HHH Skrevet 14. oktober 2016 #1 Skrevet 14. oktober 2016 Noen som har noen tips til hvordan jeg kan unngå bekymringstanker hele tiden vedrørende studiene? Jeg havner så utrolig fort i et negativt tankespor når jeg tenker på studiene. Føler meg dum, lat og at jeg henger veldig etter på alt. Med sånne tanker så blir alt vedrørende studiene så sykt slitsomt. Tenker hvert år etter eksamen at "bare jeg hadde sluttet å bekymre meg sånn, så hadde sikkert karakteren blitt bedre", for all den negative tenkingen gjør jo at jeg ikke får gjort ting, det kommer ikke noe godt ut av det, og alt blir utsatt. Og lesingen går trått, føler at jeg ikke skjønner noe av det jeg leser, og overtenker ALT. Jeg vet jo altså at det ikke kommer noe godt ut av det, men alikevel havner jeg i det sporet. Så noen tips? Har slitt med depresjon og angst tidligere, og går på antidepressiva. Jeg er ikke deprimert per nå. Men tror angsten blusser litt opp med tanke på studiene. Skulle så gjerne ønske jeg kunne slappe av litt. Jeg føler ikke at jeg kan ta meg fri i helgen, burde lese. Men det eneste jeg vil nå er bare å slappe av og være litt positiv, men dårlig samvittighet får jeg med en gang jeg ikke jobber eller studerer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå