Gå til innhold

Prøver og få barn


Cheva

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har ett spørsmål ang graviditet. 
Jeg har prøvd og bli gravid nå i 2 år og ikke fått det til så trudde derfor jeg ikke traff den tida jeg hadde eggløsning så for 1 mnd siden kjøpte jeg og typen min 7 eggløsningstester og hadde sex de dagene det var sterke streker på testene, og nå fikk jeg mensen. Hadde også urinveisinfeksjon for litt siden, usikker på hvor lenge jeg har hatt det men gikk da på en kur og er helt ferdig med det, ble ferdig for Ca 2 mnd siden.
Det jeg lurer på da, hva skjer? Hvorfor blir jeg ikke gravid? Om det er noen som kan svare på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat hvorfor du ikke blir gravid, er det nok ingen her som kan svare på. Mange slags mulig grunner kan det være, det er bare å ta en titt inni prøverdagbøkene så ser man alt mulig som kan gjøre det vanskeligere å få barn, for ikke å snakke om alt som skal klaffe, og for ikke å snakke om alt man ikke finner ut av.

Men, dersom dere har prøvd i to år og ikke fått til noe enda, så er det på tide å ta turen til lege for vidre utredning, da vil du jo kanskje få noen svar :) Lykke til! 

Anonymkode: ec528...6b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått til legen for utredning. Flere en man tror som ikke får det helt til selv. Vi er en av dem. Var uten prevensjon i 6 år uten å bli gravid selv

Anonymkode: c98ac...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Cheva skrev:

Får du utredning nå? Hvis du har, hva er det man må igjennom isåfall?

Kan fortelle deg hva vi måtte gjennom. Vi ble henvist etter et års prøving. Bestilte ikke time hos gyn osv først. Gikk direkte til poliklinikk for å komme fort i gang. De tar sædprøve av mannen og gyn undersøkelse av kvinnen. Og så tar vi damer hormonprøver på forhånd av timen. Så spør de en del spørsmål om livstil, røyking, alkoholvaner bosituasjon, jobb osv. Og etter det bli han så henvist videre til neste steg der man får vite hva slags behandling man skal ha for sin situasjon :) så begynner ting endelig å skje og man får en ca dato for første forsøk. Det trenger ikke være no galt med dere for å få hjelp, men noen ganger klaffer det bare ikke naturlig. 

Anonymkode: d69f5...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi som prøvde i 6 år selv uten hell gikk igjennom 3 inseminering behandlinger som heller ikke hjalp. De ville prøve dette først siden de ikke fant noe galt med oss. Klaffet på første prøverør forsøk og er nå 10+3 ☺ 

Anonymkode: c98ac...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at det endelig har skjedd no. Gratulerer til dere☺️😍 Håper det skjer noe her snart også 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi som prøvde i 6 år selv uten hell gikk igjennom 3 inseminering behandlinger som heller ikke hjalp. De ville prøve dette først siden de ikke fant noe galt med oss. Klaffet på første prøverør forsøk og er nå 10+3 ☺ 

Anonymkode: c98ac...e71

Så gøy at det endelig har skjedd noe da😄 Gratulerer til dere begge, håper snart det skjer noe her også ☺️😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...