Gå til innhold

Noen som "er" viking her?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært på noen sånne vikingmarkeder og kikket rundt i sommer. Syns det virket veldig trivelig, og kunne gjerne tenkt meg å bli med i et sånt vikinglag. Men kjenner liksom ingen som driver med sånt. Noen her inne som driver med slikt og vet noe om hvordan jeg kan komme i kontakt med noe sånt lag og evt bli med?

Syns jo det er litt skummelt å prøve å hoppe inn i et miljø/gruppe jeg bare vet litt om og ikke kjenner noen :)

Anonymkode: 745ca...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner folk som er med, kjenner til og med en som fant seg ei jente og gifta seg på "viking-vis". Gikk på fb-profilen hans of fant noen av gruppene han er med i: "Norwegian vikings", "Vikinger i norge..og andre land", "Midgardsblot info" -finnes flere, blant annet regionsentrerte grupper for norge, og utenlandske grupper (for alle de amerikanske og "utflytta vikingene"). Du får se om du får noe kontakt der! :) ser de snakker og oppdaterer ofte.

Anonymkode: 973f3...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13. oktober 2016 den 20.56, AnonymBruker skrev:

Har vært på noen sånne vikingmarkeder og kikket rundt i sommer. Syns det virket veldig trivelig, og kunne gjerne tenkt meg å bli med i et sånt vikinglag. Men kjenner liksom ingen som driver med sånt. Noen her inne som driver med slikt og vet noe om hvordan jeg kan komme i kontakt med noe sånt lag og evt bli med?

Syns jo det er litt skummelt å prøve å hoppe inn i et miljø/gruppe jeg bare vet litt om og ikke kjenner noen :)

Hvor i landet holder du til?

Og du må ikke være redd det er mye koselige folk i miljøet 😀

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, and btw -ok så jeg har vært på noen markeder, kjenner noen folk, men er ikke endel av miljøet. Jeg ville bare legge til ar jeg tror ikke du vil få problemer med å være ny i miljøet, for dem er det et poeng å være åpen og imøtekommende for å kunne dele interessen sin med andre. :) Og når en sitter rundt bålet og synger og spiser sammen så blir en fort gode venner så koselig som det er.

Anonymkode: 973f3...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.10.2016 den 20.56, AnonymBruker skrev:

Pm meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du sier hvor i landet du bor, så er det lettere å hjelpe deg å finne lokallag i nærheten av deg :)

vikingmiljøet er stortsett veldig åpent og tar godt i mot nye medlemmer, så ikke vær redd for å ta kontakt.

ps. det er noen av gruppene på facebook som er veldig veldig opptatt av autensitet, og der kan det av ogtil være en litt kristisk stemning (ikke til personer men til hva de har laget av klær osv), så vil ikke anbefale deg å gå inn i disse gruppene før du eventuelt føler du kan stå imot dette....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg holder til i Buskerud :) 

Har hørt at noen kan være kritiske til klær osv, jeg har ikke klær eller noe men har jo tittet litt på det! Kan sy selv og holder på med litt håndarbeid, så er en sv grunnene til at vikingmiljøet frister også.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15. oktober 2016 den 13.38, jupiter_c skrev:

hvis du sier hvor i landet du bor, så er det lettere å hjelpe deg å finne lokallag i nærheten av deg :)

vikingmiljøet er stortsett veldig åpent og tar godt i mot nye medlemmer, så ikke vær redd for å ta kontakt.

ps. det er noen av gruppene på facebook som er veldig veldig opptatt av autensitet, og der kan det av ogtil være en litt kristisk stemning (ikke til personer men til hva de har laget av klær osv), så vil ikke anbefale deg å gå inn i disse gruppene før du eventuelt føler du kan stå imot dette....

Hvor holder du til forresten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.10.2016 den 16.19, AnonymBruker skrev:

Hvor holder du til forresten? :)

jeg bor på sørlandet, og er derfor medlem i Agder vikinglag.
Buskerud er jo ganske stort da... men Borre vikinglag (holder til i vestfold), har facebook side, så det går sikkert ann å spørre der om hjelp til å finne riktig vikinglag :)

agder vikinglag har også facebook side, der det går ann å ta kontakt.

jeg tror de fleste vikinglag er såpass åpne og vennlige, at de vil hjelpe deg å finne riktig vikinglag hvis du spør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...