Nigella Skrevet 21. november 2004 #1 Skrevet 21. november 2004 Sitter her og diskuterer med meg selv om jeg skal gidde å vaske ned hele kåken til jul i år? Gjorde det ifjor, men da var jeg 100 % jobbsøkende de siste ukene før jul. Lurer på om jeg skal nøye meg med kjøkkenet iår.
Arkana Skrevet 21. november 2004 #2 Skrevet 21. november 2004 Nei, det gidder jeg virkelig ikke. Julen og førjulstiden skal brukes til kos, ikke til nedvasking av huset. Storrengjøring gjør jeg ellers i året, tar en del av gangen etterhvert som det trengs eller jeg føler lysten komme over meg. Vi gjør en litt grundigere ukesvask, men ellers ingenting spesielt.
Gjest Tex Skrevet 21. november 2004 #3 Skrevet 21. november 2004 Jeg har igrunn storrengjøring av hvert eneste rom minst to ganger i året ellers, utenom julen, slik at jeg skal kunne bruke tiden min på kakebaking og ikke vasking før jul.........
Philosophia Skrevet 21. november 2004 #4 Skrevet 21. november 2004 Ja, det skal jeg. Synes følelsen av rent hjem før jul er ubeskrivelig.
Midnattsol Skrevet 21. november 2004 #5 Skrevet 21. november 2004 Ja i år skal hele leiligheten vaskes og ryddes grundig. Holder på med kjøkkenoppussing så det trengs en skikkelig vask når det er ferdig, så det får bli julevasken.
Linemor Skrevet 21. november 2004 #6 Skrevet 21. november 2004 pleier og prøve det, men det er ikke alltid at alt blir ferdig da. i år blir det veldig lite siden magen nå er så stor at bare det og se mine tær er egetnlig jobb nok. det er kanskje lettere og gjøre vårstorrengjøring, men det blir det aldri til, for da er det så mye annet. og det kan jo trengs med en rundvask iløpet av året og jeg syns det er en sånn greie somhører førjula til.
Saeria Skrevet 21. november 2004 #9 Skrevet 21. november 2004 Nei. Ikke skal vi feire hos oss heller, men hos svigermor. Regner med at jeg tar en lett vask av leiligheten før jul en gang, men ikke noe nedvask.
@riel Skrevet 22. november 2004 #10 Skrevet 22. november 2004 Jeg tror at når jeg har hus, mann og barn blir det aktuelt, men tror vanlig rengjøring holder denne jula for meg
Mathilde Skrevet 22. november 2004 #11 Skrevet 22. november 2004 Om ikke storrengjøring, så ihvertfall ekstra grundig rydding og vasking. Ikke fordi jeg syns at man må det til jul, men jeg hater å vaske, og når jeg gjør det til jul så kan jeg ihvertfall belønne meg selv med å pynte etterpå. Storrengjøring andre tider på året er jo bare vasking uten noe koselig å glede seg til etterpå... Men jeg tar det ikke like oppi jula, begynner i slutten av november slik at jeg har hele desember til hyggeligere ting.
Gjest Anonymous Skrevet 22. november 2004 #12 Skrevet 22. november 2004 Usj nei.. Jeg vasker så mye resten av året, at førjultiden skal gå til kos.. Ikke noe stress og kav for at gulv, vegger og tak skal skinne eksrta mye til jul. Skinner det ikke resten av året, kan det jammen meg bare være i jula og da!
Gjest baby-E Skrevet 23. november 2004 #13 Skrevet 23. november 2004 skal ikke det i år. Har akkurat flyttet hitt, så jeg tok skikkelig storrengjøring da...det holder..
Vimsevips Skrevet 23. november 2004 #14 Skrevet 23. november 2004 Ja, den tok jeg i går og i dag. Så bruker vi desember til gaver, kaker osv. Vi skal østover i jula, men det er greit å få vaska og rydda litt skikkelig allikevel. Vi pleier å ta en slik storvask i slutten av november og rett før sommerferien. Så er det fint og reint når vi har ferie.
Gjest alisia ikke innlogget Skrevet 23. november 2004 #15 Skrevet 23. november 2004 Jeg vasker to ganger i året. Dermed også til jul. Er faktisk færdig med å vakse både tak og vegger. Så nå er det klart for å pynte. Tenkte jeg skulle vaske resten på søndag, så pynter vi etter det. Gud som vi gleder oss. På kvelden skal vi se barnetv. spise julekaker, drikke julebrus og tenne lys. Klementiner er viktig å få med seg også. Snakk om å komme i skikkelig julestemning.
Gjest gjesta Skrevet 23. november 2004 #16 Skrevet 23. november 2004 Jepp, her skal det vaskes hus. Ikke tak og vegger - for de er nymalte, men ellers skal det gjøres en innsats. Finnes ingen bedre følelse enn å synke ned i sofaen lille julaften, med rødvin i glasset og "Hjelp, det er juleferie" på video. DA må det lukte grønnsåpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå