AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #1 Skrevet 13. oktober 2016 Nå er jeg så sinna! Bestilte 2 varer fra en nettbutikk (vet ikke om det er lov å si hvilken butikk det gjelder?), og selv om det sto at begge var på lager så gikk det flere dager før de ble sendt. Sendte derfor en mail og spurte, og fikk svar om at en av varene ikke var på lager, men kom inn innen et par dager. Svarte med en gang at da kan de kanselere hele bestillgen, men fikk ikke svar. 11(!) dager senere kom pakken i posten. Jaja, tenkte jeg, for jeg hadde ikke fått kommet meg ut for å kjøpe det i en butikk uansett, så da kunne jeg bare hente den. De hadde også klart å sende det til et postkontor som er 15 min å kjøre fra meg. Så åpner jeg pakken og varen de sa ikke var på lager er ikke der (var en shaker), men jeg fikk en vanlig drikkeflaske istedenfor. Ble kjempe irritert og sendte mail hvor jeg viste bilde av hva jeg fikk, pakkeseddelen (der det sto den varen jeg hadde bestilt) og bilde av hvilken vare det var. Fikk til svar at jeg kunne returnere pakken og bytte, bare å skrive angrettsskjema. Det jeg fikk er en drikkeflaske til 40,-. Det jeg bestilte var en shaker til 149,-. Nå mener de at jeg skal måtte styre med å returnere flasken OG betale returporto! Sendte mail om at jeg ikke skulle betale portoen når de sender feil, men har ikke fått svar. Jeg har svært lite lyst å måtte skrive ut et angreskjema, kjøre 15 min x2 og betale returporto for en flaske jeg ikke har bestilt! Må jeg det? Hva blir dette til? På fakturaen står det 149,- for shaker, men på nettsiden finner jeg denne drikkeflasken (som ikke er noe lik shakeren) til 40,-! Anonymkode: 0a27f...b35
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #2 Skrevet 13. oktober 2016 Mest sannsynlig er dette et svindelfirma som spekulerer i å drive på slik, siden veldig mange ikke gidder noe styr for en så liten sum. Hvilket firma var dette? Betalte du med mastercard eller visa? Da kan du jo bare be om pengene tilbake uansett. Anonymkode: 43fff...617 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #3 Skrevet 13. oktober 2016 Irriterende, ja. Ulempe med å bestille fra nettet, ja. Hva skal vi gjøre med dette? Anonymkode: 1a236...878
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #4 Skrevet 13. oktober 2016 Er det et norskregistrert firma? Anonymkode: d3525...4e4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #5 Skrevet 13. oktober 2016 Er dette et anerkjent firma? Forbrukerombudet er vel også en mulig instans du kan kontakte. Anonymkode: c0e38...aa7 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #6 Skrevet 13. oktober 2016 Om de bruker Posten og ikke feks Postnord, MyPack e.l. er det jo bare å kjøre til den avdelingen som ligger nærmest deg. Vet ikke hvor du bestiller fra, men kommer det ting med Posten må jeg hente det på post i butikk, sendes det med en av de andre aktørene kan jeg som regel velge selv hvor jeg vil ha det levert fra en liste på diverse steder i omegnen. Portoen får du nok også refundert. Anonymkode: a7254...7b7
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #7 Skrevet 13. oktober 2016 Hvilken nettbutikk? Anonymkode: 5ee36...116
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #8 Skrevet 13. oktober 2016 Sikkert nelly ræl eller get inspired Anonymkode: ee1ce...c93
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #9 Skrevet 13. oktober 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mest sannsynlig er dette et svindelfirma som spekulerer i å drive på slik, siden veldig mange ikke gidder noe styr for en så liten sum. Hvilket firma var dette? Betalte du med mastercard eller visa? Da kan du jo bare be om pengene tilbake uansett. Anonymkode: 43fff...617 TS her. Gjelder Proteinfabrikken. Jeg tror det er norskregistrert, og har bestilt fra de tidligere uten problemer. Har i hvert fall fått inntrykk av at de driver seriøst. 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om de bruker Posten og ikke feks Postnord, MyPack e.l. er det jo bare å kjøre til den avdelingen som ligger nærmest deg. Vet ikke hvor du bestiller fra, men kommer det ting med Posten må jeg hente det på post i butikk, sendes det med en av de andre aktørene kan jeg som regel velge selv hvor jeg vil ha det levert fra en liste på diverse steder i omegnen. Portoen får du nok også refundert. Anonymkode: a7254...7b7 Bestilte til min adresse, ble sendt med posten. På meldingen jeg fikk sto det at jeg kunne hente pakken på Coop XXX som er 15 min å kjøre fra meg. Til vanlig når jeg får pakker kommer de til butikken som er 5 minutter å gå fra meg. Anonymkode: 0a27f...b35
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #10 Skrevet 13. oktober 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken nettbutikk? Anonymkode: 5ee36...116 Uten denne infoen er det umulig å gi TS noen råd. Anonymkode: d3525...4e4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #11 Skrevet 13. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Uten denne infoen er det umulig å gi TS noen råd. Anonymkode: d3525...4e4 Gjelder Proteinfabrikken. TS Anonymkode: 0a27f...b35
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #12 Skrevet 13. oktober 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjelder Proteinfabrikken. TS Anonymkode: 0a27f...b35 Måten det ofte fungerer på er at du får refundert portoen etterpå. Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å forskuttere portoen for en retur til Protienfabrikken. Jeg trodde du hadde kjøpt av ordentlig svindelside i utlandet eller noe. Anonymkode: 43fff...617 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #13 Skrevet 13. oktober 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Måten det ofte fungerer på er at du får refundert portoen etterpå. Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å forskuttere portoen for en retur til Protienfabrikken. Jeg trodde du hadde kjøpt av ordentlig svindelside i utlandet eller noe. Anonymkode: 43fff...617 Det hadde vært greit om det var snakk om en dyr vare eller at feilen var delvis min feil. De sa ingenting om å forskuttere portoen! Jeg har tidligere jobbet med kundeservice og hvis feilen var på vår side så sendte vi selvfølgelig returseddel! Her er det snakk om 15 min kjøring t/r, skrive ut papir (har forresten ikke skriver, så da må jeg jo styre med å finne det), også få ny pakke med riktig vare, kjøpe en ekse å pakke den i (Eksen den kom i er jo alt for stor for det var en kjempestor vare til der)! ALt dette for en flaske til 40,-! Anonymkode: 0a27f...b35
Dr. A. Kula Skrevet 13. oktober 2016 #14 Skrevet 13. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det hadde vært greit om det var snakk om en dyr vare eller at feilen var delvis min feil. De sa ingenting om å forskuttere portoen! Jeg har tidligere jobbet med kundeservice og hvis feilen var på vår side så sendte vi selvfølgelig returseddel! Her er det snakk om 15 min kjøring t/r, skrive ut papir (har forresten ikke skriver, så da må jeg jo styre med å finne det), også få ny pakke med riktig vare, kjøpe en ekse å pakke den i (Eksen den kom i er jo alt for stor for det var en kjempestor vare til der)! ALt dette for en flaske til 40,-! Anonymkode: 0a27f...b35 Har du tatt dette opp med Proteinfabrikken. Altså at det medfører veldig mye ekstraarbeid for deg for en vare verdt 40,-. Har ingen erfaring med selgeren her, men har erfaring fra annen nettbutikk det jeg reklamerte på et produkt (elektronikk som var død) nesten ett år etter kjøp (men innenfor reklamasjon/garanti) og fikk nytt produkt tilsendt uten spørsmål om retur. Produktet koste under 100-lappen. Om de er litt service-orienterte, burde du få slippe å returnere den flasken. Ta kontakt i en høflig tone og forklar saklig medarbeider du får og urimelighet av dette målt mot verdien og hvem som har forårsaket feilen. Bruk gjerne telefonen. Lykke til. 3
Tvist Skrevet 14. oktober 2016 #15 Skrevet 14. oktober 2016 Kontakt proteinfabrikken, vil tippe de kan sende deg en returlapp så du slipper å betale porto.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #16 Skrevet 14. oktober 2016 På 13.10.2016 den 22.07, AnonymBruker skrev: Sikkert nelly ræl eller get inspired Anonymkode: ee1ce...c93 Heeeeei! Jeg kjøper masse fra de to butikkene og er VELDIG fornøyd med begge,så ikke ta den 😉 Anonymkode: cb483...c7c
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #17 Skrevet 15. oktober 2016 Du har nok bare snakket med en som ikke forstod hva du mente. Si at det ikke gjelder angrerett, men reklamasjon. Du har fått feil vare. Be om returlapp tilsendt da du ikke har printer, og riktig vare tilsendt eller pengene refundert. Anonymkode: fa2bf...d05 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #18 Skrevet 15. oktober 2016 Jeg har faktisk aldri vært borti nett-butikker som krever at kunden betaler for frakt! Anonymkode: 4a85f...c6d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå