AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #1 Skrevet 14. oktober 2016 Vært sammen med mannen min i 7 år. Vi eier hus sammen. I begynnelsen av forholdet vårt, var ikke eksen min helt over meg, maste litt og ville gjerne være med meg. Dette har gått over, og barnefar har ny kjæreste. Vi har en datter på 15 år sammen. Hun er 50/50. Noen ganger når far henter henne og ikke vi er hjemme, så har han feks gått å tatt seg noe å drikke i kjøleskapet, han har også kunnet finne på å rydde litt på jentas rom. Synes jo også at det blir litt mye, men vanskelig å si i fra. Mannen føler jo at han snoker litt. Han ringer også ganske ofte, og er ofte innom fordi de har glemt noe osv. Han kan også spørre meg om tjenester, tjenester som ikke går på datteren vår, men personlig. Mannen min synes eksen min nå blir litt "mye.. eksen min blir sååå utrolig sur om jeg tar ting som dette opp med han. Så jeg ønsker å bare late som ingenting. Hva tenker dere? Anonymkode: 7118f...04a
NN247 Skrevet 14. oktober 2016 #2 Skrevet 14. oktober 2016 Jenta er 15, å hente henne når dere ikke er hjemme er selvsagt helt innafor. At hun glemmer ting de må innom for å hente må også være greit, tenker jeg, deres hjem er også hennes hjem. Har en 16-åring selv som også bor 50/50 her og hos far, og det er litt glemming! Hvis eksen din ikke ringer flere ganger om dagen, skjønner jeg ikke helt problemet akkurat med det - men hva har far i det hele tatt inne i huset å gjøre når han henter henne? Både å finne seg drikke i kjøleskapet og å rydde på rommet hennes er langt over streken, så her skjønner jeg mannen din svært godt. Hvilke tjenester er det eksen din ber om? Han bør vel i utgangspunktet klare seg selv? Uansett har han ingen grunn til å bli sur om du forteller ham at han ikke har noe inne i deres hus å gjøre når dere ikke er hjemme. 23
stan Skrevet 14. oktober 2016 #3 Skrevet 14. oktober 2016 Sett ned foten. Det er deres hus, jeg skjønner ikke hva han har inne i huset å gjøre. 33
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #4 Skrevet 14. oktober 2016 En går ikke i en brukthandel for å finne noe fint. Jeg bare nevner det... Anonymkode: 8367e...fda 5
Arya2000 Skrevet 14. oktober 2016 #5 Skrevet 14. oktober 2016 Jeg syntes bf tar seg litt vel til rette når han forsyner seg av kjøleskapet deres og er I huset når dere ikke er hjemme. Hvorfor ønsker du å late som ingenting? Er du konfliktssky ? Datteren din er såpass stor at hun kan ha kontakt med faren uten og måtte gå gjennom deg så litt unaturlig å ha mye kontakt nå tenker jeg. 19
Dr. A. Kula Skrevet 14. oktober 2016 #6 Skrevet 14. oktober 2016 Spør datteren din om hun synes det er greit at faren rydder/snoker på rommet hennes. Forklar henne videre at slik føles det for dere også. Da skjønner hun kanskje at du/dere ikke synes noe om at han snoker i huset forøvrig. Det er trolig datteren som inviterer faren med, men snakk med datteren deres om hvordan dette oppleves for dere, så kan hun slute med å ta han inn, eller gi krav til "å sitte i en stol" mens han venter. Så snekker du med eksen og påpeker at han kan vente utenfor, mens dattera henter tingene sine selv. 1
Finngirl Skrevet 14. oktober 2016 #7 Skrevet 14. oktober 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: En går ikke i en brukthandel for å finne noe fint. Jeg bare nevner det... Anonymkode: 8367e...fda Hæ? 9
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #8 Skrevet 14. oktober 2016 1 minutt siden, Finngirl skrev: Hæ? Når en velger noe som er brukt kan en jo ikke forvente det er i samme stand som noe som er nytt. Anonymkode: 8367e...fda 1
Honey Dew Skrevet 14. oktober 2016 #9 Skrevet 14. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når en velger noe som er brukt kan en jo ikke forvente det er i samme stand som noe som er nytt. Anonymkode: 8367e...fda HÆÆ??? 15
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #10 Skrevet 14. oktober 2016 1 minutt siden, Honey Dew skrev: HÆÆ??? Det aller beste er selvfølgelig å velge noe som fortsatt er i forpakningen, noe som er uåpnet. Anonymkode: 8367e...fda 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #11 Skrevet 14. oktober 2016 Han blir så veldig dramatisk når jeg prater om slike grenser... Kjefter og smeller, derfor jeg ikke orker bestandig. Men ser helt klart at det blir litt mye. Ift tjenester, jeg skulle hente min mor på sykehuset i en annen by (to timer fra det vi bor). Da ville eksen gjerne at jeg tok med noe fra en butikk han hadde bestilt noe teknisk utstyr i, slik at han slapp å få det tilsendt. Skulle jeg kjørt innom sentrum osv, så ville jeg nok brukt en time ekstra på det. For et par år siden ryddet han rommet mens mannen min stod og lagde middag til seg selv og datteren min. Da kom han for å levere, og synes det var for rotete der. Så skjønner mannen godt også. Anonymkode: 7118f...04a
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #12 Skrevet 14. oktober 2016 Dette huset var min eks og mitt sitt tidligere, mulig det er derfor han er så husvarm også. Men det er 8 år siden han bodde der, og en annen mann som eier hans del, så synes han kan trekke seg litt mer vekk Anonymkode: 7118f...04a 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #13 Skrevet 14. oktober 2016 Ser jeg glemmer å svare litt på ting her... Ikke vært jenta som inviterer opp på feks kjøkken. For hun har sagt at pappa ble plutselig tørst, så han gikk en tur på kjøkkenet. Tenker også at hvis han er ekstremt tørst, så kan jenta hente et glass vann til han, han trenger ikke hente det selv. Anonymkode: 7118f...04a 2
Honey Dew Skrevet 14. oktober 2016 #14 Skrevet 14. oktober 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det aller beste er selvfølgelig å velge noe som fortsatt er i forpakningen, noe som er uåpnet. Anonymkode: 8367e...fda Tror du er i feil forum. Forsøk Forbruker-forumet 26
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #15 Skrevet 14. oktober 2016 "Noen ganger når far henter henne og ikke vi er hjemme, så har han feks gått å tatt seg noe å drikke i kjøleskapet" Hvorfor er dette et problem når dere ikke engang er hjemme? Anonymkode: dac5d...835
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #16 Skrevet 14. oktober 2016 1 minutt siden, Honey Dew skrev: Tror du er i feil forum. Forsøk Forbruker-forumet Er det veldig vanskelig å forstå hva brukeren mener? Anonymkode: dac5d...835 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #17 Skrevet 14. oktober 2016 Det er også hjemmet til deres datter og så lenge hun syns det er greit så må det være det. Anonymkode: 4d44a...3aa 2
Violetta Skrevet 14. oktober 2016 #18 Skrevet 14. oktober 2016 Han har da ingen ting å gjøre i deres hjem. Jeg forstår godt at samboeren din reagerer. Det jeg ikke forstår er at du ikke kan si ifra. 10
jauda Skrevet 14. oktober 2016 #19 Skrevet 14. oktober 2016 Hva er gale med at han tar seg noe å drikke? 4
Dr. A. Kula Skrevet 14. oktober 2016 #20 Skrevet 14. oktober 2016 Akkurat nå, jauda skrev: Hva er gale med at han tar seg noe å drikke? Han bor ikke i huset, han er knapt nok gjest, og går og forsyner seg selv uten å ha fått tillatelse til det. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå