AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #1 Skrevet 13. oktober 2016 Jeg ser det hver dag på Facebook og andre sosiale medier. Folk skriver "Løp og kjøp!" om alt fra leiligheter og hus til biler og ting som selges på auksjon. Men hvor skal man løpe? Jeg forstår at butikkene sier "løp og kjøp" når de har supertilbud. Da skal man tross alt møte opp et bestemt sted og gjerne være først, men man LØPER IKKE for å kjøpe hus! Da GÅR man på visning sammen med alle andre før man byr dagen etter, gjerne SITTENDE i sofaen. Jeg har så lyst til å skrive det som kommentar hos alle som skriver det teite uttrykket, men prøver å nøye meg med å skrive det her istedet. Så slipper jeg å få uvenner... Anonymkode: b07d9...cc1 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #2 Skrevet 13. oktober 2016 Du virker sær. Det er da ingenting å henge seg opp i. Anonymkode: 1caa6...c24 5
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #3 Skrevet 13. oktober 2016 Jeg er ganske sikker på at ingen arresterer deg om du velger å gå. Enste du går glipp av er alle de helt syke tibudene - fordi alle andre har løpt, og dermed kommer før deg Anonymkode: 82d2f...bdb
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #4 Skrevet 13. oktober 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser det hver dag på Facebook og andre sosiale medier. Folk skriver "Løp og kjøp!" om alt fra leiligheter og hus til biler og ting som selges på auksjon. Men hvor skal man løpe? Jeg forstår at butikkene sier "løp og kjøp" når de har supertilbud. Da skal man tross alt møte opp et bestemt sted og gjerne være først, men man LØPER IKKE for å kjøpe hus! Da GÅR man på visning sammen med alle andre før man byr dagen etter, gjerne SITTENDE i sofaen. Jeg har så lyst til å skrive det som kommentar hos alle som skriver det teite uttrykket, men prøver å nøye meg med å skrive det her istedet. Så slipper jeg å få uvenner... Anonymkode: b07d9...cc1 Dummeste jeg har lest. For at dette skulle stemme måtte du ha visst at ingen noensinne har løpt for å kjøpe noe. Mange har nok gjort dette og mange vil komme til å gjøre det i fremtiden. Så gå gjerne du, men ikke gjør deg til talsmann for alle som løper og kjøper noe. Anonymkode: 658f5...4e9
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #5 Skrevet 13. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dummeste jeg har lest. For at dette skulle stemme måtte du ha visst at ingen noensinne har løpt for å kjøpe noe. Mange har nok gjort dette og mange vil komme til å gjøre det i fremtiden. Så gå gjerne du, men ikke gjør deg til talsmann for alle som løper og kjøper noe. Anonymkode: 658f5...4e9 TS her. Leste du innlegget? Jeg forstår at man løper til butikken for å kjøpe. Det jeg reagerer på er når det står under leiligheter/hus o.l. som skal selges. Synes det er kjempe irriterende! Jeg prøver ikke å gjøre meg til talsmann for alle som løper og kjøper noe. Hvor får du det fra? Anonymkode: b07d9...cc1
ulykkeligsomliten Skrevet 13. oktober 2016 #6 Skrevet 13. oktober 2016 Det er et rim, TS. Dette kalles et språklig virkemiddel. Andre virkemidler er metaforer, overdrivelser og ironi. Hvis du vil lese mer om slike språklige virkemidler kan du finne mange gode kilder på nettet. http://www.norsksidene.no/web/PageND.aspx?id=99466 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #7 Skrevet 13. oktober 2016 25 minutter siden, ulykkeligsomliten skrev: Det er et rim, TS. Dette kalles et språklig virkemiddel. Andre virkemidler er metaforer, overdrivelser og ironi. Hvis du vil lese mer om slike språklige virkemidler kan du finne mange gode kilder på nettet. http://www.norsksidene.no/web/PageND.aspx?id=99466 Tror ikke du vet hva rim er... Anonymkode: b07d9...cc1 1
ulykkeligsomliten Skrevet 13. oktober 2016 #8 Skrevet 13. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tror ikke du vet hva rim er... Anonymkode: b07d9...cc1 Kjøp rimer på løp. Du kan lese mer om det i linken jeg ga deg. 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #9 Skrevet 13. oktober 2016 Det må være slitsomt å irritere seg over så lite.. Det er rim. Man sier ikke "gå å kjøp" fordi det høres ikke like fengende ut. Anonymkode: 71631...d8c 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #10 Skrevet 14. oktober 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her. Leste du innlegget? Jeg forstår at man løper til butikken for å kjøpe. Det jeg reagerer på er når det står under leiligheter/hus o.l. som skal selges. Synes det er kjempe irriterende! Jeg prøver ikke å gjøre meg til talsmann for alle som løper og kjøper noe. Hvor får du det fra? Anonymkode: b07d9...cc1 Fordi du kan ikke vite om noen har løpt og kjøpt et hus, eller om noen kommer til å gjøre det. Om noen gjør det tar du feil iom at du påstår folk ikke gjør det. Da gjør du deg til talsmann for disse som evn har gjort eller kommer til å gjøre det. Ergo tar du feil. Forøvrig er det utrolig at du finner slikt irriterende, da det har mindre enn 0% betydning for deg om noen gjør det. Anonymkode: 658f5...4e9
Poppie Skrevet 14. oktober 2016 #11 Skrevet 14. oktober 2016 TS, JEG FORSTÅR DEG! Jeg blir også irritert over de som skriver "løp og kjøp" på leiligheter. Ikke at det gjør meg noe, men fordi det er fysisk umulig å få kjøpt objektet på den måten. Men nå er da jeg litt av en pedant også 2
makkapakka Skrevet 14. oktober 2016 #12 Skrevet 14. oktober 2016 hvis du ikke løper får du ikke være med på tilbudet. Det står faktisk vakter utenfor som sjekker at du faktisk løper til utsalgsstedet.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #13 Skrevet 14. oktober 2016 Haha, for en herlig tråd. Er du den samme som alltid kommenterer på facebook at det ikke er "natt" når Plantasjen har "nattåpent" frem til klokken 22? Anonymkode: 8e145...ee7 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #14 Skrevet 14. oktober 2016 16 minutter siden, Poppie skrev: TS, JEG FORSTÅR DEG! Jeg blir også irritert over de som skriver "løp og kjøp" på leiligheter. Ikke at det gjør meg noe, men fordi det er fysisk umulig å få kjøpt objektet på den måten. Men nå er da jeg litt av en pedant også Hehe. Herlig at det er flere! Er ikke mye støtte å hente oppover her Anonymkode: b07d9...cc1 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #15 Skrevet 14. oktober 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha, for en herlig tråd. Er du den samme som alltid kommenterer på facebook at det ikke er "natt" når Plantasjen har "nattåpent" frem til klokken 22? Anonymkode: 8e145...ee7 Haha! Det var jo litt herlig! Nei, det har jeg faktisk ikke reagert på. Anonymkode: b07d9...cc1
Poppie Skrevet 14. oktober 2016 #16 Skrevet 14. oktober 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha, for en herlig tråd. Er du den samme som alltid kommenterer på facebook at det ikke er "natt" når Plantasjen har "nattåpent" frem til klokken 22? Anonymkode: 8e145...ee7 Jeg irriterer meg over det, men dog i det stille Kommenterer aldri på bedriftsstatuser, så jeg lider innvendig 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #17 Skrevet 14. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hehe. Herlig at det er flere! Er ikke mye støtte å hente oppover her Anonymkode: b07d9...cc1 1 time siden, AnonymBruker skrev: Haha! Det var jo litt herlig! Nei, det har jeg faktisk ikke reagert på. Anonymkode: b07d9...cc1 Irriterer meg over at du bruker ordet "herlig" hele tiden. Latterlig, sant? Anonymkode: 658f5...4e9
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #18 Skrevet 14. oktober 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Irriterer meg over at du bruker ordet "herlig" hele tiden. Latterlig, sant? Anonymkode: 658f5...4e9 Hehe, nei, jeg synes det er litt herlig Anonymkode: b07d9...cc1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #19 Skrevet 15. oktober 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hehe, nei, jeg synes det er litt herlig Anonymkode: b07d9...cc1 Men det er likefullt latterlig. Anonymkode: 658f5...4e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå