AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #1 Skrevet 13. oktober 2016 Jeg har normal vekt (BMI mellom 20 og 21) men har mye fett/slapp hud fordelt på overarmene. Det ser ikke bra ut Har trent jogging men det hjalp jo ingen ting på armene, selv om jeg gikk ned noen kg. Er det noen styrkeøvelser som er fine å gjøre for fastere overarmer? Anonymkode: 004ff...fe0
BlendaSensitive Skrevet 13. oktober 2016 #2 Skrevet 13. oktober 2016 Du må trene musklene. Alle mulige armøvelser rett og slett. Muskulaturen er mest sannsynlig litt ubrukt. Google it. Men tro ikke på de som mener strikk rekker, skikkelig tung får det være.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #3 Skrevet 14. oktober 2016 Du må legge på deg muskler i armene. Huden må "fylles ut". Anonymkode: 0b4b5...60a
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #4 Skrevet 14. oktober 2016 Armhevinger fungerer bra. Anonymkode: 04e54...13f
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #5 Skrevet 14. oktober 2016 Kanskje manualer? Jeg aner ikke... Anonymkode: 2e542...5c7
Gjest Ajax Skrevet 14. oktober 2016 #6 Skrevet 14. oktober 2016 Da må du begynne å løfte vekter. Også spise masse mat med proteiner og sånn. Da vokser musklene og huden blir strammere
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #7 Skrevet 14. oktober 2016 Det er jo ikke fint med for store muskler heller ... Anonymkode: 2e542...5c7
Mannebjørn Skrevet 14. oktober 2016 #8 Skrevet 14. oktober 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke fint med for store muskler heller ... Anonymkode: 2e542...5c7 Kvinner får ikke store muskler med mindre de bruker ekstreme kosttilskudd eller testosteron. Det er en myte at kvinner får store muskler etter bare noen måneder med moderat trening. 4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #9 Skrevet 14. oktober 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke fint med for store muskler heller ... Anonymkode: 2e542...5c7 Det skal ekstremt mye til for at en kvinne klarer å få store muskler. Det er veldig mye hardere for en kvinne å få store muskler enn det er for en mann. De "jukser" med testosteron. Anonymkode: 0b4b5...60a 3
Gjest Nanne70 Skrevet 14. oktober 2016 #10 Skrevet 14. oktober 2016 Her er noen enkle (og effektive, så sant du bruker tilstrekkelig tunge vekter) styrkeøvelser for triceps som du kan gjøre hjemme: http://www.kk.no/trening/tren-triceps-unngå-grevinneheng-23219
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #11 Skrevet 14. oktober 2016 Har du forsøkt yoga? Trene og litt kalorioverskudd kan være en løsning. Anonymkode: 0a2e1...85e
MegHer Skrevet 14. oktober 2016 #12 Skrevet 14. oktober 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har normal vekt (BMI mellom 20 og 21) men har mye fett/slapp hud fordelt på overarmene. Det ser ikke bra ut Har trent jogging men det hjalp jo ingen ting på armene, selv om jeg gikk ned noen kg. Er det noen styrkeøvelser som er fine å gjøre for fastere overarmer? Anonymkode: 004ff...fe0 Var du overvektig, for så å trene deg ned til en BMI 20/21? Hvis du var overvektig og trente deg ned til BMI 20/21, så kan det hende du har gått ned i vekt for raskt og da kan det overflødige fettet være vanskelig å få bort ved stryketrening, men det kan la seg gjøre, men da bør du fokusere på trening med vekter. Hvis du er genetisk disponert får å få fettansamlinger på armene, noen er mer disponert for det enn andre, så er det desto viktigere å fokusere på styrketrening vis du vil få det bort. For eksempel, tren bicep og 3-4 forskjellige øvelser per økt. Husk å ha en repetisjon på minimum 8 rep per set, fordi ditt hovedmål er å få strammet dine overarmer og da er "Kroppsbygging Metoden" bedre enn "Styrkeløft Metoden", siden "Styrkeløft Metoden" er kun fokusert på styrke, ved å løfte så tungt du klarer får å bli så sterk som mulig, og da er repetisjonene lave, mens i "Kroppsbygging Metoden" så er fokuset kun på å få synlige muskler og skulpturere kroppen, og da må man trene med flere repetisjoner, og da blir selvfølgelig vektene lavere enn ved Styrkeløft. Her er et forslag: (Bicep øvelser kan du finne selv, det finnes mange forskjellige øvelser), men husk at det er viktig å holde ved øvelsene helst i 2 ukers tid, eller i hvert fall ikke mindre enn en uke før du endrer øvelser, fordi målet er også å kunne finne ut av hvilke øvelser som gir deg best resultat, og du vil ikke kunne finne ut av dette etter kun et par dager. Forslag: Plukk ut 3 - 4 bicep øvelser, der du har 3-4 omganger med 10 repetisjoner per øvelse. Prøv hele tiden å finne tunge nok vekter som gjør at du kjenner at du tar i, men kan utføre 10 rep. Husk å holde kroppen din så stødig som mulig mens du trener bicep, siden vis du gynger med overkroppen, så vil belastningen på bicep bli mindre og du vil få mindre effekt på Bicep. Det er også veldig viktig å få i deg nok mat/energi, fordi du vil få økt muskelmasse og da gjelder å få i seg nok mat/energi, slik at du får strammet overarmene lettere. Og ikke minst, fokuser på speilet og ikke vekten du har på badet, det er i speilet du ser om kroppen din blir strammere og får mer muskler ovs, og ikke vekten. Husk også å tren resten av kroppen, siden du ikke vil risikere at en kroppsdel ser mye bedre trent ut enn resten, haha. Uansett så er det viktig å holde ut lenger en et par uker. Hvis det etter 2 uker og du ikke ser så mye forandring, så må du fortsette. Resultater kommer som regel ikke etter kort tid. Hold på minst et halvt år, før du tar en annet valg. (NB: Du vil ikke få massive muskuløse overarmer der du ser ut som Hulken, så det bør du ikke være redd for) Hvis du har vært veldig overvektig, så kan det være at overflødig fett vil være igjen uansett hvor sakte og korrekt du gikk ned i vekt og uansett hvor mye du skulle trene vekter og da må det som regel fett suging til får å få det bort. Men uansett, lykke til og stå på. 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #13 Skrevet 15. oktober 2016 Takk for tips! Aldri vært overvektig men gikk ned noen kg på å jogge. Fettet mitt er bare merkelig fordelt, og når jeg går ned så er det magen og rumpa som forsvinner. Men skal begynne med vekter etter deres råd. Trener på Elixia men har liksom aldri skjønt hvilke øvelser jeg skal gjøre Anonymkode: 004ff...fe0
MegHer Skrevet 16. oktober 2016 #14 Skrevet 16. oktober 2016 På 15.10.2016 den 16.55, AnonymBruker skrev: Takk for tips! Aldri vært overvektig men gikk ned noen kg på å jogge. Fettet mitt er bare merkelig fordelt, og når jeg går ned så er det magen og rumpa som forsvinner. Men skal begynne med vekter etter deres råd. Trener på Elixia men har liksom aldri skjønt hvilke øvelser jeg skal gjøre Anonymkode: 004ff...fe0 Ok. Da er det viktig at ditt hovedfokus er å trene med vekter. Det tipset som jeg gir deg her, er kun får at jeg ville skrive det, og ikke for å være belærende, og det kan hende du allerede har det i tankene. Et tips som mange overser eller ikke "forstår", er å kunne tenke "outside the box". Det er alt for mange som henger seg opp i og følger slavisk, dietter og treningsprogrammer som man finner på nett, magasiner osv, og vis ikke det gir resultater, så gir man opp eller får en mental nedtur angående trening. Hvis man for eksempel kommer over en diettplan og styrkeøvelses plan fra en kjent fitness utøver, så betyr det at man får råd av en person som kan vise til egne resultater og har peiling på hva han/hun driver med, men det betyr ikke at alt det vedkommende gjør passer for alle og en hver. Derfor er det viktig å ha i tankene, at man behandler råd og tips osv, som man finner på internett eller i magasiner eller får fortalt, som en veiledende instruksjon å ikke som en fasit. Alltid behandle råd og tips du får angående trening og dietter som supplementerende informasjon som kan øke ditt potensial og kunnskap, men ikke som en fasit. Det er viktig å utforske selv. Vis man selv finner en måte å gjøre det på, som gir enn resultater, hvorfor endre den? Et ekstremt eksempel er: Hvis en person vil få bedre bicep og han/hun finner ut av at, det å gynge med overkroppen, gir bra resultater, så fortsetter man med det. Hvorfor gjøre om noe som funker bra for enn selv? Så lenge det ikke er risiko for liv og helse, så er det bare å fortsette med det som funker for enn selv. Det er dette som er "outside the box" tenkning. Men det er alltid viktig å utføre en øvelse som er "riktig ut i fra boka", før man eventuelt eksperimenterer selv. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå