AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #1 Skrevet 14. oktober 2016 Hei! På grunn av en vanskelig situasjon jeg har kommet opp i trenger jeg noen gode tips til hva jeg og samboeren min kan spise fremover. Vi har ca. 1000kr å leve på fram til 12. november, så jeg trenger virkelig råd! Vi har lite av basisvarer hjemme og derfor må vi handle inn alt som er... Trenger også tips til hjemmelagde lunsjer som ikke koster så alt for mye. Anonymkode: 1e418...a57
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #2 Skrevet 14. oktober 2016 nudler, bønner, ris grønnsaker rimelig frukt som epler, pærer, bananer kjøp frukt/grønt fra first price eller andre billigmerker rugsprø er rimelig pålegg fra billigmerker er rimelig, kaviar makrell, i tomat, skinke osv egg fra billigmerker Anonymkode: 4e248...80a
Vesentlig Skrevet 14. oktober 2016 #3 Skrevet 14. oktober 2016 Pasta og ris er billig, det kan man bruke i mange retter. Havregryn er billig og sunt Man kan lage store porsjoner lapskaus ganske billig og fryse ned i porsjoner Vurdert å prøve å dumpsterdive? haha
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #4 Skrevet 14. oktober 2016 Se nøye gjennom tilbudsavisene for butikkene du har tilgang til. Anonymkode: 6f340...108
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #5 Skrevet 14. oktober 2016 Billig mat her: http://havaristen.no/varer/torrvarer-mat.html Aner ikke hvor du bor, men utikken holder for øvrig til i Enebakk. I Vestby finnes en butikk som heter Holdbart. De får også nettbutikk. (holdbart.no). Husk at man ikke nødvendigvis trenger varm mat hver dag. Heller ikke kjøtt. Kjøp butikkenes egne merker. De er mye billigere og produsert på de samme fabrikkene som de dyre merkene. Selv spiser jeg ofte tacolomper med kun salat til lunsj. Kjøtt handler jeg i Sverige og lager store porsjoner som fryses ned. Anonymkode: b098e...8c1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #7 Skrevet 14. oktober 2016 Sjekk om det er et sted (gård) i nærheten som selger brett med egg, det er mye billigere enn i butikk og av egg kan man lage mye. Frukt og grønt er ofte billigere i innvandrerbutikkene enn i dagligvareforretninger. Erstatt kjøttdeig med kyllingkjøttdeig. Lag middag for to dager i slengen istedet for å kaste rester. Kjøp laktosefri fløte, koster det samme og har lang holdbarhetstid. Kjøp maisfrø og lag grytepopcorn istedet for dyr snacks. Suppe og grøt er billig middag. Kjøp kneipbrød (tror Kiwi er billigst, 4,90 kr pr. brød). Ikke spis lunsj/kaffe ute, ta med matpakke og evt. kaffe på termos. Lag vafler/pannekaker av melk og egg som er utgått på dato. Anonymkode: 1618b...a27
Gjest tgr93 Skrevet 14. oktober 2016 #8 Skrevet 14. oktober 2016 Ellers kan det jo lønne seg å bli trumfmedlem (gratis), kanskje litt sent i dette tilfelle. Men man sparer fort opp mange kroner om en kun handler på kiwi osv. Vi handler ikke så ofte på kiwi (startet mest nå i det siste, og storhandler på trippeltrumfdager) og vi har spart opp over 800kr i år 👍🏼 så grei sparebøsse.
Try2 Skrevet 14. oktober 2016 #9 Skrevet 14. oktober 2016 http://forum.kvinneguiden.no/topic/1058105-hva-lager-du-til-middag-når-du-spiser-billig/?page=3#comment-18743760 ps. kutt det kjøttdeigtullet:D Sei er rimelig i fiskedisken. og veldig godt. med poteter og stekt løk. Og rasp av gulerøtter.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #10 Skrevet 14. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei! På grunn av en vanskelig situasjon jeg har kommet opp i trenger jeg noen gode tips til hva jeg og samboeren min kan spise fremover. Vi har ca. 1000kr å leve på fram til 12. november, så jeg trenger virkelig råd! Vi har lite av basisvarer hjemme og derfor må vi handle inn alt som er... Trenger også tips til hjemmelagde lunsjer som ikke koster så alt for mye. Anonymkode: 1e418...a57 30 dager på 500 kroner per persjon betyr bønner, erter og linser. Løk og grønnsaker. Lag store porsjoner og ta med til lunch. Kjøp en dunk syltetøy. Det er absolutt ingen muligheter for utskeielser med så lite penger. Anonymkode: f37d9...fe9 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #11 Skrevet 14. oktober 2016 Om du leter i matforumet er det mange tråder om billig og sunn mat å finne. Anonymkode: 9f11a...f5b
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #12 Skrevet 14. oktober 2016 Bønner og linser er billig på innvandrerbutikkene. Ikke kjøp på boks, de er vasne og mye dyrere. Tørre linser og bønner kan dere legge i vann for å spire også, det er sunt og meter enda mer. Anonymkode: ef63c...a6c
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #13 Skrevet 14. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bønner og linser er billig på innvandrerbutikkene. Ikke kjøp på boks, de er vasne og mye dyrere. Tørre linser og bønner kan dere legge i vann for å spire også, det er sunt og metter enda mer. Anonymkode: ef63c...a6c rettelse Anonymkode: ef63c...a6c
blomstre Skrevet 14. oktober 2016 #14 Skrevet 14. oktober 2016 Bor dere i nærheten av Svinesund? Så har de på supermarkedet på Nordby en del grønnsaker til 2 kr/kg.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #15 Skrevet 14. oktober 2016 Pasta er jo lett å lage veldig billig i nødsfall. F.eks. spaghetti som du bare rører sammen med en god klatt smør, parmesan og evt. litt boksskinke, reker, hvitløk, urter osv. Eller lag pastasaus av tomatpure. Kjøp gastromat til å piffe opp smakløse retter, det er gull verdt når man ikke har råd til å fylle opp krydderskapet. Lag pannerett av ris, amerikansk blanding og skinke/fisk. Anonymkode: e3a9f...f7b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå