AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #1 Skrevet 14. oktober 2016 Hei dere. Jeg er en jente på 23 år som jobber som ekstrahjelp på et sykehjem. I fjor så skrev jeg inn at jeg kom til å tjene rundt 150 000, og det gjorde jeg. Men i år så ser jeg nå at jeg kommer til å tjene litt over 200 000 tilsammen, når dette året er ferdig. Jeg har tabelltrekk 7100. Burde jeg endre skattekortet nå? Kommer jeg til å slite? Anonymkode: b0da7...6d0
ulykkeligsomliten Skrevet 14. oktober 2016 #2 Skrevet 14. oktober 2016 Her kan du sjekke det helt på egen hånd: https://www.skatteetaten.no/no/Person/Skattekort-og-forskuddsskatt/Skatteberegning/
Kamomille Skrevet 15. oktober 2016 #3 Skrevet 15. oktober 2016 Nei, du trenger ikke å endre skattekortet ditt.
CutTheRope Skrevet 15. oktober 2016 #4 Skrevet 15. oktober 2016 Tabelltrekk tar i utgangspunktet ikke hensyn til inntekt, bare fradrag. Dersom man tjener mer enn antatt øker skattetrekket i tabellen slik at du fortsatt trekkes rett i skatt. Dette forutsetter at du kun har en arbeidsgiver i år. Dersom du endrer hvor store rentekostnader eller andre fradrag (evt renteinntekter) vil skattekortet bli feil og man bør vurdere å skaffe nytt.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #5 Skrevet 15. oktober 2016 7100 er den strengeste tabellen, du slipper sikkert restskatt. Så lenge bare en arbeidsgiver trekker, har du flere arbeidsgivere bør arbeidsgiver nr 2 bruke prosentsats. Anonymkode: b1b2f...ee7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå