AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #1 Skrevet 14. oktober 2016 Fant dette ut i går kveld, sånn før jeg får stygge anklagelser om hvorfor jeg ikke har meldt. Jeg kjenner dem egentlig ikke. Jeg har de bare på facebook og instagram fordi jeg møtte de på en fest for noen år siden og syntes det de poster er så kleint og underholdende at jeg ikke har slettet dem. Nå seg jeg at de skal bli foreldre i november (de er forresten veldig unge. Tror mor er født i 98 og far i 96). Men på far sin instagram og facebook er det fult at sånne memer om hasj og masse bilder av hvor bra hasj er og hvor mye han røyker. Veldig kleint. Ut ifra profilen så ser han veldig lite klar ut for å bli far. Det er veldig tydelig at han røyker mye ut ifra hva han poster og hvilke bilder han blir tagget i. De er litt sånn man på en måte kan se at ikke helt er klare for å få barn. Ingen av de jobber, de bare fester og han røyker tydeligvis masse hasj. Jeg vet ikke om hun gjør det, for hun poster ikke masse hasj statuser og bilder. Ingen av dem bruker sitt ekte navn på facebook. De har kun kallenavn og etternavn som tydelig ikke er deres eget. Jeg vet derfor ikke hva de heter på ordentlig, og heller ikke adresse, telefonnummer eller noe sånn. Vet området, men ikke konkret. Jeg er egentlig ikke en som legger meg så mye i andre sin business, men når det kommer til hasj og barn så blir jeg veldig urolig. Jeg tenker at det er forferdelig om denne ungen skal vokse opp med dette og ingen sier ifra. Mener ikke nødvendigvis at de skal bli fratatt ungen, men få en ordentlig samtale og oppfølging. Er jo et lite liv det er snakk om! Så. Hva burde jeg gjøre? Jeg vet som sagt ikke de ekte navnene på de, og heller ikke adresse eller telefon. Kan jeg ringe barnevernet og si hva de heter på facebook? Hvordan gå frem? Eller bare la det ligge? Uff, får helt vondt. Anonymkode: 97bdf...aa4
linsejesus Skrevet 14. oktober 2016 #2 Skrevet 14. oktober 2016 Mange blir mer ansvarlige når de får barn. Husk også at han ikke nødvendigvis har et rusproblem selv om han ruser seg. Har du grunn til å tro at han vil være ruset når han er med barnet? Han høres ikke spesielt voksen ut, og det er dumt å "reklamere" for ulovligheter når man har barn, men mange vokser som sagt fort opp når de blir foreldre. 5
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #3 Skrevet 14. oktober 2016 Ja du burde melde fra til bv. Anonymkode: f5bc6...82e 17
Gjest Catalina Culès Skrevet 14. oktober 2016 #4 Skrevet 14. oktober 2016 Dette er noe du absolutt burde anmelde.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #5 Skrevet 14. oktober 2016 Send inn bekymringsmelding! Anonymkode: cc076...d9c 12
Gjest Elseby13 Skrevet 14. oktober 2016 #6 Skrevet 14. oktober 2016 8 minutter siden, Loki Laufeyson skrev: Dette er noe du absolutt burde anmelde. Du trenger ikke å anmelde dette, det kan barnevernet gjøre. Men du må snarest sende bekymringsmelding.
Gjest Catalina Culès Skrevet 14. oktober 2016 #7 Skrevet 14. oktober 2016 1 minutt siden, Elseby13 skrev: Du trenger ikke å anmelde dette, det kan barnevernet gjøre. Men du må snarest sende bekymringsmelding. Mente anmelde til BV da.
Honey Dew Skrevet 14. oktober 2016 #8 Skrevet 14. oktober 2016 Klart du skal melde fra til barnevernet. Det er ingenting å tvile på 7
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #9 Skrevet 14. oktober 2016 Tja...Hasj trenger ikke være så farlig, mange som røyker hasj som fungerer helt fint og er helt normale. Men alt det andre, at de bare fester, ikke har jobb, er veldig unge osv, det ville gitt meg grunn til bekymring. Det skader ikke å sende en bekymringsmelding. Men da må du jo først finne ut hvem de er.... Anonymkode: 17963...ede 8
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #10 Skrevet 14. oktober 2016 Nei. Barnefjernet vil bare bruke det som unnskylding til å ta barna. Er det det du vil? Anonymkode: 2b071...4ec
herremann Skrevet 14. oktober 2016 #11 Skrevet 14. oktober 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja du burde melde fra til bv. Anonymkode: f5bc6...82e 13 minutter siden, Loki Laufeyson skrev: Dette er noe du absolutt burde anmelde. 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Send inn bekymringsmelding! Anonymkode: cc076...d9c for noe tull. gitt hvor ufattelig mye farligere alkohol er, skal vi da rapportere alle foreldre som også drikker alkohol? (og nei, jeg røyker ikke og har aldri røyka) 11
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #12 Skrevet 14. oktober 2016 Du kan ringe BV og spørre om råd til hva du bør gjøre videre. Jeg jobber med barn, så det har hendt at jeg har hatt spørsmål om hvordan jeg kan gå frem. Da ringer jeg og forklarer situasjonen (uten å bruke navn). De pleier å gi gode og konkrete tips. Anonymkode: 82352...038
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #13 Skrevet 14. oktober 2016 Altså, du skriver at du ikke kjenner dem eller vet hvor de bor. Så du tar dette kun utfra insta og face, og hevder at du ikke er typen som roter i andres privatliv, bortsett fra når du velger å beholde dem som "venner" fordi de poster kleine og underholdende ting som morer deg..? I tillegg vurderer du seriøst å føkke med disse ukjente vordende foreldre selv FØR fødselen?! Hva slags menneske er du egentlig? Det eneste du burde foreta deg i denne situasjonen er å slette dem fra sosiale medier, og skamme deg for i det hele tatt og ha tenkt tanken på noe så ufattelig tåpelig. Anonymkode: 6c005...7f4 10
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #14 Skrevet 14. oktober 2016 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså, du skriver at du ikke kjenner dem eller vet hvor de bor. Så du tar dette kun utfra insta og face, og hevder at du ikke er typen som roter i andres privatliv, bortsett fra når du velger å beholde dem som "venner" fordi de poster kleine og underholdende ting som morer deg..? I tillegg vurderer du seriøst å føkke med disse ukjente vordende foreldre selv FØR fødselen?! Hva slags menneske er du egentlig? Det eneste du burde foreta deg i denne situasjonen er å slette dem fra sosiale medier, og skamme deg for i det hele tatt og ha tenkt tanken på noe så ufattelig tåpelig. Anonymkode: 6c005...7f4 Hva slags menneske jeg er fordi jeg er venn med noen jeg ikke kjenner så spesielt godt på facebook? Eller fordi hasj faktisk er et ulovlig rusmiddel i Norge, og som i hvert fall ikke burde brukes rundt barn? Hva faen tror du egentlig? At jeg går inn for å "føkke" med folk jeg ikke kjenner fordi jeg blir oppriktig bekymret for et BARN?! Det er ikke snakk om å spre usanne rykter eller stjele ungen deres, det er snakk om ha koble inn nødvendige innsatser for at BARNET skal få et fint liv! Om de klarer seg helt fint så trekker jo barnevernet seg stille ut igjen. Jeg burde IKKE skamme meg for å vurdere å melde inn at kommende far ruser seg. Faen ass, så dum du fremstår! Anonymkode: 97bdf...aa4 14
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #15 Skrevet 14. oktober 2016 Jeg har vokst opp med en av foreldrene som brukte mye alkohol og røyk (ikke hasj), dog ikke i Norge, så omstendigheter var annerledes. Det er riktig at hasj er forbudt og ulovlig, men alkohol er verre, det er lovlig. Men det er ikke det vi snakker om her. Ville bare påpeke, hva som er lov og ikke lov, betyr ikke at det er bra eller ikke bra for deg. Jeg har selv vært fosterbarn. Så har sett og opplevd endel. Ut i fra det jeg har lest her, jeg har mindre fakta en du har og du har mindre fakta enn disse to. Å være ung og legge alt mulig rart på nettet, det har alle gjort, mer eller mindre. At de blir foreldre i så ung alder, trengs ikke være negativ (måten du skrev hvor unge de er, virker negativ fordi de skal bli foreldre, mener nå jeg). Jeg selv har ikke barn og er snart 30 år. Kan godt være jeg blir ikke like bra forelder for det om. Mine foreldrene var ikke særlig gode (de brukte ulovig stoff og pappa drakk ikke eller røykte, men utfallet var ikke et godt hjem uansett, så det er mange fakta som spiller inn her), de var godt over 30 år når de fikk meg. Så jeg ønsker at du skal se fra et annet perspektiv, det er ikke så galt å røyke hasj, selv om det er ulovlig. Jeg kjenner mange som gjør det, og de er gode foreldre (de er litt eldre så de legger ikke ut noe fra fest på FB, f.eks). Når disse to er spesielle unge, vet de lite at slike ting ikke bør legges ut for verden. Det er ikke kokain eller heroin, da hadde jeg kanskje gripe inn. Når ting ikke er så galt ennå, ville ikke jeg gripe inn. Det kan gjør vondt verre. MYE vondt verre. Det har jeg sett og opplevd. Hvis jeg var deg, hadde jeg nok slette dem fra FB, det virker ikke som du får så mye bra ut av det. Følg heller på Jodel Norge, Best vines eller noe sånt. De er morsommere og bedre for deg enn disse to :-) Anonymkode: fc50d...136 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #16 Skrevet 14. oktober 2016 Jeg mente brukte ikke* ulovlig stoff Anonymkode: fc50d...136
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #17 Skrevet 14. oktober 2016 Tja. Far går da ikke gravid eller ammer. Men jeg meldte i fra i en situasjon hvor det var henne som røyket mens hun var gravid og senere mens hun ammet. Anonymkode: 3e7ed...ce7 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #18 Skrevet 14. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva slags menneske jeg er fordi jeg er venn med noen jeg ikke kjenner så spesielt godt på facebook? Eller fordi hasj faktisk er et ulovlig rusmiddel i Norge, og som i hvert fall ikke burde brukes rundt barn? Hva faen tror du egentlig? At jeg går inn for å "føkke" med folk jeg ikke kjenner fordi jeg blir oppriktig bekymret for et BARN?! Det er ikke snakk om å spre usanne rykter eller stjele ungen deres, det er snakk om ha koble inn nødvendige innsatser for at BARNET skal få et fint liv! Om de klarer seg helt fint så trekker jo barnevernet seg stille ut igjen. Jeg burde IKKE skamme meg for å vurdere å melde inn at kommende far ruser seg. Faen ass, så dum du fremstår! Anonymkode: 97bdf...aa4 Å tro at barnevernet bare trekker seg tulle og rolig ut igjen om det ikke er noe galt er litt naivt. Anonymkode: 3a41c...f21
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #19 Skrevet 14. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Å tro at barnevernet bare trekker seg tulle og rolig ut igjen om det ikke er noe galt er litt naivt. Anonymkode: 3a41c...f21 Mente selvfølgelig stille* Anonymkode: 3a41c...f21
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #20 Skrevet 14. oktober 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Fant dette ut i går kveld, sånn før jeg får stygge anklagelser om hvorfor jeg ikke har meldt. Jeg kjenner dem egentlig ikke. Jeg har de bare på facebook og instagram fordi jeg møtte de på en fest for noen år siden og syntes det de poster er så kleint og underholdende at jeg ikke har slettet dem. Nå seg jeg at de skal bli foreldre i november (de er forresten veldig unge. Tror mor er født i 98 og far i 96). Men på far sin instagram og facebook er det fult at sånne memer om hasj og masse bilder av hvor bra hasj er og hvor mye han røyker. Veldig kleint. Ut ifra profilen så ser han veldig lite klar ut for å bli far. Det er veldig tydelig at han røyker mye ut ifra hva han poster og hvilke bilder han blir tagget i. De er litt sånn man på en måte kan se at ikke helt er klare for å få barn. Ingen av de jobber, de bare fester og han røyker tydeligvis masse hasj. Jeg vet ikke om hun gjør det, for hun poster ikke masse hasj statuser og bilder. Ingen av dem bruker sitt ekte navn på facebook. De har kun kallenavn og etternavn som tydelig ikke er deres eget. Jeg vet derfor ikke hva de heter på ordentlig, og heller ikke adresse, telefonnummer eller noe sånn. Vet området, men ikke konkret. Jeg er egentlig ikke en som legger meg så mye i andre sin business, men når det kommer til hasj og barn så blir jeg veldig urolig. Jeg tenker at det er forferdelig om denne ungen skal vokse opp med dette og ingen sier ifra. Mener ikke nødvendigvis at de skal bli fratatt ungen, men få en ordentlig samtale og oppfølging. Er jo et lite liv det er snakk om! Så. Hva burde jeg gjøre? Jeg vet som sagt ikke de ekte navnene på de, og heller ikke adresse eller telefon. Kan jeg ringe barnevernet og si hva de heter på facebook? Hvordan gå frem? Eller bare la det ligge? Uff, får helt vondt. Anonymkode: 97bdf...aa4 Beklager men synes du fremstår som en sladrekjerring som bør få seg et liv. Istedenfor å passe på om andre gjør feil. Herregud. Anonymkode: 22044...d56 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå