RPirateNN Skrevet 13. oktober 2016 #1 Skrevet 13. oktober 2016 Hei Jeg har i mange år vært i et forhold hvor følelsene for han dessverre var blitt borte. Men ble mye pga dattera vår og jeg var redd å starte på nytt med henne aleine. Aldri bodd aleine. Men mest for henne. 2 av siste åra var det null intimitet. Så altså ikke sex. Men så var jeg på fest i sommer. En der jeg har snakket med par dager hvert år i 3 år ca hadde festen. Vi pratet og fant tonen... han hadde vært interessert siden han først så meg for 4 år siden. Da hadde ikke jeg sett han. Vi kysset men ikke mer. Begge i elendige forhold da. Jeg gjorde det slutt ikke lenge etter med typen min. Over 10 år i det forholdet. Og han andre har jeg truffet noen ganger etter det og da vært singel. Men eksen og jeg bor sammen enda pga jeg holder på å søke om å kunne kjøpe han ut og at dattera mi og jeg kan bo. Trygg og kort vei til skole osv.... men jeg lurer bare på hva dere synes er hvor lenge bør jeg vente med å offisielt date liksom? Foreløpig har alt holdt hemmelig for hans og min del. Vet må en stund til. Er nå litt over 2 måneder siden jeg ble singel. På forhånd takk 😊
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #2 Skrevet 13. oktober 2016 For syns skyld av hensyn til datteren din, familien og ikke minst x-en så tenker jeg at det bør gå minst 6 mnd. Dette fordi den nye situasjonen bør falle på plass. Bolig, samvær og alt sånt skal gå seg til (antar x-en er far til barnet?) og stabilisere seg. Selv om det er et "greit" brudd så vil det være følelsesmessig opp og nedturer for alle parter i starten. Selv om du holder det skjult for omgivelsene så er det også lurt å gi deg selv litt tid. Ha litt is i magen. Det er vanskelig å vurdere om man velger partner på riktig premiss når man faktisk er i en livskrise som et samlivsbrudd er. Mange brenner seg på å gå for fort inn i noe nytt. Jeg har gått gjennom samlivsbrudd selv, og begynte å date litt etter 6 mnd. Fant ganske fort ut at det fortsatt var for tidlig, jeg var fortsatt preget av bruddet. Man kan være følelsesmessig preget ganske lenge. Kanskje uten å være helt klar over det. Nå har det gått 1 1/2 år. Først nå føler jeg at jeg har funnet meg selv skikkelig, alt har falt på plass og gått seg til, og nå vil det kunne være riktig å date. Nå kan jeg finne en partner på riktige premisser, ikke preget av det savnet man har følt på i forrige forhold og gjennom samlivsbruddet, men basert på den jeg er her og nå. Anonymkode: ff42e...92b
Teriyaki Skrevet 13. oktober 2016 #3 Skrevet 13. oktober 2016 Enig med den over. Ikke at det må være en regel om seks måneder, men jeg tenker de fleste har godt av å ta det litt rolig i starten. Her nærmer det seg fire måneder siden bruddet og jeg er ikke i nærheten av klar for noe mer enn vennskap. Har derimot fått nettopp det, noen nye vennskap som jeg setter stor pris på. Følelsene før xen var ganske død hos meg også. Jeg var jo glad i han, men noen kjærestefølelser var blitt borte etter mange år med dårlig behandling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå