Gå til innhold

Erfaringer fra dåp/navnefest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!

Jeg skal snart arrangere navnefest for første gang og lurer på om noen der ute har noen tips eller erfaringer dere vil dele? Det blir ca 30 gjester og vi har leid lokale.

Mange av gjestene har aldri møtt hverandre før, så jeg har litt lyst til å lage en slags oversikt over alle gjestene hvor jeg skriver noen ord om hver av dem. Men vet ikke helt hvordan jeg skulle gjort dette. Noen forslag?

Hvor mange kaker trenger jeg? 

Og er det teit å sende ut en ønskeliste?

Anonymkode: 2bb82...7f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er teit å sende ut ønskeliste for en dåp. Men ha gjerne klart noen konkrete ønsker hvis gjestene skulle spørre deg konkret om dette på forhånd. 

Når det gjelder kaker må du tenke over om dere skal lage kakene, eller om dere skal kjøpe det fra andre/butikker.

Tenk over hvor mye du kommer til å spise av kaker. Tenk over om du tror det er lite/mye, og gang det ca. antallet kakestykker med 30. Så må du se for deg hvilke konkrete typer kaker du skal ha, og bestille såpass at alle blir mette (skal dere ha ordentlig mat før kakene? Det må du ta med i betraktningen).

Anonymkode: f4ac2...02f

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei dere!

Jeg skal snart arrangere navnefest for første gang og lurer på om noen der ute har noen tips eller erfaringer dere vil dele? Det blir ca 30 gjester og vi har leid lokale.

Mange av gjestene har aldri møtt hverandre før, så jeg har litt lyst til å lage en slags oversikt over alle gjestene hvor jeg skriver noen ord om hver av dem. Men vet ikke helt hvordan jeg skulle gjort dette. Noen forslag?

Hvor mange kaker trenger jeg? 

Og er det teit å sende ut en ønskeliste?

Anonymkode: 2bb82...7f6

Dersom Catering, så er de som tilbyr slik gode til å disponere mengden.

Maks 5 kaker

Ønskeliste til de nærmeste er greit, men blir litt rart å sende det til alle.

Jeg kunne funnet på det samme angående å skrive litt om gjestene, men er litt to much, en del av praten i bryllup og dåp/navnefest er jo å finne ut hvem de andre der er. Så det er liksom en del av greia, og dermed unødvendig å beskrive på forhånd.

Anonymkode: 4ae5c...f00

Skrevet

Ikke skriv ønskeliste, du skal være takknemlig for det du får, og er du ikke det, bytter du seinere. De fleste legger ved byttelapp på gavene sine. 

Du trenger kaker til 30 personer, valgmuligheter, osv. Og du må huske at du kan fryse ned/sende med kaker med nære gjester. Bedre med for mye enn for lite. 

Hva mener du med å skrive noe om gjestene? Det høres helt drøyt kleint ut. Aldri hørt om noen som har gjort det. Hadde noen stått å holdt tale, om gjestene, eller brukt mitt navn på noe som helst måte annet enn bordkort, når jeg bare er gjest, hadde jeg dratt. Slike mennesker som gjør slikt sosialiserer jeg meg ikke med. Det gir klein stemning mellom gjestene tror jeg. Alle der kjenner sikkert noen som kommer, ellers så pleier folk å snakke med kretsen de sitter med også. Ellers så røyker folk, og står på samme sted å gjør det. Osv.. slapp av. Det går nok bra. 

Anonymkode: 07640...2aa

Skrevet

Ønskelister har jeg ikke hørt om til dåp. Er vel mest vanlig til bryllup, og til julenissen. Dere kan jo heller ha klar noen forslag dere kan si hvis det er noen som ikke vet hva de skal kjøpe.

Hvis det er unger med på dåpen, er det greit å ha med noen leker som de kan aktivisere seg med om det ikke er noe der de kan drive med.

Anonymkode: 3d793...864

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...