AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #1 Skrevet 14. oktober 2016 Jeg søker verdens beste kanelbolleoppskrift! Har hørt mye godt om Trines Matblogg sin kanelbolleoppskrift. Noen som har prøvd denne? Eller har dere noen bedre forslag? Anonymkode: 094c9...daa
Gjest skvip Skrevet 14. oktober 2016 #3 Skrevet 14. oktober 2016 Har ikke oppskrift, men anbefaler å ha deigen litt mer "klissete" enn tørr, da blir bollene mye saftigere. Og smør heller et lag med smeltet smør på, også dryss sukker og kanel istedenfor å blande smør, sukker og kanel i en smørje og smøre utover. Sist men ikke minst, hakk mandler i små biter og strø det også over smøret, det er såå godt
Gjest RaspberryPi Skrevet 14. oktober 2016 #4 Skrevet 14. oktober 2016 (endret) To ting som er avgjørende for å få skikkelig digge kanelboller: smør (romtemperert) må knas/eltes inn i deigen - ikke smelt smøret! Bruk brunt sukker i fyllet, jeg bruker 125g smør, 6 spiseskjeer brunt sukker og 2 spiseskjeer kanel. Endret 14. oktober 2016 av RaspberryPi
Gjest morhjertegod Skrevet 14. oktober 2016 #5 Skrevet 14. oktober 2016 Om du google Åpent Bakeri kanelsnurrer, de er kjempe gode. Jeg er en elendig baker, men disse blir alltid vellykkede.
Gjest Catalina Culès Skrevet 14. oktober 2016 #6 Skrevet 14. oktober 2016 Disse er knallgode. http://www.detsoteliv.no/oppskrift/verdens-beste-kanelboller
Lady T Skrevet 14. oktober 2016 #7 Skrevet 14. oktober 2016 1 time siden, RaspberryPi skrev: To ting som er avgjørende for å få skikkelig digge kanelboller: smør (romtemperert) må knas/eltes inn i deigen - ikke smelt smøret! Bruk brunt sukker i fyllet, jeg bruker 125g smør, 6 spiseskjeer brunt sukker og 2 spiseskjeer kanel. Jeg elter inn kaldt smør jeg. Mener at Trine skrev det en gang og siden har jeg alltid gjort det.
Brunhilde Skrevet 15. oktober 2016 #8 Skrevet 15. oktober 2016 16 timer siden, Lady T skrev: Jeg elter inn kaldt smør jeg. Mener at Trine skrev det en gang og siden har jeg alltid gjort det. Nei, romtemperert er vel det som står i hennes oppskrifter, er det ikke? Jeg bruker oppskriften fra Trines matblogg og som en over her bruker jeg brunt sukker i fyllet. Jeg fortrekker å røre sammen smør, sukker og kanel og er gjerne litt raus med fyllet. Har aldri mandler på toppen, men en spiseskje eller to med finmalte mandler i fyllet kan være godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå