AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #1 Skrevet 13. oktober 2016 Jeg startet opp på en treårig bachelor nå i høst, og samtidig så kan man vel si at verden raste ned rundt meg personlig. Jeg har fått fulgt med i forelesningene, levert inn obligatoriske rapporter og har sånn tålig grei snøring på pensum opp mot eksamen som jeg har god tro på at jeg skal bestå, men nå sitter jeg her få timer før innlevering av fagoppgaven som jeg overhodet ikke har fått startet på og innser at jeg ikke kommer til å få smelt i sammen noe jeg kan levere inn. Jeg tviler sterkt på at jeg kan få noen legeerklæring som sier at "Person har opplevd at familiemedlemmer har dødd som fluer, blitt fengslet, hell on earth og bedrevet selvmordsforsøk de siste to mnd og har derfor ikke klart å legge frem en fagoppgave" Så hva gjør man da? Sett at jeg står på eksamen, får jeg ikke godkjent faget uten fagoppgave. Så hvor går veien videre etter et "stryk" ? Kan jeg få ta opp igjen faget? Kan jeg fortsette neste semester (fra januar) om jeg ikke har stått hele dette semesteret? Jeg har møte med rådgiver på mandag, men jeg sitter med en voldsom klump i magen her nå. Noen som har opplevd noe lignende og kan dele litt med meg? Anonymkode: 79216...111
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #2 Skrevet 13. oktober 2016 TS her. Vil bare si at dette er blokkundervisning, altså er det avsluttende fag. Anonymkode: 79216...111
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #3 Skrevet 13. oktober 2016 Jeg tolker det slik som at du er halvseriøs i eksempelet ditt. Dersom du er det kan du selvsagt be om legeerklæring for dette. Legeerklæring trenger dessuten ikke å være spesielt utleverende. Det viktigste er at legen er inneforstått med situasjonen din, og at det kommer frem i legeerklæringen at situasjonen din dette semesteret har ført til at du ikke har kunnet levert oppgave. Anonymkode: eb341...8e5
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #4 Skrevet 13. oktober 2016 Til tross for legerklæring så vil jeg vel ikke kunne stå i faget når fagoppgava teller 40% av den totale karakteren, og ikke innlevert = ikke bestått fag? Anonymkode: 79216...111
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #5 Skrevet 13. oktober 2016 Du kan garantert få legeerklæring. Som regel er det slik at du ikke får tatt eksamen uten å ha bestått de andre obligatoriske man må gjennom, slik som fagoppgaven din som teller 40%. Det som kan skje er enten at du får anledning til å levere denne oppgaven på nytt og likevel ta eksamen. Eller så får du ikke tatt eksamen og må enten konte eller ta den på nytt ved neste ordinære forløpe. Dette må du sjekke med ditt fakultet/utdanningsinstutisjon. Uansett så er det IKKE krise. Det gjør ingenting om du mangler et fag (som du tar opp igjen). Du tar det bare senere. Det har ingenting å si og er ikke krise, det er faktisk veldig vanlig. De fleste tar opp et fag en gang eller mange. Jeg trodde også det var krise å stryke/ikke fullføre emnet første gangen jeg gjorde det. Men jeg overlevde likevel og fullført til normert tid. Anonymkode: 273b2...237
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå