Gå til innhold

Jeg vet om et par hvor han røyker hasj og de venter barn i november, melde ifra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde ikke gått videre med dette. Blir litt mye barnevern her inne til tider. 

Anonymkode: cdbc4...47e

• Liker 1
Skrevet

Ehh, dette tror jeg dessverre ikke noe på. Altså denne "jeg er kun engstelig på vegne av barnet"-unnskyldningen.

du sier gutten poster tonnvis av hasj og memes ang hast og blir tagget i mye festing osv, men rett før du sier dette sier du at du kun følger dem på sosiale medier fordi de er så morsomme/spennende/what ever å følge.. Ehh.. Ser ikke sammenhengen mellom de to utsagnene dine..

Skrevet
1 minutt siden, Bledle skrev:

Ehh, dette tror jeg dessverre ikke noe på. Altså denne "jeg er kun engstelig på vegne av barnet"-unnskyldningen.

du sier gutten poster tonnvis av hasj og memes ang hast og blir tagget i mye festing osv, men rett før du sier dette sier du at du kun følger dem på sosiale medier fordi de er så morsomme/spennende/what ever å følge.. Ehh.. Ser ikke sammenhengen mellom de to utsagnene dine..

Du kritiserer Ts uten å gidde å se hva du kritiserer? Hun hard en på FB pga kleine, det står sort på hvitt og du klarer ikke få det med deg, ends det liksom er begrunnelsen du betviler? Høres nettopp ut som om overdrevent partyfiksering, og det er jobigså grunnlaget for varselet. Det henger altså sammen om du gidder å lese HI skikkelig 

Anonymkode: 1befb...e19

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å tro at barnevernet bare trekker seg tulle og rolig ut igjen om det ikke er noe galt er litt naivt.

Anonymkode: 3a41c...f21

Det vil jeg ikke si. Men uansett må barnas ve og vel komme først. Narkotikamisbruk er kriminelt og uforenlig med god helse, fast jobb osv. Dette er et alvorlig forhold. 

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, herremann skrev:

for noe tull.
gitt hvor ufattelig mye farligere alkohol er, skal vi da rapportere alle foreldre som også drikker alkohol?
(og nei, jeg røyker ikke og har aldri røyka)

Hasj er kriminelt og har større skadevirkninger enn du åpenbart er klar over. 

Dessuten ville Overdrevent alkoholkonsum, festing og null jobb på to på 18 of 20 være grunn til at noen ser til at barnet blir ivaretatt. Undres over at du ikke ser barnet her. 

• Liker 4
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fant dette ut i går kveld, sånn før jeg får stygge anklagelser om hvorfor jeg ikke har meldt.

Jeg kjenner dem egentlig ikke. Jeg har de bare på facebook og instagram fordi jeg møtte de på en fest for noen år siden og syntes det de poster er så kleint og underholdende at jeg ikke har slettet dem.

Nå seg jeg at de skal bli foreldre i november (de er forresten veldig unge. Tror mor er født i 98 og far i 96). 

Men på far sin instagram og facebook er det fult at sånne memer om hasj og masse bilder av hvor bra hasj er og hvor mye han røyker. Veldig kleint. Ut ifra profilen så ser han veldig lite klar ut for å bli far. Det er veldig tydelig at han røyker mye ut ifra hva han poster og hvilke bilder han blir tagget i.

De er litt sånn man på en måte kan se at ikke helt er klare for å få barn. Ingen av de jobber, de bare fester og han røyker tydeligvis masse hasj. Jeg vet ikke om hun gjør det, for hun poster ikke masse hasj statuser og bilder.

Ingen av dem bruker sitt ekte navn på facebook. De har kun kallenavn og etternavn som tydelig ikke er deres eget. Jeg vet derfor ikke hva de heter på ordentlig, og heller ikke adresse, telefonnummer eller noe sånn. Vet området, men ikke konkret.

Jeg er egentlig ikke en som legger meg så mye i andre sin business, men når det kommer til hasj og barn så blir jeg veldig urolig. Jeg tenker at det er forferdelig om denne ungen skal vokse opp med dette og ingen sier ifra. Mener ikke nødvendigvis at de skal bli fratatt ungen, men få en ordentlig samtale og oppfølging. Er jo et lite liv det er snakk om!

Så. Hva burde jeg gjøre? Jeg vet som sagt ikke de ekte navnene på de, og heller ikke adresse eller telefon. Kan jeg ringe barnevernet og si hva de heter på facebook? Hvordan gå frem? Eller bare la det ligge? Uff, får helt vondt.

Anonymkode: 97bdf...aa4

Jeg synes du bør sende en anonym bekymringsmelding til Barnevernet, slik at de får undersøkt saken. Bedre med en gang for mye enn for lite! 

Anonymkode: 012f6...00f

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å tro at barnevernet bare trekker seg tulle og rolig ut igjen om det ikke er noe galt er litt naivt.

Anonymkode: 3a41c...f21

Hvordan da? Hvis ting er i orden trekker de seg bare bort? :)

Jeg synes TS bør sende en bekymringsmelding!!😳😢

Anonymkode: 012f6...00f

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja...Hasj trenger ikke være så farlig, mange som røyker hasj som fungerer helt fint og er helt normale. Men alt det andre, at de bare fester, ikke har jobb, er veldig unge osv, det ville gitt meg grunn til bekymring. Det skader ikke å sende en bekymringsmelding. Men da må du jo først finne ut hvem de er....

Anonymkode: 17963...ede

Men hasj er ulovlig, og hvilke forbilder er man når man driver med slike ulovlige aktiviteter? Man fostrer rett og slett narkomane! For man må jo gjøre noe som er verre enn foreldrene, og hvis det er ok for foreldrene å røyke hasj, hvordan krysse den grensen og gjøre opprør? Jo, ta heroin. Smart.........

Anonymkode: db02b...0b6

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fant dette ut i går kveld, sånn før jeg får stygge anklagelser om hvorfor jeg ikke har meldt.

Jeg kjenner dem egentlig ikke. Jeg har de bare på facebook og instagram fordi jeg møtte de på en fest for noen år siden og syntes det de poster er så kleint og underholdende at jeg ikke har slettet dem.

Nå seg jeg at de skal bli foreldre i november (de er forresten veldig unge. Tror mor er født i 98 og far i 96). 

Men på far sin instagram og facebook er det fult at sånne memer om hasj og masse bilder av hvor bra hasj er og hvor mye han røyker. Veldig kleint. Ut ifra profilen så ser han veldig lite klar ut for å bli far. Det er veldig tydelig at han røyker mye ut ifra hva han poster og hvilke bilder han blir tagget i.

De er litt sånn man på en måte kan se at ikke helt er klare for å få barn. Ingen av de jobber, de bare fester og han røyker tydeligvis masse hasj. Jeg vet ikke om hun gjør det, for hun poster ikke masse hasj statuser og bilder.

Ingen av dem bruker sitt ekte navn på facebook. De har kun kallenavn og etternavn som tydelig ikke er deres eget. Jeg vet derfor ikke hva de heter på ordentlig, og heller ikke adresse, telefonnummer eller noe sånn. Vet området, men ikke konkret.

Jeg er egentlig ikke en som legger meg så mye i andre sin business, men når det kommer til hasj og barn så blir jeg veldig urolig. Jeg tenker at det er forferdelig om denne ungen skal vokse opp med dette og ingen sier ifra. Mener ikke nødvendigvis at de skal bli fratatt ungen, men få en ordentlig samtale og oppfølging. Er jo et lite liv det er snakk om!

Så. Hva burde jeg gjøre? Jeg vet som sagt ikke de ekte navnene på de, og heller ikke adresse eller telefon. Kan jeg ringe barnevernet og si hva de heter på facebook? Hvordan gå frem? Eller bare la det ligge? Uff, får helt vondt.

Jeg tenker du burde melde i fra til BV. For barnets skyld. Får de hjelp allerede nå, under graviditeten, så får de god tilrettelegging og hjelpen de eventuelt trenger for å bli klare til foreldrelivet. Viser de fremgang og gjør det bra, så trekker BV seg unna. Men om de blir, så er det jo en grunn for det. 

Til alle som kanskje muligens vil hate for at man blander seg inn og melder til BV. Det handler om BARNET, for at barnet skal få en god, trygg og stabil fremtid med stabile og trygge mennesker rundt seg. Det er fælt når foreldre blir tatt fra barnet/barna sine, men det er barnet som hele tiden er i fokus. Det er barnet det går utover. Det er ikke barnets feil at foreldre tar dårlige valg, som ender med det ene og det andre. Og det flotte med BV er at man kan få hjelp og tilrettelegging, jo tidligere, jo bedre..

• Liker 3
Skrevet
6 timer siden, herremann skrev:

for noe tull.
gitt hvor ufattelig mye farligere alkohol er, skal vi da rapportere alle foreldre som også drikker alkohol?
(og nei, jeg røyker ikke og har aldri røyka)

Så da skal du vel kanskje ikke uttale deg da?! Jeg har røyket veldig mye og veldig lenge, og jeg kan ramse opp en liste over farlige og skremmende konsekvenser ved det. 

Og ja, jeg drakk alkohol før. 

Jeg gjør ingen av delene lenger, og om noen som har barn bruker det, ville jeg ikke nølt med å melde. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
1 minutt siden, Vival skrev:

Så da skal du vel kanskje ikke uttale deg da?! Jeg har røyket veldig mye og veldig lenge, og jeg kan ramse opp en liste over farlige og skremmende konsekvenser ved det. 

Og ja, jeg drakk alkohol før. 

Jeg gjør ingen av delene lenger, og om noen som har barn bruker det, ville jeg ikke nølt med å melde. 

bare pga jeg ikke bruker betyr ikke det at jeg ikke har lest meg opp om det.
edit: blir som å si at pga du ikke er kristen kan du ingenting om kristendommen.

Endret av herremann
Skrevet
Akkurat nå, herremann skrev:

bare pga jeg ikke bruker betyr ikke det at jeg ikke har lest meg opp om det.
edit: blir som å si at pga du ikke er kristen kan du ingenting om kristendommen.

Du kan faktisk ikke uttale deg på den måten du gjør, kun ved å lese.

Det blir som å påstå at du kjenner til alle sidene ved å være kristen når du bare har lest om det.

• Liker 1
Skrevet

Tror det kan være greit å gi de sjangsen med å bli foreldre først,kansje er de gode foreldre likevel. Ikke forhaste deg da dette potensielt kan ødelegge to familier før de har fått en sjangse

Skrevet
4 minutter siden, Vival skrev:

Du kan faktisk ikke uttale deg på den måten du gjør, kun ved å lese.

Det blir som å påstå at du kjenner til alle sidene ved å være kristen når du bare har lest om det.

vel, her er vi uenige.
jeg personlig synes jeg har full rett til å kritisere/støtte noe så lenge jeg har lest meg opp på emnet.
jeg er verken muslim eller jøde, men støtter fullt ut den ene parten i konflikten.

men, nå sklir vi litt av. tilbake til tema.

Skrevet

Hvorfor bry seg om hva en person gjør`?

Så lenge dette ikke går utover noen....

Anonymkode: b4c87...244

Skrevet

Bekymringsmelding. Om de viser seg å være gode foreldre; bra! Om ikke er det veldig dumt du ikke sa ifra. De stormer jo ikke inn og tar barnet rett etter fødsel, men det er meget mulig oppfølging ikke er så dumt 

• Liker 2
Gjest WeirdAlien
Skrevet

Noen i min familie røyker en del hasj og venter barn. Han er i full jobb og har et ellers stabilt liv. De kommer til å bli de mest kjærlige foreldrene i mine øyne, så jeg føler ikke behov for at noen skal bekymre seg for dem.

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags menneske jeg er fordi jeg er venn med noen jeg ikke kjenner så spesielt godt på facebook? Eller fordi hasj faktisk er et ulovlig rusmiddel i Norge, og som i hvert fall ikke burde brukes rundt barn? 

Hva faen tror du egentlig? At jeg går inn for å "føkke" med folk jeg ikke kjenner fordi jeg blir oppriktig bekymret for et BARN?! Det er ikke snakk om å spre usanne rykter eller stjele ungen deres, det er snakk om ha koble inn nødvendige innsatser for at BARNET skal få et fint liv! Om de klarer seg helt fint så trekker jo barnevernet seg stille ut igjen.

Jeg burde IKKE skamme meg for å vurdere å melde inn at kommende far ruser seg. Faen ass, så dum du fremstår!

Jo, du burde skamme deg. Du bør samtidig se å få deg et normalt liv, med normale holdninger overfor normale folk med normale interesser. Du burde også se å få av deg de schtøgge moralbrillene mora di gav deg. For hvem er du som setter din moral og trangsynthet over alle andres? Er du liksom en overkinkador med Guds rett til å bedømme om folk er skikket til foreldreskap? Eller er du en helt alliminnelig sladrekjærring? Som ingen egentlig liker? Faen ass, så dum du fremstår. 

Anonymkode: 6c005...7f4

Skrevet

Onkelen min røyker masse hver dag, han har barn. Hab røyker tilogmed med barnet i rommet. Han røyker med barnet på fanget.

Er helt normalt, ingen som reagerer. Han er en god far og barnet er nå 10 år og er en flott og velfungerende gutt. 

Anonymkode: 6c3ba...689

Skrevet

"hei, jeg møtte noen folk på en fest for noen år siden, som nå skal ha barn, og faren legger ut masse pro-hasj ting på sosiale medier, så jeg tror han røyker, men jeg vet ikke hvem dem er eller hva dem egentlig heter da..." dette er en temmelig tynn bekymringsmelding... 
Det er helt greit å være bekymret for ett barn, men å melde i fra på bakgrunn av noen bilder, når du tydeligvis ikke vet noe mer, er å gå litt langt. 
De fleste blir straks mer voksen og ansvarlig i det dem blir foreldre, og mange yngre foreldre har også besteforeldre og annet nettverk som står rundt. 

Anonymkode: ad8e3...22d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...