AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #1 Skrevet 13. oktober 2016 Får ikke tak i selger heller. Har kjøpskontrakt, men ingenting annet. Har også tegnet forsikring på den.. Hva kan jeg gjøre? Kan jeg kjøre med den selv om den ikke står i mitt navn? Anonymkode: 9e1ae...8b4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #2 Skrevet 13. oktober 2016 *tidligere eier omregistrerer den ikke. Om det var uklart Anonymkode: 9e1ae...8b4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #4 Skrevet 13. oktober 2016 Så du har motorsykkelen, du har bevis på at du har betalt for den og kjøpskontrakt, og har forsikring? Da ligger vel ulempen kun hos selger siden hanhar en motorsykkel registert på seg og må skatte av den og betale årsavgift. Anonymkode: 01bd8...8e9 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #5 Skrevet 13. oktober 2016 Det er vel du som skal omregistrere ? Om du har alle papirer og tidligere eiers underskrift? Anonymkode: 8e89d...2a7
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #6 Skrevet 13. oktober 2016 Det er jo du som må ordne dette. Vognkort del 2 skal kjøper ta med seg og levere inn, så lenge man kjøper av en privatperson. Anonymkode: 4ed2d...1d6 1
Peter007 Skrevet 13. oktober 2016 #7 Skrevet 13. oktober 2016 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Får ikke tak i selger heller. Har kjøpskontrakt, men ingenting annet. Har også tegnet forsikring på den.. Hva kan jeg gjøre? Kan jeg kjøre med den selv om den ikke står i mitt navn? Anonymkode: 9e1ae...8b4 Jeg vet ikke hva som har hendt hos deg. Men du kjøper ikke er kjøretøy uten eierskifte melding. Dette kan gjøres med et skjema eller på alt inn. Altinn forutsetter begge gjør. Altså kjøper og selger. Har du dummet deg ut, og kjøpt uten eierskifte melding, og har kjøpekontrakt er advokat neste for deg. (Del 2 vognkort har også eierskifte melding ). Forsikrings-taker og eier må være den samme. Ellers er ikke kjøretøyet forsikret riktig. System kobler ikke sammen uten. Lovhjemmel årsak Endret 13. oktober 2016 av Peter007
Ulven Skrevet 13. oktober 2016 #8 Skrevet 13. oktober 2016 Selger skal levere vognkort del to. Det er anbefalt både av vegvesenet og NAF. TS: Ring vegvesenet og forhør deg hva du skal gjøre og hva de evnt kan gjøre. Da vi var i samme situasjon, måtte vi true selger med anmeldelse. Da ble del to levert. ;-)
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #9 Skrevet 13. oktober 2016 Tut og kjør. Den er jo dobbelforsikret, selger får ikke si opp forsikringen uten å levere salgsmeldingen til Statens Vegvesen uansett Anonymkode: bd020...559
penny_ Skrevet 14. oktober 2016 #10 Skrevet 14. oktober 2016 (endret) Har du fått motorsykkelen? Om politiet stopper deg i kontroll, så kan du vise dem kontrakten. Jeg tviler på at selger ønsker å betale årsavgift på et kjøretøy vedkommende ikke har tilgang på, så når regningen kommer blir den vel omregistrert. Endret 14. oktober 2016 av penny_
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #11 Skrevet 14. oktober 2016 Ta kontakt med vegvesenet og be om en administrativ omregistrering. Da må du kunne dokumentere at du har kjøot og betalt den og etter at du har fremlagt dokumentasjon som bekrefter det så vil vegvesenet sette i gang prosessen. Først ved å henvende seg til selger og på sikt ved å gjennomføre en omregistrering. Men du må smøre deg med tålmodighet, hele prosessen kan i værste fall ta opp til tre år. Anonymkode: e6720...0db 1
ism85 Skrevet 14. oktober 2016 #12 Skrevet 14. oktober 2016 (endret) En kompis som gjorde noe lignende en gang. Viste seg at selger ikke var eier, han måtte levere tilbake bilen. Tror ikke han så noe mer til pengene sine. Har du sett vognkort og legitimasjon? Endret 14. oktober 2016 av ism85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå