Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv om mange rundt meg ikke er så veldig kristne av seg så pleier de faktisk å gå i kirka på julaften som en lang tradisjon. Gjør du? 

Jeg har aldri gjort det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt preken om hvorfor homofili og sex utenfor ekteskap i synd i jula er bare kos det

Anonymkode: 13c2a...323

• Liker 2
Skrevet

Har lyst hvert år. Men jobber i blomsterbutikk, å der et det fullt kjør til julaften klokken 13:00. Da er man så i koma å bare vil hjem å legge opp beina en halv time før ribba skal inn i ovnen. Er ikke kristen. Men det føles så salig på en sånn dag og gå i kirken. Skal gjøre det når jeg en vakker dag blir pensjonist å tid.

Anonymkode: 25297...9a1

• Liker 1
Skrevet

Nei, har aldri gjort det.

Anonymkode: 034de...39c

Skrevet

Nei ikke på julaften. På lille julaften går jeg noen ganger med min mor. Da er det en julekonsert som hun liker veldig godt.

Anonymkode: 765d6...fcb

Skrevet

Hver jul. Og jeg overhodet ikke kristen. At all. Men jeg har alltid gjort det (er 27). Vi drar til kirka i nabobyen, da mine besteforeldre ligger gravlagt der. Også har de en veldig flott gudstjeneste, mye pga. flink prest. Det er mye julestemning for min del :) 

Anonymkode: 36487...b50

• Liker 2
Skrevet

Nei, det kunne ikke falt meg inn. Jula handler mye om medmenneskelighet og omtanke for min del. Så å da oppsøke et sted som så tydelig er imot alle andre levesett enn det de mener er det eneste rette, er selvsagt helt uaktuelt.

Anonymkode: e240f...b77

• Liker 4
Skrevet

Samboern gjør det, men ikke jeg, kunne aldri falt meg inn.

Skrevet

Gjorde det før da jeg var mindre, men etter hvert som barna ble eldre så slutta vi med det. Husker vi dro dit med besteforeldre mens mamma var hjemme og stelte i stand middagen.

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt preken om hvorfor homofili og sex utenfor ekteskap i synd i jula er bare kos det

:sprettoy: Rart det der.... Ofte er det de som faktisk aldri går i kirken selv som "vet mest" og "vet best" om hva det snakkes om i kirken.

Anonymkode: 1ac73...58b

• Liker 9
Skrevet

Nei det har jeg aldri gjort.

Skrevet

Gjorde det tidligere men har slutta med det etter at jeg selv fikk barn. Er så mye som skal ordnes på julaften at jeg rekker det ikke. 

Skrevet

Har alltid gjort det her i Norge. Når jeg har vært i utlandet, har det ikke alltid vært en tilgjengelig kirke i nærheten. Så i de tilfellene har jeg ikke gjort det. Men jeg foretrekker jul med kirke.

Anonymkode: f9e05...9f8

• Liker 1
Skrevet

Har vært på midnattsgudstjeneste i Nidarosdomen flere ganger julaften. Det var stemningsfullt og en fin opplevelse.

Anonymkode: d17df...f04

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke det de har fokus på på julegudstjenestene. Da har de fokus på Jesus sin fødsel. 

Anonymkode: f9e05...9f8

Skrevet

Har aldri vært i kirken på julaften. Familien min er kristen, men de synes det er nok styr på julaften allerede. Hender enkelte familiemedlemmer går, men som oftest går vi heller i kirka første og/eller andre juledag.

Anonymkode: b9e7f...999

Gjest chisandra
Skrevet

Aldri vært i kirken på julaften - og forsøker vel å unngå kirken i størst mulig grad ellers også. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...