Gå til innhold

Meningen med livet

Philosophia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Men seriøst' date=' hva er meningen med livet for deg?[/quote']

Tja, vanskelig å si. Jeg har aldri følt noe behov for å fundere over dette. Jeg lever her og nå og skal dø en eller annen gang, det er alt jeg vet. Meningen med livet for meg er å ha det så godt som mulig mellom nå og døden. Jeg ønsker å gjøre mest mulig av livet, ønsker å fylle det med mest mulig interessante ting. Jeg ønsker å leve på en måte som gjør at jeg, når jeg dør, kan se tilbake på livet og vite at jeg valgte riktig at jeg hadde et godt liv og at jeg ikke ønsker å endre på noe av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meningen med livet? Kan være så mangt det. For noen er det å hjelpe andre, eller feste og ha det mest mulig gøy, noen mener barn og familie er meningen, andre utdannelse og en god jobb... Tror det er like mange svar som det er mennesker, jeg.

Aristoteles mente at lykken var det høyeste gode og meningen med livet. Han gav ikke noe svar på hva lykken egentlig var, og mente at det var opp til enhver å finne ut av det på egenhånd.

Lykke for meg vet jeg faktisk ikke hva er. Leter fortsatt jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vindelspev

Jeg tror:

Meningen med livet, er å finne meningen med livet. Det er dette vi alle streber etter i våre mange og klossete forsøk som mennesker.

Finn mening, og utnytt ditt fulle potensiale. Streb etter et liv nært opptil essensen av det som er _deg_, det du står for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også se tilbake på livet mitt og være fornøyd når jeg en dag skal dø. Jeg tror det er viktig å gjøre det beste ut av de dagene man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også se tilbake på livet mitt og være fornøyd når jeg en dag skal dø. Jeg tror det er viktig å gjøre det beste ut av de dagene man har.

Enig. Det å selv ha det så bra som mulig samtidig som man gjør livet så bra som mulig for de rundt seg og andre en kan hjelpe/påvirke er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Metall, øl og damer! :sjarmor:

Vedder for at svaret man får når man spør den som vet er: "Det hakke du no med!!"

:hoho:

Seriøst så er jeg vel enig med endel av de over..gjøre det beste ut av livet sitt på den måten man selv mener det er det beste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hvorfor i h.. skal det absolutt være en mening med livet?

Det må ikke absolutt være det, men hvorfor skulle det ikke være det?

Syns Kardemommeloven er fin, jeg: Man skal ikke plage andre, du skal være grei og snill, og forøvrig kan man gjøre som man vil...

Og den som Jesus sa: Du skal gjøre mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg... (noe sånt...)

Tror kjærlighet er meningen med livet, jeg... Kjærlighet til livet og kjærligheten til alt og alle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må ikke absolutt være det, men hvorfor skulle det ikke være det?

Syns Kardemommeloven er fin, jeg: Man skal ikke plage andre, du skal være grei og snill, og forøvrig kan man gjøre som man vil...

Og den som Jesus sa: Du skal gjøre mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg... (noe sånt...)

Tror kjærlighet er meningen med livet, jeg... Kjærlighet til livet og kjærligheten til alt og alle...

Egentlig ganske arrogant at du skal definere meningen med livet for alle andre. Kjærlighet trenger ikke være meningen med livet mitt. Fyll, hor og slossing kunne like gjerne vært meningen med MITT liv, for alt du vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ganske arrogant at du skal definere meningen med livet for alle andre. Kjærlighet trenger ikke være meningen med livet mitt. Fyll, hor og slossing kunne like gjerne vært meningen med MITT liv, for alt du vet.

Hvordan i all verden klarte du å lese ut ifra mitt innlegg at jeg definerte meningen med livet for deg eller alle andre???

Kjærlighet trenger ikke være meningen med livet, men hvis du leser innlegget slik jeg skrev det, så skrev jeg faktisk at jeg tror.

Spørsmålet her var hva vi mener meningen med livet var, og jeg svarte utifra meg selv. Hvorfor snudde du det rundt til å gjelde alle da?

Og så spurte du; Hvorfor må det være en mening med livet? Jeg stilte da bare et motspørsmål; hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...