Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Erfaringer? Jeg er så usikker på om jeg skal ta en slik test, har jo et håp om at det går bra uansett og jeg vet at jeg kommer til å elske barnet uansett. Men likevel kjenner jeg på en frykt for å ikke få et normalt barn.. Håper ingen missforstår dette, men det hadde vært godt å fått en bekreftelse på at alt er som det skal! Er det verdt pengene?

Dersom noen lurer på hva det er så er det en trygg fosterdiagnostikk, der man tar en vanlig blodprøve av mor, og kan påvise ulike kromosonavik og andre genfeil.

http://www.ultralydklinikken.dk/scanning/harmony-testen.html

Anonymkode: ed3f5...fcd

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. 

Jeg var på den klinikken bare for to uker siden og tok en panorama test (utvidet harmony) det var en ultralydundersøkelse for å se om barnet så friskt ut før de tar blodprøvene og sender inn. Prøven kostet ca 7000  kr (men er også den absolutt dyreste).

De ringte etter 9 dager og fortalte meg svaret, i tillegg sendte de svarene på mail. De er veldig hyggelig og veldig behjelpelige der jeg var, og jeg hadde så absolutt gjort det igjen.

Vi gjorde dette fordi vi allerede har barn, og tenker at det var viktig å vite, da dette også da kommer til p gå ganske utover de andre barna. Selv har vi noen rundt oss som har syke barn og vi både ser og hører hvor mye tid og energi dette tar. Når man da har barn fra før, så ble det for oss mye viktigere og vite denne gangen. Men nei, vi har ikke fortalt noen om testen (bortsett fra mamma) og kommer heller ikke til å gjøre det da det er så mange som har så mange meninger om dette temaet pg har null forståelse for andres situasjon. Heller har de aning på hva de selv hadde gjort. De fleste med et sykt barn sier de hadde gjort det selv og skal gjøre det da meste barn kommer. Det handler ikke om at man ikke blir glad i noen som kommer og trenger hjelp, men om at det faktisk også er andre barn som skal taes hensyn til. Og da vil det også være mange som mener at da burde vi ikke få barn hvis vi ikke er klar for å få det som kommer.

Anonymkode: 72b48...7a6

Skrevet

Jeg planlegger å ta denne testen, men har ikke helt bestemt meg for danmark eller london :)

Jeg har null problem med å fortelle folk at jeg skaø ta den testen, det bør da være helt naturlig at man vil gjøre det man kan for å forsikre seg om at man får et friskt barn. Ting kan selvfølgelig skje, men jeg vil gjøre det jeg kan. 

Skrevet

Om jeg er så heldig å bli gravid en gang (har ikke begynt prøvingen ennå, men vi tenker å slutte med prevansjon snart), har vi tenkt å ta denne testen. Men kommer ikke til å si det til noen med unntak av min bestevenninne som jeg allerede har snakket litt med om denne testen og som har samme synspunkt som meg. Jeg kommer til å reise dit enten alene, eller så tar jeg og samboer det som en ferietur samtidig. 

Vet at det er mange som har ulike meninger om temaet, og det er grunnen til at vi ikke har tenkt å fortelle det til f.eks familie. Jeg har selv vokst opp med søsken med psykisk utviklingshemming, og dette har gitt meg et sterkt ønske om å selv få friske barn, iallefall gjøre det jeg kan for å få det. Man har jo selvsagt ingen garanti for å få et friskt barn likevel, men denne testen kan jo påvise noen av sykdommene iallefall. 

Anonymkode: 06d99...642

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...