AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #1 Skrevet 14. oktober 2016 Jeg skal nå gå over til dagpenger, og har nettopp blitt alenemor til barnet mitt på 8 år. Noen som vet sånn ca hva jeg vil få i kr fra nav per måned? Har sett på nav sine sider, men forstår ikke helt😕 Om det har noe å si så får far kun 5 timer samvær med barnet under tilsyn 2 ganger i måneden. Anonymkode: 478da...8ec
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #2 Skrevet 14. oktober 2016 Får jeg beholde dagpengene I tillegg til stønader? Ts Anonymkode: 478da...8ec
Sariou Skrevet 14. oktober 2016 #3 Skrevet 14. oktober 2016 Barnet ditt er over 8 år, og dermed får du ingen stønader. Mulig det finnes et barnetillegg på dagpengene, men det er i så fall veldig lite.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #4 Skrevet 14. oktober 2016 Du må nok ut i jobb. Kan få en ekstra barnetrygd eneste, hvis dere har 60-40 fordeling. Har dere 50-50 kan far også få en halv barnetrygd. Blir ikke rik av å bli alene 😉 Anonymkode: deacb...44a
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #5 Skrevet 14. oktober 2016 Far får ikke annet enn 5 timers samvær under tilsyn. Ts Anonymkode: 478da...8ec
Sariou Skrevet 14. oktober 2016 #6 Skrevet 14. oktober 2016 (endret) Da er en ekstra barnetrygd alt du får. I tillegg får du jo særfradrag på skatten, men det utgjør ikke voldsomt mye. Endret 14. oktober 2016 av Sariou
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 14. oktober 2016 #7 Skrevet 14. oktober 2016 (endret) 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal nå gå over til dagpenger, og har nettopp blitt alenemor til barnet mitt på 8 år. Noen som vet sånn ca hva jeg vil få i kr fra nav per måned? Har sett på nav sine sider, men forstår ikke helt😕 Om det har noe å si så får far kun 5 timer samvær med barnet under tilsyn 2 ganger i måneden. Anonymkode: 478da...8ec Dagpenger er jo avhengig av hva du har tjent før, så det er bare en gjettekonkurranse å svare på hvor mye du vil få. Overgangsstønad får du ikke fordi at barnet ditt er for gammelt. Utover dagpenger så kan du få barnetrygd (1940), kanskje stønad til barnetilsyn om barnet går på SFO, avhengig om barnet skal ha plass eller ikke + om hvor mye du vil få i dagpenger. Du får ikke noe mer enn det når det kommer til staten. Skal man begynne å snakke om bostøtte og supplerende sosialstønad så må man man sjekke opp kontoutskriftene dine. Endret 14. oktober 2016 av Wanda Maximoff
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #8 Skrevet 14. oktober 2016 Kan jeg være så frekk å spør hva barnet ditt gjør med far under samværet. Er i lignende situasjon og er litt usikker på hva vi skal gjøre. Her får barnefar et par timer annenhver måned. Anonymkode: dd128...045
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #9 Skrevet 14. oktober 2016 Du kan søke om bostøtte også. Anonymkode: 8f9ca...e5c
applestories Skrevet 14. oktober 2016 #10 Skrevet 14. oktober 2016 Du kan få barnetillegg på dagpengene, dette er på 17 kroner dage, fem dager i uka. Du fører opp barnet ditt på dagpengesøknaden, mener du automatisk søker om det da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå