AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #1 Skrevet 13. oktober 2016 Dere som svarer "meld deg på luksusfellen" på hvert bidige spørsmål her inne kan dere ikke HOLDE KJEFT!?!?! Dere har tydeligvis ikke peiling på økonomi og aner ikke hva det vil si å være løsningsfokusert. Alle har hørt om luksusfellen! De vet hva det er!!!! Vil de melde seg på der så gjør de det! Folk som sliter med økonomien ønsker råd fra folk som har greie på dette. Slutt å spamme disse trådene med våset deres. Har nå lest tråder hvor dere sier at man ikke bateler lån med lån, da må man melde seg på luksusfellen, men det stemmer jo ikke! Mange ganger lønner det seg å ta opp nytt lån, man kan f.eks få mye lavere rente! Man blir også oppfordret til å "betale ned gjeld, og holde kjeft" siden man har en forholdsvis bra inntekt. Det hjelper ikke stort når man betaler så mye at man ikke har mer! Da lønner det seg å betale ned den ene kreditoren som man har betalingsanmerkning hos, om det så er med kredittkort. For da kan man få et rimeligere lån og betale ned kredittkortet med en gang, og man sitter der UTEN betalingsanmerkning! Jeg blir helt oppgitt over disse tomskallene som liksom er økonomiske rådgivere her inne. Finn dere heller et forum hvor dere har peiling på hva dere snakker om! Anonymkode: f3be4...d52 7
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #2 Skrevet 13. oktober 2016 Om du skrev en litt mer utfyllende post med mere informasjon på ditt første innlegg så hadde du kanskje fått flere bedre svar enn det du fikk. Anonymkode: 1fe55...676 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #3 Skrevet 13. oktober 2016 Her var det mye feil. Anonymkode: aa9c3...84d 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #4 Skrevet 13. oktober 2016 Du burde melde deg på sinnasnekkern Anonymkode: 6c263...6d4 16
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #5 Skrevet 13. oktober 2016 Jeg skjønner det slik at det er du som lurer på om du bør refinansiere gammel gjeld med din kreditt på et betalingskort. Dere kan betale ned 88K rimelig kjapt med den inntekten dere har nå. Såklart er det bedre enn å cashe ut en avbetalingsavtale og skaffe seg et nytt forbrukslån. Det er ikke bare det å få bort betalingsanmerkningen som er viktig. Det som er viktig er å få kontroll på økonomien og bedre vaner. Dere lærer lite av å ta et forbrukslån slik du skisserer, og kanskje viktigst - dere endrer ingenting. Anonymkode: 49ee4...262 2
Gjest MissEhrmann Skrevet 13. oktober 2016 #6 Skrevet 13. oktober 2016 Amen og hallelujah! Skjønner ikke hvorfor de er på dette forumet. Prøver man å få orden på en vanskelig økonomi hjelper det fint lite med luksusfelle-rådet. Hadde de ønsket det hadde de nok meldt seg på allerede. Dessuten tviler jeg på at alle som vil være med der får være med.
stan Skrevet 13. oktober 2016 #7 Skrevet 13. oktober 2016 Er det noen som tror at det hjelper noe som helst at en AnonymBruker ber andre AnonymBrukere om å oppføre seg? 7
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #8 Skrevet 13. oktober 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner det slik at det er du som lurer på om du bør refinansiere gammel gjeld med din kreditt på et betalingskort. Dere kan betale ned 88K rimelig kjapt med den inntekten dere har nå. Såklart er det bedre enn å cashe ut en avbetalingsavtale og skaffe seg et nytt forbrukslån. Det er ikke bare det å få bort betalingsanmerkningen som er viktig. Det som er viktig er å få kontroll på økonomien og bedre vaner. Dere lærer lite av å ta et forbrukslån slik du skisserer, og kanskje viktigst - dere endrer ingenting. Anonymkode: 49ee4...262 Så du mener altså at det er bedre å ha 10 kreditorer med skyhøy rente enn å ha en med lavere rente? Er du økonom? Han betaler 2000 i måneden, det er alt han har råd til. Han betaler tross alt mange flere kreditorer. Dette er den eneste kreditoren som har betalingsanmerkning på han. Anonymkode: f3be4...d52
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #9 Skrevet 13. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så du mener altså at det er bedre å ha 10 kreditorer med skyhøy rente enn å ha en med lavere rente? Er du økonom? Han betaler 2000 i måneden, det er alt han har råd til. Han betaler tross alt mange flere kreditorer. Dette er den eneste kreditoren som har betalingsanmerkning på han. Anonymkode: f3be4...d52 Jeg mener ingenting av det du skriver i dine stråmenn. Jeg skrev det jeg skrev basert på de opplysningen du ga. Du sa du ville cashe ut en avdragsordning med restgjeld på 88K med ditt kredittkort. Stemmer ikke det? Anonymkode: 49ee4...262
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #10 Skrevet 13. oktober 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du mener altså at det er bedre å ha 10 kreditorer med skyhøy rente enn å ha en med lavere rente? Er du økonom? Han betaler 2000 i måneden, det er alt han har råd til. Han betaler tross alt mange flere kreditorer. Dette er den eneste kreditoren som har betalingsanmerkning på han. Anonymkode: f3be4...d52 Er vel strengt tatt best å ringe kreditorene og forsøke å få til avtaler med mindre rente enn forbrukslån. Anonymkode: aa9c3...84d 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #11 Skrevet 13. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg mener ingenting av det du skriver i dine stråmenn. Jeg skrev det jeg skrev basert på de opplysningen du ga. Du sa du ville cashe ut en avdragsordning med restgjeld på 88K med ditt kredittkort. Stemmer ikke det? Anonymkode: 49ee4...262 Jo, for da blir han kvitt betalingsanmerkningen han har. Når han ikke har betalingsanmerkning kan han ta opp ETT lån som han kan betale ned alle kreditorene sine. Da sitter han med ett lån istede for 10. Da ville han selvfølgelig også betalt ned kredittkortet jeg brukte på å bli kvitt betalingsanmerkningen hans. Anonymkode: f3be4...d52 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #12 Skrevet 13. oktober 2016 Hvorfor kan du ikke bare sette deg ned og se noen episoder av luksusfellen? Du får jo mange råd og tips der. Og det du spør om, det får du jaggu meg svar på i dette tv programmet også. TV3 eller viafree eller hva de nå kaller seg. De legger ut alle episodene gratis. Se og lær. I stedet for å komme hit og få andre til å gjøre jobben for deg. Oppsøk informasjon selv, i stede for å spørre amatører på KG. Vi liker penis bilder, sladder om bloggere og egoistiske Ronja som nekter å dele på godtesnopet sitt. Det sier kanskje litt om hvem som henger og slenger på KG. Anonymkode: 1f4b7...cc7 7
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #13 Skrevet 13. oktober 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er vel strengt tatt best å ringe kreditorene og forsøke å få til avtaler med mindre rente enn forbrukslån. Anonymkode: aa9c3...84d Å himmel! Det har han allerede gjort for flere år siden! Det er jo det jeg skriver! Han betaler avdrag til mange kreditorer! Lav rente er det IKKE! Anonymkode: f3be4...d52
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #14 Skrevet 13. oktober 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å himmel! Det har han allerede gjort for flere år siden! Det er jo det jeg skriver! Han betaler avdrag til mange kreditorer! Lav rente er det IKKE! Anonymkode: f3be4...d52 Å hav! Tydeligvis har han ikke gjort en særlig god jobb på området. Men værsågod, sety i gang og forverr kredittverdigheten med enda et lån i den tro at å få bort betalingsanmerkningen vil gjøre det enklere å få innvilget et gunstig forbrukslån uten sikkerhet. Anonymkode: aa9c3...84d 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #15 Skrevet 13. oktober 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, for da blir han kvitt betalingsanmerkningen han har. Når han ikke har betalingsanmerkning kan han ta opp ETT lån som han kan betale ned alle kreditorene sine. Da sitter han med ett lån istede for 10. Da ville han selvfølgelig også betalt ned kredittkortet jeg brukte på å bli kvitt betalingsanmerkningen hans. Anonymkode: f3be4...d52 Ja, men da er det jo bare for ham å betale ned restgjelden slik du skisserer og deretter skaffe seg en refinansiering som dekker resten. Det burde gå kjapt med en så høy inntekt. 1 300 000*0,60/12 = 65 000 per måned. Av dette går 20 000 til annen gjelde. Hva gjør han med resten av pengene? Anonymkode: 49ee4...262 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #16 Skrevet 13. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, men da er det jo bare for ham å betale ned restgjelden slik du skisserer og deretter skaffe seg en refinansiering som dekker resten. Det burde gå kjapt med en så høy inntekt. 1 300 000*0,60/12 = 65 000 per måned. Av dette går 20 000 til annen gjelde. Hva gjør han med resten av pengene? Anonymkode: 49ee4...262 Etter skatt sitter vi ikke igjen med 1.3 mill. Utbetalt kanskje 55 tilsammen. Div. gjeld 20 000 Huslån 17 000 barnehage 3000 bil 5000 (får ikke solgt den pga. pant, og hadde heller ikke fått lån til ny billigere bil pga. bet. anmerkning) strøm + komm avg. 2500 mat til 4 voksne.... vet ikke helt hvor mye det er pr. mnd studielån 1500 Så, nei, det er ikke lett å betale mer. Men tusen takk for fornuftig svar. Jeg setter pris på det! Anonymkode: f3be4...d52
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #17 Skrevet 13. oktober 2016 Glemte utgifter til telefon, internett, tv og forsikringer... Som du ser så går vi i minus. Anonymkode: f3be4...d52
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #18 Skrevet 13. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Etter skatt sitter vi ikke igjen med 1.3 mill. Så du på regnestykket mitt? Jeg har trukket fra skatten... Men du sa han tjente 1,3 millioner, har ikke du inntekt? Du lister opp tilsammen 49 000,- i utgifter hver måned pluss mat til fire mennesker. Si dere bruker 6000,- på mat og diverse, det er et svært romslig matbusjett for to voksne og et barn. Da har han allikevel 10 000,- hver måned å bruke på gjeld. Si han legger seg på 8000,- hver måned. Da har han betalt ned det der på under ett år. Anonymkode: 49ee4...262 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #19 Skrevet 13. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Glemte utgifter til telefon, internett, tv og forsikringer... Som du ser så går vi i minus. Anonymkode: f3be4...d52 Nei, du må ha oppgitt feil tall noe sted. Hvor mye bruker dere på tv, internett og forsikringer? Dere har jo i utgangspunktet 10 000,- igjen etter utgiftene du har listet opp og da har jeg regnet med så mye som 6000,- hver måned til mat. Anonymkode: 49ee4...262 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #20 Skrevet 13. oktober 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, du må ha oppgitt feil tall noe sted. Hvor mye bruker dere på tv, internett og forsikringer? Dere har jo i utgangspunktet 10 000,- igjen etter utgiftene du har listet opp og da har jeg regnet med så mye som 6000,- hver måned til mat. Anonymkode: 49ee4...262 Noe som skurrer veldig i det forbruket der... Anonymkode: aa9c3...84d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå