AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #1 Skrevet 14. oktober 2016 Fikk baby for snart 5 mnd siden og prøver gå ned i vekt. Har nå siste uken spist lavkarbo (nesten), og går turer hver dag på ca en time. Mer rekker jeg ikke pga har flere små barn å ta meg av. Får ikke sovet mer enn 5-7 timer per natt (om det har betydning). Spiser masse grønnsaker, frukt, svin/kylling/fisk og egg hver dag, og ca 1-2 grove brødskiver (sliter med å kutte dette da jeg ikke blir skikkelig mett uten å spise brød). Bruker litt honning hver dag som søtning. Jeg ville trodd jeg gikk ned i hvert fall noen gram denne uken, men har heller gått litt opp faktisk! Hvordan er det mulig? Har aldri spist så sunt før! Anonymkode: 03fc2...ee0
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #2 Skrevet 14. oktober 2016 Du må telle kalorier for å se hva du faktisk inntar. Anonymkode: b8253...71f 10
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #3 Skrevet 14. oktober 2016 Det kan ta litt mer enn en uke før du ser resultatene. Prøver du å leve nesten lowcarb ville jeg kuttet honningen. Anonymkode: 2b94b...d81 2
Gjest Nanne70 Skrevet 14. oktober 2016 #4 Skrevet 14. oktober 2016 Du kan spise så sunt du vil, men dersom du ikke ligger i kaloriunderskudd, vil du ikke gå ned vekt.
Gumman87 Skrevet 14. oktober 2016 #5 Skrevet 14. oktober 2016 Bruk fitnesspal eller lifesum app for å få oversikt over kaloriene! Det funker for meg! 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #6 Skrevet 14. oktober 2016 Takk for tipsene! Mulig jeg har spist for mye da, selv om det ikke føles sånn. Skal prøve ut appene. Honning klarer jeg ikke kutte, magen min tåler dårlig kunstig søtning (blir oppblåst og dårlig), og noe må jeg ha. Blir mer type Berit Nordstrand livsstil. Nå er er jeg 34 og har hatt to graviditeter, og det er så vanskelig å gå ned kiloene jeg la på meg. Før jeg ble gravid og var i 20 årene gikk jeg ned lett som bare det, alt jeg måtte gjøre var å kutte ut brus og snop, pluss gå på tur, og jeg gikk ned flere kilo. Nå er det 100 ganger vanskeligere å gå ned, selv om kostholdet er mye sunnere og jeg er mer fysisk aktiv:/ Anonymkode: 03fc2...ee0
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #7 Skrevet 14. oktober 2016 Man kan ikke se effekt etter en uke. Vent en måned så kan man se litt effekt. Grunnen er at kvinner går opp og ned i vekt i løpet av en måned. Jeg går opp 1 kilo når jeg har menstruasjon f.eks. Anonymkode: 99149...61e 3
Nøste~ Skrevet 14. oktober 2016 #8 Skrevet 14. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Man kan ikke se effekt etter en uke. Vent en måned så kan man se litt effekt. Grunnen er at kvinner går opp og ned i vekt i løpet av en måned. Jeg går opp 1 kilo når jeg har menstruasjon f.eks. Anonymkode: 99149...61e Hvorfor veier du deg når du har mensen? 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #9 Skrevet 14. oktober 2016 3 minutter siden, Nøste~ skrev: Hvorfor veier du deg når du har mensen? Fordi jeg må sjekke at jeg ikke går ned mer enn det jeg har gjort, siden jeg har en kronisk sykdom som gjør at jeg har tarmproblem og spiser lite Derfor veier jeg meg titt og ofte, for jeg har ikke noe fett til overs på kroppen. Legen har selvsagt sagt at jeg må veie meg ofte, for når jeg går ned i vekt må jeg bruke næringsdrikker. Siden du er nysgjerrig. Ikke at jeg synes det har noe med tråden å gjøre. Anonymkode: 99149...61e 3
Nøste~ Skrevet 14. oktober 2016 #10 Skrevet 14. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg må sjekke at jeg ikke går ned mer enn det jeg har gjort, siden jeg har en kronisk sykdom som gjør at jeg har tarmproblem og spiser lite Derfor veier jeg meg titt og ofte, for jeg har ikke noe fett til overs på kroppen. Legen har selvsagt sagt at jeg må veie meg ofte, for når jeg går ned i vekt må jeg bruke næringsdrikker. Siden du er nysgjerrig. Ikke at jeg synes det har noe med tråden å gjøre. Anonymkode: 99149...61e Åjaa, daså. Ja, jeg var nysgjerrig. 4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #11 Skrevet 14. oktober 2016 Masse kalorier i egg. Banan er spekka med kalorier. Alt av smør og olje er full av kalorier (her snakker jeg BOMBEfull av kalorier). Kjøtt er fullstappa med kalorier. Spiser du avokado, så er det også kalorifullt. Alt av mel er kalorifullt. Nøtter er fienden unntatt i veldig små mengder! Nevestor mengde blir fort et helt måltid, om man tenker kalorier. 100 gr egg (1 egg er ca 60 gr, prior mellomstore) gir 140 kcal 100 gr kyllingfilet gir 105 kcal. 100 gr kyllingkjøttdeig (prior) gir 142 kcal. 100 gr svin (Gilde, indrefilet) gir 115 kcal. 100 gr strimlet svin (Gilde) gir 130 kcal. 100 gr svinekjøttdeig (Gilde) gir 170 kcal. 100 gr laks gir Salma = 209 kcal. Røkt laks = 225 kcal. Findus = 220 kcal. 100 gr ørret gir Findus = 160 kcal. Røkt ørret(Gode hav) = 217 kcal. Finnes mange andre lettere fisketyper. 10 gr bremykt gir 70 kcal. 10 gr brelett gir 39 kcal. 10 gr Soft flora gir 63 kcal. 10 gr melange gir 72 kcal. 10 gr honning gir 33 kcal. Men i moderate mengder kan alt være ok å spise. Det er nok noe galt med kalorimengden du får i deg via disse sunne tingene du nevner. Myfitnesspal har hjulpet meg veldig. Anonymkode: c4d56...44d 1
Gjest Nanne70 Skrevet 14. oktober 2016 #12 Skrevet 14. oktober 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Masse kalorier i egg. Banan er spekka med kalorier. Alt av smør og olje er full av kalorier (her snakker jeg BOMBEfull av kalorier). Kjøtt er fullstappa med kalorier. Spiser du avokado, så er det også kalorifullt. Alt av mel er kalorifullt. Nøtter er fienden unntatt i veldig små mengder! Nevestor mengde blir fort et helt måltid, om man tenker kalorier. 100 gr egg (1 egg er ca 60 gr, prior mellomstore) gir 140 kcal 100 gr kyllingfilet gir 105 kcal. 100 gr kyllingkjøttdeig (prior) gir 142 kcal. 100 gr svin (Gilde, indrefilet) gir 115 kcal. 100 gr strimlet svin (Gilde) gir 130 kcal. 100 gr svinekjøttdeig (Gilde) gir 170 kcal. 100 gr laks gir Salma = 209 kcal. Røkt laks = 225 kcal. Findus = 220 kcal. 100 gr ørret gir Findus = 160 kcal. Røkt ørret(Gode hav) = 217 kcal. Finnes mange andre lettere fisketyper. 10 gr bremykt gir 70 kcal. 10 gr brelett gir 39 kcal. 10 gr Soft flora gir 63 kcal. 10 gr melange gir 72 kcal. 10 gr honning gir 33 kcal. Men i moderate mengder kan alt være ok å spise. Det er nok noe galt med kalorimengden du får i deg via disse sunne tingene du nevner. Myfitnesspal har hjulpet meg veldig. Anonymkode: c4d56...44d Det spiller ingen rolle hvor mange kalorier en enkelt matvare har, så lenge man går i kaloriunderskudd totalt.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #13 Skrevet 14. oktober 2016 26 minutter siden, Nanne70 skrev: Det spiller ingen rolle hvor mange kalorier en enkelt matvare har, så lenge man går i kaloriunderskudd totalt. Det var for å gi en pekepinn på hvor mye noe av det hun nevner at hun spiser, faktisk inneholder.... Trodde det var åpenlyst. Beklager. Anonymkode: c4d56...44d 1
Gjest Nanne70 Skrevet 14. oktober 2016 #14 Skrevet 14. oktober 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var for å gi en pekepinn på hvor mye noe av det hun nevner at hun spiser, faktisk inneholder.... Trodde det var åpenlyst. Beklager. Anonymkode: c4d56...44d Ingen ting å beklage, men egg f.eks. er jo super mat - veldig mettende i forhold til antall kalorier det gir. Jeg bare tenker at man ikke må se seg "blind" på kalorimengden i den enkelte matvare, all den tid at man i grunnen kan spise hva som helst så lenge man holder styr på "kaloriregnskapet" Enkelte matvarer som i utgangspunktet har ganske høyt kaloriinnhold, kan være å foretrekke fordi de gir bedre metthetsfølelse i mindre mengder.
Pringle Skrevet 14. oktober 2016 #15 Skrevet 14. oktober 2016 Du kan spise så sunt du bare vil, men du må spise mindre (færre kalorier) enn du bruker (ikke bare på trening, men hele døgnet) for å gå ned i vekt. Du kan ikke se noe klart og tydelig resultat av endring av kosthold/livsstil på bare en uke. Men hvis du teller kalorier, og gjør det riktig (setter et riktig kalorimål, logger riktig mat/drikke i riktig mengde, hele tiden, og hver gang), kan du være sikker på å gå ned.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #16 Skrevet 14. oktober 2016 5 timer siden, Nanne70 skrev: Ingen ting å beklage, men egg f.eks. er jo super mat - veldig mettende i forhold til antall kalorier det gir. Jeg bare tenker at man ikke må se seg "blind" på kalorimengden i den enkelte matvare, all den tid at man i grunnen kan spise hva som helst så lenge man holder styr på "kaloriregnskapet" Enkelte matvarer som i utgangspunktet har ganske høyt kaloriinnhold, kan være å foretrekke fordi de gir bedre metthetsfølelse i mindre mengder. Åja, sånn. Selvfølgelig. Jeg tenkte ikke over at jeg burde skrevet det også, for meg var det bare logisk. Så takk som korrigerer, det er jo faktisk en viktig ting å vite om en skal ned i vekt på en god måte. Anonymkode: c4d56...44d 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #17 Skrevet 14. oktober 2016 5 timer siden, Nanne70 skrev: Ingen ting å beklage, men egg f.eks. er jo super mat - veldig mettende i forhold til antall kalorier det gir. Jeg bare tenker at man ikke må se seg "blind" på kalorimengden i den enkelte matvare, all den tid at man i grunnen kan spise hva som helst så lenge man holder styr på "kaloriregnskapet" Enkelte matvarer som i utgangspunktet har ganske høyt kaloriinnhold, kan være å foretrekke fordi de gir bedre metthetsfølelse i mindre mengder. Jeg tror ingen er uenige i at sunn mat er bedre enn usunn mat, samt gir mer metthetsfølelse. Alt dette her er "gitt". Problemstillingen til ts er at hun spiser sunt, men ikke går ned. Ergo er hun antakelig ikke klar over hvor mange kalorier også sunn mat kan ha. Anonymkode: 0d738...d2f 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #18 Skrevet 14. oktober 2016 Takk for alle innspill! Nå har jeg skaffet meg life sum appen, og har lært masse i dag: jeg har nok spist litt vel mye ja.. Men mye lettere å motivere meg selv når jeg vet hva den enkelte maten inneholder, nå har jeg fått troen tilbake på dette! Ts Anonymkode: 03fc2...ee0 4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2016 #19 Skrevet 21. oktober 2016 Ts her med en liten oppdatering: Jeg har brukt lifesum appen i en uke nå, og har allerede gått ned 1,2 kg! Er kjempefornøyd og glad for at dette virker, tusen takk for tipset!!😊 Anonymkode: 03fc2...ee0 6
drue Skrevet 21. oktober 2016 #20 Skrevet 21. oktober 2016 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her med en liten oppdatering: Jeg har brukt lifesum appen i en uke nå, og har allerede gått ned 1,2 kg! Er kjempefornøyd og glad for at dette virker, tusen takk for tipset!!😊 Anonymkode: 03fc2...ee0 Så flink du er!! Stå på 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå