Grovmel Skrevet 14. oktober 2016 #1 Skrevet 14. oktober 2016 (endret) Baby 4 mnd fikk vaksine i går og hun har gulpet i ett sett etter. Som vanlig, er det ikke uvanlig å få litt høyere temp, så det har du også. Men er det fler som har hatt ekstra gulpette babyer etter vaksiner? Endret 14. oktober 2016 av Grovmel
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #2 Skrevet 14. oktober 2016 Nei. Egentlig regner jeg med at du er overoppmerksom på ting og setter litt gulping i forbindelse med vaksinen helt uten grunn. Anonymkode: 1ddd2...20f 4
Nuith Skrevet 14. oktober 2016 #3 Skrevet 14. oktober 2016 ungen vår fikk ingen reaksjoner etter noen av vaksinene iallefall. men vi brukte mye tid på å se etter reaksjoner - så det er nok lett å plutselig legge merke til noe man ikke har tenkt over før selv om det egentlig ikke er nytt. 1
gjärd Skrevet 14. oktober 2016 #4 Skrevet 14. oktober 2016 Er det drikkevaksinen hun fikk? Min reagerte veldig på den i allefall begge gangene. Men vet ikke med gulping, for det har hun uansett gjort i store mengder hele tiden men man får bare tenke at det går over og at bivirkninger på vaksiner er ingenting i forhold til å få de sykdommene de blir vaksinert mot :-) 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #5 Skrevet 14. oktober 2016 Min kastet opp, fikk løs mage, smerter i magen og høy feber etter vaksinen. 😕 Og det var ikke symptojakt som gjorde at jeg oppdaget det ... Anonymkode: a530f...086
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #6 Skrevet 14. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Min kastet opp, fikk løs mage, smerter i magen og høy feber etter vaksinen. 😕 Og det var ikke symptojakt som gjorde at jeg oppdaget det ... Anonymkode: a530f...086 Men hadde gitt vaksinen om jeg fikk velge igjen altså. Anonymkode: a530f...086
Grovmel Skrevet 14. oktober 2016 Forfatter #7 Skrevet 14. oktober 2016 5 minutter siden, gjärd skrev: Er det drikkevaksinen hun fikk? Min reagerte veldig på den i allefall begge gangene. Men vet ikke med gulping, for det har hun uansett gjort i store mengder hele tiden men man får bare tenke at det går over og at bivirkninger på vaksiner er ingenting i forhold til å få de sykdommene de blir vaksinert mot :-) Nei sprøyte ja. Kikhoste og stivkrampe tror jeg.
Grovmel Skrevet 14. oktober 2016 Forfatter #8 Skrevet 14. oktober 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Egentlig regner jeg med at du er overoppmerksom på ting og setter litt gulping i forbindelse med vaksinen helt uten grunn. Anonymkode: 1ddd2...20f Er ekstra oppmerksom ja. Men magen er nok ikke helt ok uansett.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #9 Skrevet 14. oktober 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min kastet opp, fikk løs mage, smerter i magen og høy feber etter vaksinen. 😕 Og det var ikke symptojakt som gjorde at jeg oppdaget det ... Anonymkode: a530f...086 Fikk rotarix i tillegg til vanlig vaksine. Anonymkode: a530f...086 1
Frøken Smilla Skrevet 14. oktober 2016 #10 Skrevet 14. oktober 2016 Min eldste hadde ingen reaksjon på noen vaksiner. Yngstemann sover uvanlig mye etter vaksine. Vi fikk beskjed om at rotavirusvaksinen kunne gi diaré, oppkast/økt gulping og mageubehag. Mulig det ble enda mer gulping, men med refluxbaby merket jeg ikke egentlig noen forskjell ... 1
mjauritz Skrevet 14. oktober 2016 #11 Skrevet 14. oktober 2016 Min ble litt mer slapp, sov et par ekstra timer samme dagen og dagen etter, men ingen andre reaksjoner Kan også godt ha vært helt tilfeldig at hun var litt mer trøtt Vi har en skikkelig gulpebaby, så vet ikke om hun gulpet mer eller ikke, for hun gulper så himla mye ellers at det er vanskelig å på en måte se om det er litt ekstra
dreia Skrevet 14. oktober 2016 #12 Skrevet 14. oktober 2016 Mini her fekk mini-omgangssjuke med oppkast etter begge rundane med rotavirus-vaksine, ca. eitt døgn etter, med varighet i eit par dagar. Etter andre runden har han generelt gulpa meir enn tidligare, og gjer det fremdeles, 1,5 månad etter vaksinen, men om det skyldes vaksinen eller noko heilt anna, aner eg ikkje. Sannsynligvis er det uavhengig av vaksinen.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #13 Skrevet 14. oktober 2016 Landsgruppen for helsesøstre var imot innføring av denne vaksinen. Grunnen til at den er innført er for å unngå sykedager for foreldrene. Hører stadig om bivirkninger etter denne vaksinen på ulike forum. Barnevaksinasjonsprogrammet er frivillig, og man kan velge hvilke vaksiner man vil ta. "Rotavirusentretitt er ikke en dødelig sykdom i Norge. Om lag 900 barn legges årlig inn på norske sykehus på grunn av rotavirusinfeksjoner. Fordi sykdommen rammer så godt som alle norske barn, medfører den et stort antall fraværsdager blant foreldrene. I en del land vil dette i seg selv være en tilstrekkelig grunn for å vaksinere barna. I noen land har de valgt å la foreldrene selv bekoste en slik vaksine dersom de ønsker den. Forslagsstiller mente at i løpet av de årene som har gått siden de helseøkonomiske analysene ble foretatt, er det sannsynlig at vaksinen har gått fra å være kostnadseffektiv i et samfunnsperspektiv til også å være kostnadseffektiv i et helsetjenesteperspektiv." http://www.prioritering.no/saker/innføring-av-vaksine-mot-rotavirusinfeksjon Anonymkode: 91907...d86 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #14 Skrevet 14. oktober 2016 Se i lista til høyre "Merknader fra mindretallet i arbeidsgruppa", dette er fra landsgruppen av helsesøstre: http://www.prioritering.no/saker/innføring-av-vaksine-mot-rotavirusinfeksjon Anonymkode: 91907...d86
Gjest MissEhrmann Skrevet 15. oktober 2016 #15 Skrevet 15. oktober 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Landsgruppen for helsesøstre var imot innføring av denne vaksinen. Grunnen til at den er innført er for å unngå sykedager for foreldrene. Hører stadig om bivirkninger etter denne vaksinen på ulike forum. Barnevaksinasjonsprogrammet er frivillig, og man kan velge hvilke vaksiner man vil ta. "Rotavirusentretitt er ikke en dødelig sykdom i Norge. Om lag 900 barn legges årlig inn på norske sykehus på grunn av rotavirusinfeksjoner. Fordi sykdommen rammer så godt som alle norske barn, medfører den et stort antall fraværsdager blant foreldrene. I en del land vil dette i seg selv være en tilstrekkelig grunn for å vaksinere barna. I noen land har de valgt å la foreldrene selv bekoste en slik vaksine dersom de ønsker den. Forslagsstiller mente at i løpet av de årene som har gått siden de helseøkonomiske analysene ble foretatt, er det sannsynlig at vaksinen har gått fra å være kostnadseffektiv i et samfunnsperspektiv til også å være kostnadseffektiv i et helsetjenesteperspektiv." http://www.prioritering.no/saker/innføring-av-vaksine-mot-rotavirusinfeksjon Anonymkode: 91907...d86 900 barn blir innlagt pga rotaviruset. Hvem pokker vil at barnet sitt skal bli så sykt? Rotaviruset kan være dødelig for små, veldig svake barn og det er veldig smittsomt. Ta ansvar, vaksiner barna deres!
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #16 Skrevet 15. oktober 2016 Rotavirus ble bare farlig først etter at det kom vaksine mot det. Før det fryktet ingen omgangssyke. Helsesøstrene var imot denne vaksinen. Se link over. Det som er rart er at vi ikke frykter diverse sykdommer før det kommer en vaksine mot dem. De som har barn som er såpass gamle at denne vaksinen ikke var innført, hverken hørte eller leste om noen som var bekymret for at barnet skulle bli smittet med rotavirus. Og slik er det jo med alle vaksinene. Fortsatt ser jeg mange som argumenterer for vaksineprogrammet si ting som "Tenk om barnet får tuberkulose pga. du ikke følger programmet". Når man da forklarer at vaksinen mot tuberkulose ikke lenger er standard i vaksineprogrammet så er plutselig ikke den vaksinen så viktig mer. Om en leser på nett fra helsemyndigheter i land hvor de vaksinerer mot vannkopper, så viser de til at det blir spart så og så mange liv hvert år etter vannkoppervaksinen ble innført. Her i Norge er det fortsatt bare en sykdom alle barn må gjennom, men den er ikke farlig. Det kommer nok til å endre seg om en drar også denne vaksinen inn i barnevaksinasjonsprogrammet. Og hvis det kommer en vaksine mot forkjølelse, så vil det bli farlig også. Da vil vi få høre at så og så mange dør av forkjølelse hvert år, at vi alle må vaksinere oss for å beskytte de svake, og at det er veldig smittsomt. Anonymkode: 91907...d86 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #17 Skrevet 15. oktober 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Se i lista til høyre "Merknader fra mindretallet i arbeidsgruppa", dette er fra landsgruppen av helsesøstre: http://www.prioritering.no/saker/innføring-av-vaksine-mot-rotavirusinfeksjon Anonymkode: 91907...d86 Nå var det heller ikke den vaksinen barnet til ts fikk, lær deg å lese! Barnet fikk sprøyte vaksinene. Du kan forøvrig slutte å spre antivaksine propoganda, du er skadelig som samfunnet. Anonymkode: 0b766...41c
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #18 Skrevet 15. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nå var det heller ikke den vaksinen barnet til ts fikk, lær deg å lese! Barnet fikk sprøyte vaksinene. Du kan forøvrig slutte å spre antivaksine propoganda, du er skadelig for samfunnet. Anonymkode: 0b766...41c Anonymkode: 0b766...41c
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #19 Skrevet 15. oktober 2016 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå var det heller ikke den vaksinen barnet til ts fikk, lær deg å lese! Barnet fikk sprøyte vaksinene. Anonymkode: 0b766...41c Hæ? Helsesøstrene var imot innføring av vaksinering mot rotavirus i barnevaksinasjonsprogrammet, det handler ikke om hvilken type vaksine, de var imot alle. Anonymkode: 91907...d86
Gjest MissEhrmann Skrevet 15. oktober 2016 #20 Skrevet 15. oktober 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Rotavirus ble bare farlig først etter at det kom vaksine mot det. Anonymkode: 91907...d86 Så rotaviruset var ikke farlig før 2014 (da vaksinen ble innført)? Spør foreldrene til denne jenta om de er enige i det, hun var 1 år og døde av rotaviruset! http://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/rebekka-(1)-dde-av-omgangssyke/1651940.html Jeg blir forbanna på idioter som sprer anti-vakser-tull! Det kan ta liv, er du klar over det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå