Guarana Skrevet 14. oktober 2016 #1 Skrevet 14. oktober 2016 Jeg føler meg ufresh uten sminke. Men, nå vil jeg ikke lengre bruke sminke for å føle meg fin. Så, har dere noen tips? Jeg vet at mye er tankegang osv, men det er ikke det jeg spørr om
SøtMelon Skrevet 14. oktober 2016 #2 Skrevet 14. oktober 2016 Drikk vann, spis appelsiner,litt sjokolade, være mye ute i frisk luft, få nok søvn, omega-3-fettsyrer osv 😊 Når det kommer til hudpleie kan du investere i et serum, en god krem og peeling. Ansiktsmasker er også gull for å få en sunn og glødende hud.
Aurelia Skrevet 14. oktober 2016 #3 Skrevet 14. oktober 2016 Det skiller sikkert på person til person, men hos meg går det nærmest kun i hva jeg spiser. Dette gjelder mer uren hud, da jeg aldri har helt greid å komme over på helt ren hud stadiet For min hud er melk noe av det verste som finnes. Tipper huden min blir dødsfin med en gang jeg greier å slutte med det. Når det gjelder glød har jeg ingen tips, desverre.
Djungelvrål Skrevet 15. oktober 2016 #4 Skrevet 15. oktober 2016 Med mindre du er 16 år og i tillegg har plettfri hud med rosenrøde kinn, nei. Vann og appelsiner hjelper ikke, bare tull. Gløden det snakkes om overalt i media og reklame er fra sminke og photoshop. Ingen har hud som gløder, ihvertfall ikke hvite, bleke mennesker. 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #5 Skrevet 16. oktober 2016 Jeg vet ikke om jeg vil kalle det glød, men huden min ser definitivt bedre ut etter jeg begynte å ta tilskudd av collagen. Før hadde jeg ganske fet hud i t-sonen i tillegg til enkelte tørre partier (syntes ekstra godt når jeg brukte foundation), dette er ikke et problem lengre. Vann, sunt kosthold (for meg innebærer det lite sukker og korn) og frisk luft utgjør også en stor forskjell hos meg. Anonymkode: ba3f8...e56
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #6 Skrevet 16. oktober 2016 På 15.10.2016 den 3.59, DreamOn skrev: Med mindre du er 16 år og i tillegg har plettfri hud med rosenrøde kinn, nei. Vann og appelsiner hjelper ikke, bare tull. Gløden det snakkes om overalt i media og reklame er fra sminke og photoshop. Ingen har hud som gløder, ihvertfall ikke hvite, bleke mennesker. Huden min er såpass hvit/blek at den "gløder" i sollys Anonymkode: 5c4c7...e69 3
SøtMelon Skrevet 16. oktober 2016 #7 Skrevet 16. oktober 2016 (endret) På 15.10.2016 den 3.59, DreamOn skrev: Med mindre du er 16 år og i tillegg har plettfri hud med rosenrøde kinn, nei. Vann og appelsiner hjelper ikke, bare tull. Gløden det snakkes om overalt i media og reklame er fra sminke og photoshop. Ingen har hud som gløder, ihvertfall ikke hvite, bleke mennesker. Jo, C-vitaminer gjør huden fin;) Og vann motvirker at huden blir tørr og slapp, i tillegg til å være rensende.. Endret 16. oktober 2016 av SøtMelon
ops2 Skrevet 16. oktober 2016 #8 Skrevet 16. oktober 2016 Hudpleie. Når du renser og fukter huden, blir den så mye mer glødende. Asian beauty, korean beauty, K-beauty er ting du kan søke på. Mange har fått imot asiastiske skjønnhetsprodukter på grunn av at de oversetter uheldig noen ganger. Som Cosrx white power essence.... Viktig også å forstå, at selv om det er mye brightening/whitening i produktnavnene, så er ikke målet å få helt hvit hud, men å få mer strålende, glødende hud. https://sokoglam.com/blogs/news/112943045-skin-whitening-explained-its-not-what-you-think
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #9 Skrevet 17. oktober 2016 På 15. oktober 2016 den 3.59, DreamOn skrev: Med mindre du er 16 år og i tillegg har plettfri hud med rosenrøde kinn, nei. Vann og appelsiner hjelper ikke, bare tull. Gløden det snakkes om overalt i media og reklame er fra sminke og photoshop. Ingen har hud som gløder, ihvertfall ikke hvite, bleke mennesker. Uenig. Mange i alle aldre kan gløde i huden. Har man fin hud i utgangspuntet, kan man gløde langt oppi årene. Bestemoren min hadde alltid glødende hud, roser i kinnene til hun var over 90. Hun var mye ute i naturen samt hadde gode gener. Pappa og jeg har det samme. Anonymkode: 71745...d0d 1
Faina Skrevet 17. oktober 2016 #10 Skrevet 17. oktober 2016 10 timer siden, ops2 skrev: Hudpleie. Når du renser og fukter huden, blir den så mye mer glødende. Asian beauty, korean beauty, K-beauty er ting du kan søke på. Mange har fått imot asiastiske skjønnhetsprodukter på grunn av at de oversetter uheldig noen ganger. Som Cosrx white power essence.... Viktig også å forstå, at selv om det er mye brightening/whitening i produktnavnene, så er ikke målet å få helt hvit hud, men å få mer strålende, glødende hud. https://sokoglam.com/blogs/news/112943045-skin-whitening-explained-its-not-what-you-think Ja, dette jeg skulle anbefale. Jeg har fått så utrolig fin hud etter jeg begynte med kk. Trenger ikke sminke lenger. Har ikke hatt en eneste liten kvise på et år og huden gløder og er rett og slett kjempefin.
Gjest Ludolek Skrevet 17. oktober 2016 #11 Skrevet 17. oktober 2016 (endret) Jeg har i utgangspunktet tørr hud, og bruker som regel (noe) sminke. Men etter jeg begynte å eksfoliere(ikke daglig, men 3-4 ganger i uka) med Clarisonic og gikk over til endel asiatisk hudpleie med 2-3 trinn med fukt/olje samt rens som ikke stripper huden helt så har jeg absolutt helt merkbart mer glød i huden. Tidligere når jeg brukte færre produkter(men mer av samme produkt) ble liksom aldri huden fornøyd, og fikk enten for mye fett eller for lite - og jeg hadde alltid et par tørre partier på vinteren. Sist vinter og denne her er første gang jeg ikke har sett snurten av tørre partier. Jeg bruker produkter som inneholder fuktgivende ingredienser i trinn(men ikke så mange som anbefales i asiatisk hudpleie): Trinn 1: https://www.amazon.com/Hada-Labo-Gokujyn-Hyaluronic-Lotion/dp/B000FQUGXA Trinn 2: https://www.roseroseshop.com/cosrx/cosrx-hyaluronic-acid-hydra-power-essence.html?page=2 Trinn 3: https://www.roseroseshop.com/tosowoong-propolis-natural-pure-lotion.html?search=propolis Og så tilslutt olje, fordi jeg jo har veldig tørr hud - så da velger jeg jojoba på morgenen og nattlysolje på kvelden(fra Rå). Men da skal en ha tørr hud, altså. For andre holder det nok med en lett lotion eller noe. Poenget er at trinnvis fukt og eksfoliering har gjort store ting for fuktbalansen min i huden - iallefall om jeg skal dømme etter tørre partier og kløe/irritasjon osv. Vanlig eksfoliering med diverse andre produkter har ikke hjulpet for meg(har prøvd syrer og vanlige kremer osv). Utover det har jeg alltid helt i meg mengder av både vann, avocado, nøtter, omega3 og annet uten at det har hatt noen som helst effekt på huden. Nattlysoljekapsler hjalp litt på huden og PMS, men forstyrret syklusene mine. Endret 17. oktober 2016 av Ludolek
ops2 Skrevet 17. oktober 2016 #12 Skrevet 17. oktober 2016 På 15.10.2016 den 3.59, DreamOn skrev: Med mindre du er 16 år og i tillegg har plettfri hud med rosenrøde kinn, nei. Vann og appelsiner hjelper ikke, bare tull. Gløden det snakkes om overalt i media og reklame er fra sminke og photoshop. Ingen har hud som gløder, ihvertfall ikke hvite, bleke mennesker. Selvsagt har denne dama skikkelig bra gener... men tenk henne med "røykemunn" etter røyking 20 om dagen og "lærhud" etter 30 år med intens soling i syden. https://www.reddit.com/r/SkincareAddiction/comments/57todm/personal_my_mother_at_53_years_old_shes_the/
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #13 Skrevet 17. oktober 2016 Jeg merket at huden min ble penere i en periode jeg spiste mye sushi. Den fikk mer fuktighet og glatthet. Jeg tror omega-3 er viktig for en sunn hud. Ellers har jeg hørt at store mengder gulrotjuice kan i litt brunfarge, men hor vakkert det er, skal jeg ikke si noe om. Anonymkode: d679f...819
Gjest Nanne70 Skrevet 18. oktober 2016 #14 Skrevet 18. oktober 2016 Spis sunt og variert, og hold deg spesielt unna sukker. Unngå røyking, og bruk solfaktor daglig. Nok søvn, frisk luft og mosjon hjelper, jeg har alltid mye finere hud i perioder der jeg får nok mosjon og er mer utendørs. God hudpleie tilpasset din hudtype er også nødvendig - gå gjerne til en hudpleier om du har mulighet til det.
Prestekragen Skrevet 19. oktober 2016 #15 Skrevet 19. oktober 2016 Solkrem, rens huden godt og tilfør masse fukt, frisk luft og mye ute, vann istedenfor brus, ikke røyk
Gjest lizard queen Skrevet 20. oktober 2016 #16 Skrevet 20. oktober 2016 Min hud blir finest om jeg roer ned bruken av kremer og renser og den slags, i kombinasjon med et sunt kosthold og mye vann selvfølgelig. Mye fisk, sunt fett, grønnsaker, merker jeg spesielt at har positiv effekt, men å ikke bruke særlig med produkter gir den siste gløden som du kaller det. Bruker jeg sminke fjerner jeg den med kokosolje og bruker den også hvis jeg merker huden er tørr/trenger litt fukt, men ellers bruker jeg ingenting og prøver også å ikke vaske ansiktet for ofte (morgen og kveld med kaldt vann holder). Vet at solfaktor er noe man burde bruke men det er produkt det også og for min del føler jeg at huden har bedre av å få ta vare på seg selv, er aldri i Syden så blir ikke grillet uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå