Gå til innhold

Bursdag på lekeland - hvor mange timer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi holder på å pusse opp huset, og har derfor gått med på at barnet vårt kan få feire 8-årsdagen på et lekeland denne ene gangen. Her vi bor er det aller vanligst at bursdager holdes hjemme eller i gymsalen på skolen og varer i to timer. Men jeg grubler litt på om to timer blir litt kort tid på et lekeland? De skal jo både spise mat og kaker og åpne gaver på denne tida, og da blir det ikke mye tid igjen til å leke i lekelandet når man først er der?

Går det an å si at ungene kan være der så lenge de vil (altså så lenge det passer for foreldrene)? Eller bør man sette et visst antall timer, og i så fall hva synes dere er passe?

Anonymkode: 1ed16...3c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har bare satt starttidspunkt når vi har hatt det der, og det har de fleste barnet vårt har fått invitasjon fra også. Så velger man selv hvor lenge man blir etter mat. Overraskende mange drar etter 2-2,5 timer likevel. Én gang har jeg opplevd at det ble skrevet sluttidspunkt, og da var det 3 timer, men det var fullt mulig å bli til det stengte uansett. ;)

Anonymkode: 53673...f6e

Skrevet

Skriv i innbydelsen at dere opplever at tiden flyr på lekeland , så derfor har dere satt av 3 timer, men at det er opp til hver enkelt hvor lenge man vil være der. Jeg er ikke så god på å formulere meg men.. 🙈 

Skrevet

Hvis det er sånn bursdagspakke er tiden gitt, da får de ikke være der lengre enn oppsatt tid. Child planet har i hvert fall to timer.

Anonymkode: 81959...79b

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er sånn bursdagspakke er tiden gitt, da får de ikke være der lengre enn oppsatt tid. Child planet har i hvert fall to timer.

Anonymkode: 81959...79b

På Leos Lekeland og Eventyrfabrikken kan man være til det stenger, men ikke komme før bursdagen starter.

Anonymkode: 53673...f6e

Skrevet

Min erfaring er at man kan være på lekelandet så lenge man vil, men man har bare selve burdagsrommet tilgjengelig i én time. Så de leker litt først, sitter ned og spiser og pakker opp gaver etterpå og så er det ut på lekelandet igjen så lenge foreldrene ønsker. De fleste drar etter maks 2,5-3 timer, barna blir slitne, mange foreldre synes ikke det er kjempegøy med timesvis på lekeland akkurat og så har man gjerne andre planer den dagen også. Jeg ville bare skrevet at bursdagen varer fra X til Y, men at man er velkommen til å leke videre etter kl Y hvis man ønsker. Det er lurt at barna har med en forelder slik at ikke det ender med at dere og bursdagsbarnet pakker sammen og drar mens det fremdeles er andre gjester igjen som så ikke har noen kjente å kontakte. 

Skrevet

Kanskje greit å skrive hvor lenge dere er der og passer barna? 

Skrevet

Ring det aktuelle lekelandet og spør hvordan de har det der, både i forhold til rommet dere skal feire i, men også den generelle lekingen utenfor rommet. Jeg synes to timer går veldig fort når man har barnebursdag. Siden dere først skal betale for å være på ett slikt sted, ville jeg satset på tre timer hvis dere får lov til det. Spør også om dere betaler en pakkepris på det, eller per time etc. Jeg ville også bedt en av hvert foreldrepar bli med i bursdagen, siden normalt sett pleier ikke slike lekeland ta noe som helst ansvar hvis uhell skulle skje (står en plakat om det utenfor Leos lekeland i nærheten av oss i alle fall).

Anonymkode: ed3a7...47d

Skrevet

Skriv i innbydelsen at bursdagen varer fra 12:00 til 14:00 (foreksempel), men at det er mulig å for barnet å være lenger i følge med en foresatt :)

• Liker 1
Skrevet

Det varierer fra lekeland til lekeland. Hvis det ikke står noe antall timer på nettsiden til lekelandets bursdagssider, så kan barna sikkert være der til stengetid. Dere bør uansett sette en sluttid, slik at dere ikke risikerer å vente 7 timer på siste foreldreparet som plutselig fikk gratis barnevakt en hel dag :)

17 timer siden, Sirah skrev:

Skriv i innbydelsen at bursdagen varer fra 12:00 til 14:00 (foreksempel), men at det er mulig å for barnet å være lenger i følge med en foresatt :)

<- godt forslag!

Anonymkode: f1382...1f3

Skrevet

Tusen takk for alle svarene!

Vi har allerede sjekket med lekelandet at barna kan være der så lenge de vil. Men jeg ser at det kan være lurt å sette en sluttid, og si at ungene kan være der lengre om en av foreldrene kommer og overtar ansvaret. Bursdagen avholdes relativt tidlig i helga, så ungene kan jo i teorien være der i mange timer. Da er det jo dumt om bursdagbarnet selv ønsker å reise hjem før alle gjestene har reist. Vi kan jo ikke etterlate ungene der alene.

Anonymkode: 1ed16...3c4

• 2 år senere...
Skrevet

Vi har hatt 2,5 time. Helt perfekt.

Anonymkode: b1a3c...333

Skrevet

På lekeland ville jeg satt opp 2 timer til lek. Og evnt halvtime til spis. Unger er egentlig lite interessert i mat og kaker akkurat da. Ikke begynn med maten. Da er de ikke interessert i det hele tatt. 

Anonymkode: 837bc...251

Skrevet

Husker da jeg var liten da varte barnebursdagene mye lengre, opptil flere timer enn hva de gjør nå. I klassen til sønnen min er det ganske vanlig at bursdagene vare maks 2 timer enten om selskapet er hjemme eller en annen plass. 

Synes på en måte at det er litt trist at det er blitt sånn🙄

Skrevet

Tråden er ryddet for reklame. 

Olava, mod. 

Skrevet
På 13.10.2016 den 18.21, Sirah skrev:

Det ville jeg gjort, har en 8 åring selv, og 2 timer er nok.. 

De blir slitne og det kan fort bli mye trøsting , og megling siste halv timen eller timen...

Men som jeg har sitert, så er det noen (Stor sett de samme) som blir igjen etter bursdagen:) 

Anonymkode: df745...2f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...