AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #1 Del Skrevet 14. oktober 2016 Hei, eg er ei jente på 16år som går på vgs. Pga at linja eg vil gå på ikkje er på den skulen eg går på no er eg nødt til å flytte til Bergen til neste år. Heilt aleine. Eg er vanligvis den type person som er veldig sjenert og "den stille i hjørne av klasserommet" :/ . Eg har veldig lyst å ta den utdanninga so eg har ikkje eit anna valg enn Bergen. Eg er veldigvelsidg bekymra for neste år. Det er so skummelt å flytte til ein stor by heilt aleine. Og ikkje minst gå rundt aleine! Det er vel min største bekymring! Kva kan eg gjer for å ikkje vere so redd? Føler meg ganske aleine med det heile!! Kan jo heller ikkje reise heim kvar helg pga at bergen ligg 5 timar fra der eg bur. Om noken har eit godt råd so berre kom med det! Anonymkode: a19eb...b33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #2 Del Skrevet 14. oktober 2016 Hvis det er en linje som ikke er på så mange skoler, så kan det være noe på nettsiden deres om hvordan man kan komme i kontakt med andre som skal begynne på skolen, og er innflyttere Kanskje skolen har en facebokk side/gruppe og. Anonymkode: f5af2...13d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mellifluous Skrevet 15. oktober 2016 #3 Del Skrevet 15. oktober 2016 Se på det som en mulighet til å gjenskape deg selv, ingen vet noe om hvem du har vært og hva du har gjort før. Vær hyggelig og imøtekommende, start samtaler med folk som kanskje er litt sjenerte selv, og generelt ta del i ting som skjer. Når det kommer til det med å være redd, har jeg ikke andre råd enn og bare hoppe i det; du er definitivt ikke den eneste som er redd. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå