varme for hverandre. Feks når en hjelper og guider en som nesten er blind, triller en rullestol til en som ikke kan gå, stryker på en som kanskje er litt trist. LIker å stå å se på de og se samspillet deres, de er så herlige!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når du er ute blant folk du ikke kjenner (eller på TV for den saks skyld), hvilke relasjoner mellom andre mennesker legger du (av hvilke grunner det måtte være, fortell gjerne dette også) ekstra merke til, og gir deg en positiv følelse, enten på de andres vegne eller fordi den type relasjon mellom mennesker betyr noe ekstra for deg? (Kanskje savner du den relasjonen selv (og får positive følelser, ikke negative, når du observerer andre) eller har mennesker i livet ditt som har en slik fin relasjon, osv., osv.)

(F.eks: Bestefar hånd i hånd med barnebarn, mor som bærer barnet sitt, to forelskede tenåringer, venninne- og kompisgjenger, osv.)

Gamle kjærestepar :-) Altså, som i eldre mennesker som tydelig fortsatt er forelsket... Enten fordi de har klart å holde sammen i så mange år, eller fordi de har klart å finne kjærligheten på ny i godt voksen alder.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og tre-fireåringer som tar "ansvar" for handling og husstell, med en andektig mine. Jeg innrømmer det, jeg har god tid og kan stå bak i køen og kjenne hjertet bli varmt når ungen legger en og en vare på båndet og samtidig forteller sin foresatte hvordan det skal gjøres (har ikke barn selv, og skal ikke ha). Søsken som er snille mot hverandre eller snakker pent om hverandre. Voksne barn som får en klem av sin mor/far. Folk som griller og koser seg i parken, folk ligger på en liten gressplett og leser midt i byen når det endelig kommer en soldag. Folk som greier å gi et lite smil idet de går forbi en fremmed (øver på det selv, synes det er så fint, men også vanskelig). Å gud, nå blir jeg helt Sound of Music her. Er ikke full, bare litt overtrøtt. Var så fint å tenke på noe fint. Nå skal jeg gi meg.

Samme her.

Anonymkode: 2299b...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...