AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #1 Skrevet 13. oktober 2016 Mor til samboeren min sin datter har veldig dårlig råd sier hun. Og hun kjøper det mest nødvendige av klær, sko og ting brukt. Utenom dette mangler barnet stadig vekk nok ulltøy, og mange klær barnet har er akkurat passe. Mor har sjeldent råd å ta med barnet på noe som helst og når far henter i barnehagen ser han at det ofte mangler ordentlig skiftetøy på plassen, heller ikke nok fleece. Vi begynner å bli bekymret for at barnet ikke får det det trenger, og kan ikke skjønne at det går ann å ha så dårlig råd at ikke alt kan være på plass. Det tok mor foreksempel en måned for å kjøpe nytt regntøy. Er dette en barnevernsak? Anonymkode: cfeb4...745
Populært innlegg Lammelåret Skrevet 13. oktober 2016 Populært innlegg #2 Skrevet 13. oktober 2016 Nei, det synes jeg da ikke. Kan ikke barnets far stille opp mer? Det er da også hans ansvar at ungen har nok og riktige klær. Vanlig fleece er forresten miljøuvennlig. 90
Populært innlegg Lawyer Skrevet 13. oktober 2016 Populært innlegg #3 Skrevet 13. oktober 2016 Nei. Dette kan far ta en prat med mor om. Og har far penger til å kjøpe litt så burde han det. Ville sin egen unge så vondt når en selv kan ta i et tak er bare smålig 58
BlendaSensitive Skrevet 13. oktober 2016 #4 Skrevet 13. oktober 2016 Eh hva tror du? Hva med faren, hvorfor betaler ikke han da? "nok fleece", hva betyr det? trenger vel ikke mer enn max en trøye og en bukse. Om det er så kaldt hos dere da. Her har vi bare ett sett med skift, ingen fleece eller ullklær i barnehagen. Finnes to truser, en bukse, et par sokker, en t-skjorte og en trøye i skuffen. Hvorfor? Vokser så fort ut av klærne at de som er i bhg fort blir smått! Bare en overdragsbukse i tillegg. Vi har ikke engang begynt med strømpebukse! 7
Mammabamma Skrevet 13. oktober 2016 #5 Skrevet 13. oktober 2016 Det er stor forskjell på å leve på en inntekt og to inntekter når en har barn. 23
Tanuki Skrevet 13. oktober 2016 #6 Skrevet 13. oktober 2016 Siden når ble dårlig råd ensbetydene med omsorgssvikt? Og hva mener du med at du ikke kan skjønne at det går an å ha så dårlig råd?? For en idiotisk ting å si! Hva gjør barnefar med saken da? Har han snakket med mor om hvordan situasjonen er? 38
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #7 Skrevet 13. oktober 2016 Nei. Dette er en typisk sak hvor far sier "det der ut som om du sliter, kan jeg kjøpe regntøy/ull/fleece whatever?" Barnevernet skal ikke ta barn fordi foreldre er fattige. Særlig ikke om de har en til som kunne bidratt og ikke bare stått på sidelinjen og "bekymret seg" Anonymkode: 9dc8f...1fa 43
Populært innlegg Tanuki Skrevet 13. oktober 2016 Populært innlegg #8 Skrevet 13. oktober 2016 Om dette ikke er trolling så vinner barnefar prisen for Mest Tafatte Pappa. 72
stan Skrevet 13. oktober 2016 #9 Skrevet 13. oktober 2016 (endret) Er det far til barnet du tenker å melde til BV? Mor til barnet trenger vel heller en prat med NAV om det er mulig å få noe støtte. Evt. kan NAV hjelpe mor med å få far til å betale bidrag. Endret 13. oktober 2016 av stan skriveleif 44
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #10 Skrevet 13. oktober 2016 Jeg synest far sin oppførsel er mer betenkelig en mors. I stedet for å hjelpe barnet sitt, vurderer han å kjøre ungen innom BV. Mor gjør så godt hun kan i hvertfall. Anonymkode: 85fd5...b2e 35
Gjest O.G. Skrevet 13. oktober 2016 #11 Skrevet 13. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg synest far sin oppførsel er mer betenkelig en mors. I stedet for å hjelpe barnet sitt, vurderer han å kjøre ungen innom BV. Mor gjør så godt hun kan i hvertfall. Anonymkode: 85fd5...b2e Ja, ut fra HI er han støttet av den nye kjæresten sin...
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #12 Skrevet 13. oktober 2016 Jeg ville tatt det til bv hvis det fortsetter slik. Har samme problemet her med bm til stedatteren min. Hun får 3000kr i barnebidrag, vi har egne klær til hun og hun går på sfo. Nå har hun blitt kastet ut av sfo pga manglene betaling, skolen har lagt inn bekymringsmld fikk vi beskjed om i forje uke pga hun har blitt oppservert over lenger tid med alt for små klær, etter gjentatte ganger fått beskjed om å kle på ungen varmere tøy hvor ingenting har skjedd hos mor. Pluss ungen mangler gym-sko, regntøy pluss pluss. Vi var kun klar over dette med at hun går med for små klær. Siden det ser vi HVER gang hun kommer til oss at hun har de samme klærne som hun har brukt i 2 år nå. Ungen er 135 cm høy, og bruker 110/116 i klær hos moren... Hvertfall så var mannen min på møte i går hos bv (rutine at han som pappa blir kalt inn), og de lurte veldig på hvordan han kunne tillate at dette kunne skje med hans datter når han har penger nok til dette. Selv om dette ikke var noe han viste såå mye om, så stilte dem spørsmål ved det at han ikke har tatt kontakt med dem selv eller prøvd å få igjennom omsorgsovertaelse. Å ikke ha penger nok til ungen sin er en form for omsorgssvikt når ungen fryser, ikke har det den trenger av nødvendig utstyr. Hvis bm ikke har penger nok til å ta seg av barnet sitt, burde hun vurde og se om ungen kanskje har det bedre hos pappaen sin eller om man burde ta på seg en ekstra jobb og tjene mer penger! Å kreve mer penger av den andre man har barn med er ikke riktig. Anonymkode: 38c2a...dda 4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #14 Skrevet 13. oktober 2016 Hvis ikke man betaler mer enn 3000 kr i bidrag til en forleder som tydeligvis heller ikke tjener særlig mye penger spørs det vel om man har råd til å ha omsorg for et barn selv vil jeg påstå. Ellers vil jeg påstå at det er korrekt av bv å spørre far om hvorfor han ikke bidrar mer om han over lengre tid har sett ting som ikke henger på grep. Uansett. Dette lukter troll. Barnevernet er ikke rett i stans om mor/far har dårlig råd. Nav og sosialkontor er. Anonymkode: 9dc8f...1fa 10
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #15 Skrevet 13. oktober 2016 Har foreldrene barn sammen så burde de kunne hjelpe hverandre for barnets beste. Ta en alvorsprat og finne en løsning på problemet. For hvis noen trur at et barn vil få det bedre av å bli tatt vekk fra mor av far pga lite klær så burde flere ta seg en tenke pause. Her er det snakk om å utsette barnet for det traume å bli fjernet fra sin mor. Jeg er glad jeg har en eks mann som er moden nok til å prate med meg først og omvendt hvis det skulle være en bekymring. Anonymkode: 4ab3d...4a2 12
Ferny Skrevet 13. oktober 2016 #16 Skrevet 13. oktober 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville tatt det til bv hvis det fortsetter slik. Har samme problemet her med bm til stedatteren min. Hun får 3000kr i barnebidrag, vi har egne klær til hun og hun går på sfo. Nå har hun blitt kastet ut av sfo pga manglene betaling, skolen har lagt inn bekymringsmld fikk vi beskjed om i forje uke pga hun har blitt oppservert over lenger tid med alt for små klær, etter gjentatte ganger fått beskjed om å kle på ungen varmere tøy hvor ingenting har skjedd hos mor. Pluss ungen mangler gym-sko, regntøy pluss pluss. Vi var kun klar over dette med at hun går med for små klær. Siden det ser vi HVER gang hun kommer til oss at hun har de samme klærne som hun har brukt i 2 år nå. Ungen er 135 cm høy, og bruker 110/116 i klær hos moren... Hvertfall så var mannen min på møte i går hos bv (rutine at han som pappa blir kalt inn), og de lurte veldig på hvordan han kunne tillate at dette kunne skje med hans datter når han har penger nok til dette. Selv om dette ikke var noe han viste såå mye om, så stilte dem spørsmål ved det at han ikke har tatt kontakt med dem selv eller prøvd å få igjennom omsorgsovertaelse. Å ikke ha penger nok til ungen sin er en form for omsorgssvikt når ungen fryser, ikke har det den trenger av nødvendig utstyr. Hvis bm ikke har penger nok til å ta seg av barnet sitt, burde hun vurde og se om ungen kanskje har det bedre hos pappaen sin eller om man burde ta på seg en ekstra jobb og tjene mer penger! Å kreve mer penger av den andre man har barn med er ikke riktig. Anonymkode: 38c2a...dda Omsorgsovertakelse fordi moren har dårlig råd? Hva med å tenke på barnet, og muligheten for barnet til å få tilbringe like mye tid med mor og far? Hva med å bidra økonomisk etter evne, sånn at klær ikke blir noe issue. Og hvorfor ikke sende klær fra dere med barnet når det skal til mor? Går an å vaske klær, og sende de med tilbake. Hvor "treig" går det egentlig an å bli? 27
Gjest O.G. Skrevet 13. oktober 2016 #17 Skrevet 13. oktober 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis bm ikke har penger nok til å ta seg av barnet sitt, burde hun vurde og se om ungen kanskje har det bedre hos pappaen sin eller om man burde ta på seg en ekstra jobb og tjene mer penger! Å kreve mer penger av den andre man har barn med er ikke riktig. Anonymkode: 38c2a...dda Du er samboer med denne mannen, dere lever med to fulle inntekter kanskje og så er du så steinhard på ei som lever på ei inntekt + de der lusne 3000kr fra faren som kanskje ikke dekker SFO en gang. Tror ikke du bør drive og snakke med mannen din om at han skal be om daglig omsorg, ford det vil nok gjøre deg til primær omsorgtaker og det blir lite kjærestetid med gubben i tillegg. Du skal bli bra blid der du leiker mamma for steungen på heltid. Nei, det aller beste for deg er faktisk å komme deg ut av forholdet der og la denne fyren og dama ordne opp med familien sin ifred, skal se det blir ei ordning som ungen kan trives med når du forsvinner. Vinn vinn for alle parter.
xinnia Skrevet 13. oktober 2016 #18 Skrevet 13. oktober 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville tatt det til bv hvis det fortsetter slik. Har samme problemet her med bm til stedatteren min. Hun får 3000kr i barnebidrag, vi har egne klær til hun og hun går på sfo. Nå har hun blitt kastet ut av sfo pga manglene betaling, skolen har lagt inn bekymringsmld fikk vi beskjed om i forje uke pga hun har blitt oppservert over lenger tid med alt for små klær, etter gjentatte ganger fått beskjed om å kle på ungen varmere tøy hvor ingenting har skjedd hos mor. Pluss ungen mangler gym-sko, regntøy pluss pluss. Vi var kun klar over dette med at hun går med for små klær. Siden det ser vi HVER gang hun kommer til oss at hun har de samme klærne som hun har brukt i 2 år nå. Ungen er 135 cm høy, og bruker 110/116 i klær hos moren... Hvertfall så var mannen min på møte i går hos bv (rutine at han som pappa blir kalt inn), og de lurte veldig på hvordan han kunne tillate at dette kunne skje med hans datter når han har penger nok til dette. Selv om dette ikke var noe han viste såå mye om, så stilte dem spørsmål ved det at han ikke har tatt kontakt med dem selv eller prøvd å få igjennom omsorgsovertaelse. Å ikke ha penger nok til ungen sin er en form for omsorgssvikt når ungen fryser, ikke har det den trenger av nødvendig utstyr. Hvis bm ikke har penger nok til å ta seg av barnet sitt, burde hun vurde og se om ungen kanskje har det bedre hos pappaen sin eller om man burde ta på seg en ekstra jobb og tjene mer penger! Å kreve mer penger av den andre man har barn med er ikke riktig. Anonymkode: 38c2a...dda Far har i lengre tid registrert at barnet har hatt dårlig med klær etc hos mor- og far har ikke gjort noe før skolen sender inn bekymringsmelding.. vel i mine øyne så er ikke far noe bedre omsorgsperson enn mor i dette tilfellet... 42
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #19 Skrevet 13. oktober 2016 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mor til samboeren min sin datter har veldig dårlig råd sier hun. Og hun kjøper det mest nødvendige av klær, sko og ting brukt. Utenom dette mangler barnet stadig vekk nok ulltøy, og mange klær barnet har er akkurat passe. Mor har sjeldent råd å ta med barnet på noe som helst og når far henter i barnehagen ser han at det ofte mangler ordentlig skiftetøy på plassen, heller ikke nok fleece. Vi begynner å bli bekymret for at barnet ikke får det det trenger, og kan ikke skjønne at det går ann å ha så dårlig råd at ikke alt kan være på plass. Det tok mor foreksempel en måned for å kjøpe nytt regntøy. Er dette en barnevernsak? Anonymkode: cfeb4...745 Hvem er vi? Din samboer? Ohvorfor bidrar ikke din samboer til eget barn istedenfor at dere skal koble inn barnevernet i en slik sak????? Anonymkode: 7ca01...03e 16
Gjest O.G. Skrevet 13. oktober 2016 #20 Skrevet 13. oktober 2016 2 minutter siden, xinnia skrev: Far har i lengre tid registrert at barnet har hatt dårlig med klær etc hos mor- og far har ikke gjort noe før skolen sender inn bekymringsmelding.. vel i mine øyne så er ikke far noe bedre omsorgsperson enn mor i dette tilfellet... Vattpinne som sitter og hører på sytingen til nydama sikkert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå