AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #1 Skrevet 13. oktober 2016 Noen prøvere her som går på antidepressiva? Anonymkode: a3a1d...3fe
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #2 Skrevet 13. oktober 2016 Hva går du på? Anonymkode: cca56...78d
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #3 Skrevet 13. oktober 2016 Går på Cipralex. -Ts Anonymkode: a3a1d...3fe
Ranunkelen Skrevet 14. oktober 2016 #4 Skrevet 14. oktober 2016 Ja. Jeg bruker Cipralex og har gått på det i mange år. Har snakket med legen om dette, og det er ikke farlig å bruke det under en evt graviditet, heldigvis. Jeg blir fryktelig dårlig av å slutte med medisinen - har prøvd det før. Går også på noen andre medisiner som jeg derimot må slutte med når (hvis..) jeg får positiv test.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #5 Skrevet 14. oktober 2016 SSRI under graviditet gir en noe forhøyet risiko, men den regnes som lav. Om seponering resulterer i depresjon regnes risikoen med depresjon under svangerskap som høyere enn å fortsette på Cipralex. Så om mor har god effekt av medisinen og risikerer tilbakefall med seponering anbefales det at en fortsetter på cipralex, men fortrinnsvis på så lav dose som mulig. Du kan lese om det her, det er en seriøs side. https://relis.no/sporsmal_og_svar/4-5865?source=relisdb Anonymkode: cca56...78d
Snupp89 Skrevet 16. oktober 2016 #6 Skrevet 16. oktober 2016 Jeg brukte cipralex under graviditet, med godkjenning fra jordmor, lege og sykehus. Uansett bedre med en mamma som har det bra, enn en mamma som sliter og har det fælt. Gjør det du føler deg mest komfortabel med
Snedig Skrevet 16. oktober 2016 #7 Skrevet 16. oktober 2016 (endret) Takk for svar og link! Det var mye mer oppløftende enn jeg trodde på forhånd. Ideelt sett skulle jeg jo gjerne ønske å slippe å gå på Cipralex under et kommende svangerskap. Derfor sluttet jeg i god tid før vi planla å begynne å prøve. Det resulterte i et kraftig tilbakefall hvor jeg måtte starte opp igjen med medisinene og sette prøvingen på pause. Nå har jeg endelig kommet tilbake til meg selv igjen, men nå føler jeg ikke at jeg tør å slutte igjen... -TS Endret 16. oktober 2016 av Snedig
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #8 Skrevet 16. oktober 2016 Veldig lurt av deg å prøve å slutte før, så du slapp dette som gravid. Hva om du gir det litt tid først, så prøver deg frem til den laveste dosen du kan gå på uten tilbakefall om en stund? Evt. en lengre nedtrapping til 0 en sist? Anonymkode: cca56...78d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå