Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er usikker på hvilke rettigheter jeg har, men jeg har en nabo som kaster opp kontinuerlig. Det er rart, fordi jeg kan tydelig høre at han er en mann, men kan ikke høre nøyaktig hvor lydene kommer fra. Jeg kan derfor ikke henvende meg direkte til naboen, fordi jeg vet ikke hvilken leilighet han bor i, men jeg hører lydene av at han brekker seg og kaster opp hver kveld. Disse lydene er ganske uapetittelige, som jeg regner med at de fleste forstår. Jeg vet ikke om han har en spiseforstyrrelse eller om han har en sykdom som fører til at han kaster opp, men jeg har hørt på disse lydene hver kveld i årevis. De forekommer aldri på dagtid, kun på kvelden. Jeg har selv lidd av bulimi tidligere, så jeg forstår problemstillingen til en viss grad, men jeg synes det er irriterende å høre på dette kveld etter kveld. Det høres såpass godt at besøkende hører det og jeg må bortforklare det dersom jeg har besøk når spyingen pågår. Jeg skulle ønske dette kunne slutte, fordi jeg kjenner at jeg selv begynner å brekke meg når naboen holder på å kaste opp, og han holder på i en evighet før han lykkes. Hva burde jeg gjøre? Jeg bor i blokk B, men det høres ut som om han bor i blokk A. Jeg er så lei av å høre på disse lydene hver kveld...

Anonymkode: f0e1d...9ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åresvis?

Vet du hvordan han ser ut? Er han frisk ellers? Går hjemme? Vet ikke om det går an tilkalle helsepersonell slik man gjør når folk sier de skal ta livet av seg? Dersom det er hver eneste kveld i flere år må det da være noe veldig galt?

Anonymkode: a4c5f...add

• Liker 2
Skrevet

Det enkleste er å flytte! Fortrinnsvis til et sted der det er langt til naboene..

• Liker 7
Skrevet

Dette er ikke akkurat noe man klager til naboen om, så om det er veldig plagsomt for deg så ville jeg undersøkt muligheten for å lydisolere eller rett og slett å flytte. Brekker han seg, så brekker han seg, om han f.eks. er kronisk syk så er ikke dette noe som kommer til å slutte bare fordi du tar opp at det bråker. 

Håper selvfølgelig han følges opp av helsevesenet, i mine øyne er det der denne saken hører hjemme. 

• Liker 15
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Jeg er usikker på hvilke rettigheter jeg har, men jeg har en nabo som kaster opp kontinuerlig. Det er rart, fordi jeg kan tydelig høre at han er en mann, men kan ikke høre nøyaktig hvor lydene kommer fra. Jeg kan derfor ikke henvende meg direkte til naboen, fordi jeg vet ikke hvilken leilighet han bor i, men jeg hører lydene av at han brekker seg og kaster opp hver kveld. Disse lydene er ganske uapetittelige, som jeg regner med at de fleste forstår. Jeg vet ikke om han har en spiseforstyrrelse eller om han har en sykdom som fører til at han kaster opp, men jeg har hørt på disse lydene hver kveld i årevis. De forekommer aldri på dagtid, kun på kvelden. Jeg har selv lidd av bulimi tidligere, så jeg forstår problemstillingen til en viss grad, men jeg synes det er irriterende å høre på dette kveld etter kveld. Det høres såpass godt at besøkende hører det og jeg må bortforklare det dersom jeg har besøk når spyingen pågår. Jeg skulle ønske dette kunne slutte, fordi jeg kjenner at jeg selv begynner å brekke meg når naboen holder på å kaste opp, og han holder på i en evighet før han lykkes. Hva burde jeg gjøre? Jeg bor i blokk B, men det høres ut som om han bor i blokk A. Jeg er så lei av å høre på disse lydene hver kveld...

Du kan ikke gjøre noe som helst. Dette håper jeg er trolling, for dette ble for dumt rett og slett.

Anonymkode: 20823...762

• Liker 7
Skrevet

Jeg tipper han ikke kaster opp i det hele tatt, men at han for eksempel har kraftig astma eller noe og brekker seg på grunn av sliming når han pusser tenner. Derav kun hver kveld. 

Anonymkode: 94eb0...812

• Liker 14
Skrevet

Fikk vondt av denne naboen 😢

Anonymkode: 5e8b0...550

• Liker 16
Skrevet

Du får flytte

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, Oppgitt78 skrev:

Det enkleste er å flytte! Fortrinnsvis til et sted der det er langt til naboene..

Kan jo være at det blir for mye fuglekvitter...

Anonymkode: e88f6...510

• Liker 6
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jo være at det blir for mye fuglekvitter...

Anonymkode: e88f6...510

Hvem klager man til da?

:hoho:

Anonymkode: 95226...e31

• Liker 2
Skrevet

Hva slags rettigheter har du? Ingen vil jeg tro... Stakkars mann!!! Han har tydeligvis store problemer, og du sliter med lyden?! Varer dette i timesvis hver kveld altså? Og hvorfor må du bortforklare det til besøket ditt? Kan du ikke bare si at naboen spyr da?

• Liker 5
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og hetsende utsagn.

Yvonne (mod)

Skrevet

Jeg for min del hadde nesten kastet opp selv. Jeg føler med deg, TS, men tror ikke du får gjort stort. Hvis han driver og kaster opp etter klokka 23, så kanskje? Hadde lagt et brev i postkassen om han vennligst kan oppsøke lege for brekkinga si. Det er jo jævla ekkelt. 

Anonymkode: ba01e...3f4

• Liker 2
Gjest Daryl Dixon
Skrevet

Det er ikke alltid like lett å være stille når man brekker seg. Og som regel kan man ikke noe for det. Har kastet opp jevnlig  i noen år og det er nok verre for han enn for deg. 

Skrevet

Skjærp deg ts! Han kaster nok ikke opp for å plage deg, men for all del lever en klage til styret og hold oss oppdatert!!

Anonymkode: 93057...b54

Skrevet
På 14.10.2016 den 16.27, AnonymBruker skrev:

Hvem klager man til da?

:hoho:

Anonymkode: 95226...e31

Viltnemden :opplyser:

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg for min del hadde nesten kastet opp selv. Jeg føler med deg, TS, men tror ikke du får gjort stort. Hvis han driver og kaster opp etter klokka 23, så kanskje? Hadde lagt et brev i postkassen om han vennligst kan oppsøke lege for brekkinga si. Det er jo jævla ekkelt. 

Anonymkode: ba01e...3f4

Og det hadde gjort at han hadde følt seg bedre? For alt ts vet kan han ha kreft og gå på cellegift

• Liker 1
Skrevet

Hvor lytt er det når du kan høre noen spyr i blokka ved siden av deg?? :overrasket:

• Liker 1
Gjest Supersol
Skrevet
På Friday, October 14, 2016 den 0.24, AnonymBruker skrev:

Hei,

Du får klage til oppkastnemda :kvalm:  :hoho:

Gjest Supersol
Skrevet

Denne nemden regulerer hvor mye folk får lov til å kaste opp i løpet av et døgn. De utfører også sanksjoner  dersom reglene ikke overholdes. 

Mannen får heller bli kvalt av sitt eget oppkast dersom han ikke klarer å innrette seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...