AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #1 Skrevet 13. oktober 2016 Hvordan opplever dere det kontra DPS (om dere har vært der før)? Mer avslappet? Hvordan er din erfaring? Hvor ofte går du/har du gått i samtaler? Har man som regel enkelttimer på 45 min? Annet å tilføye? Jeg skal begynne snart, for bearbeiding av en traumatisk barndom som gir plager og vansker i dag (bla.a. Angst og depresjon). Anonymkode: 97110...7bd
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #2 Skrevet 13. oktober 2016 MYE bedre enn DPS psykologer. Gikk en gang i uken. Enkelttimer. Anonymkode: 117e5...db5 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #3 Skrevet 13. oktober 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: MYE bedre enn DPS psykologer. Gikk en gang i uken. Enkelttimer. Anonymkode: 117e5...db5 Så fint å høre. Har du lyst til å utdype hva som var bedre? Anonymkode: 97110...7bd
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #4 Skrevet 13. oktober 2016 Privat psykolog med avtale hva er det? Enten har avtalespesialister avtale om refusjonsrettigheter fra Helfo, eller så har de det ikke. En avtalespesialist med Helfoavtale er ikke privat. Anonymkode: 0594c...f33
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #5 Skrevet 13. oktober 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så fint å høre. Har du lyst til å utdype hva som var bedre? Anonymkode: 97110...7bd DPS føles som en fabrikk der dyrene skal gjennom "SYSTEMET". Privat var en et vanlig menneske og ble behandlet som et menneske. Anonymkode: 117e5...db5 7
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #6 Skrevet 13. oktober 2016 Følte jeg fikk ha mye mer styring og at mine behov og ønsker i behandling ble hørt mer da jeg gikk privat. Slapp det rigide systemet til dps. Anonymkode: 5474f...6f1 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #7 Skrevet 13. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Følte jeg fikk ha mye mer styring og at mine behov og ønsker i behandling ble hørt mer da jeg gikk privat. Slapp det rigide systemet til dps. Anonymkode: 5474f...6f1 Det er det jeg håpet på. Takk for svar! Anonymkode: 97110...7bd
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #8 Skrevet 13. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Privat psykolog med avtale hva er det? Enten har avtalespesialister avtale om refusjonsrettigheter fra Helfo, eller så har de det ikke. En avtalespesialist med Helfoavtale er ikke privat. Anonymkode: 0594c...f33 https://helfo.no/psykologer-og-legespesialister-med-driftstilskudd Anonymkode: ad7fc...999
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #9 Skrevet 13. oktober 2016 Jeg har kun gått privat, men er veldig imponert over hvor bra det var allerede første time. Verdt hver krone. Anonymkode: 8d7a0...69e
Nøste~ Skrevet 13. oktober 2016 #10 Skrevet 13. oktober 2016 Ikke hatt bra erfaring hos privat. Har nettopp begynt på DPS hvor jeg fikk prioritert helsehjelp, virker bra så langt. 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #11 Skrevet 13. oktober 2016 Har det mye bedre hos DPS. DPS er mye mer fleksible med meg og hører mer på hva jeg sier. Anonymkode: aece6...5d1 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #12 Skrevet 13. oktober 2016 2 timer siden, Nøste~ skrev: Ikke hatt bra erfaring hos privat. Har nettopp begynt på DPS hvor jeg fikk prioritert helsehjelp, virker bra så langt. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har det mye bedre hos DPS. DPS er mye mer fleksible med meg og hører mer på hva jeg sier. Anonymkode: aece6...5d1 Så fint å høre at dere har gode erfaringer. Jeg får høre at jeg vil være i behov av hjelp i lang tid fremover for å bearbeide, samtidig som DPS i utgangspunktet ikle tilbyr verken langtidsbehandling eller har noen (her i mitt distrikt) som har nok kompetanse. Anonymkode: 97110...7bd
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #13 Skrevet 13. oktober 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så fint å høre at dere har gode erfaringer. Jeg får høre at jeg vil være i behov av hjelp i lang tid fremover for å bearbeide, samtidig som DPS i utgangspunktet ikle tilbyr verken langtidsbehandling eller har noen (her i mitt distrikt) som har nok kompetanse. Anonymkode: 97110...7bd Da håper jeg du får en flink psykolog. Lykke til! Anonymkode: 5474f...6f1 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #14 Skrevet 13. oktober 2016 Min erfaring er utelukkende bedre. Jeg får en hel klokketime og siden lunsj er neste punktet på agendaen har han gitt meg mellom 20 og 40 minutter ekstra. Det hadde aldri skjedd på DPS. Når jeg gikk på DPS var det kun 45 minutter og på hodet ut i en skummel verden. Jeg gikk til en ukompetent psykiatrisk sykepleier som hadde liten kompetanse på traumeterapi. Jeg søkte om å få bytte terapeut, men det fikk jeg ikke "fordi det kunne være uheldig i min situasjon", men at jeg sluttet var helt OK. Jeg er glad jeg sluttet for nå har jeg kommet til en av landets fremste psykologer innen traumeterapi. Anonymkode: 3f461...838 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #15 Skrevet 14. oktober 2016 Jeg har veldig dårlig erfàring med dps. Mangelfull og feil diagnostisering og overfladisk behandling av store traumer. Det gjorde at jeg sluttet. Men dessverre var jeg også uheldig privat, det gjaldt det samme. Feil og ingen diagnose. Men god erfaring med en avdeling for persnlighetspsykiatri påmetmoffentlignsykehus. Her var de kompetente og utrolig dyktige. Jeg har også i ettertid fått en fantastisk flink privat terapeut. Så erfaringen min med privatpraktiserende med refusjonsordning er nå veldig god. Får en hel klokketime og det er faglig dyktighet, engasjement og virkelig en som stiller opp når det trengs. Anonymkode: 0a7aa...3ec
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #16 Skrevet 14. oktober 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Min erfaring er utelukkende bedre. Jeg får en hel klokketime og siden lunsj er neste punktet på agendaen har han gitt meg mellom 20 og 40 minutter ekstra. Det hadde aldri skjedd på DPS. Når jeg gikk på DPS var det kun 45 minutter og på hodet ut i en skummel verden. Jeg gikk til en ukompetent psykiatrisk sykepleier som hadde liten kompetanse på traumeterapi. Jeg søkte om å få bytte terapeut, men det fikk jeg ikke "fordi det kunne være uheldig i min situasjon", men at jeg sluttet var helt OK. Jeg er glad jeg sluttet for nå har jeg kommet til en av landets fremste psykologer innen traumeterapi. Anonymkode: 3f461...838 Trist med erfaringen din på dps. Min er dessverre lik, dog med en "erfaren" psykiater som ikke kunne noe om relasjonsbygging som forutsetning for tillit og trygghet. Glad på dine vegne Anonymkode: 97110...7bd
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #17 Skrevet 14. oktober 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har veldig dårlig erfàring med dps. Mangelfull og feil diagnostisering og overfladisk behandling av store traumer. Det gjorde at jeg sluttet. Men dessverre var jeg også uheldig privat, det gjaldt det samme. Feil og ingen diagnose. Men god erfaring med en avdeling for persnlighetspsykiatri påmetmoffentlignsykehus. Her var de kompetente og utrolig dyktige. Jeg har også i ettertid fått en fantastisk flink privat terapeut. Så erfaringen min med privatpraktiserende med refusjonsordning er nå veldig god. Får en hel klokketime og det er faglig dyktighet, engasjement og virkelig en som stiller opp når det trengs. Anonymkode: 0a7aa...3ec Det tar visstnok tid før man finner den rette. Min erfaring er at DPS sjeldent har behandlere med nok kompetanse på (komplekse) traumer og gjerne vil finne raske løsninger, "behandle" det og sende deg ut igjen raskt fordi det er nestemann på ventelista sin tur. Nå snakker jeg av egen og generell oppfatning, og mener ikke at dette gjelder alle behandlere. Godt å høre at du har funnet en som er riktig for deg! Anonymkode: 97110...7bd 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #18 Skrevet 14. oktober 2016 Jeg er går nå hos en privat, men har tidligere gått på DPS - gruppebehandling og samtaler hos psykolog. Jeg savner folkene på DPS hver dag. Psykologen min der var den beste jeg noen gang kunne hatt. Og gruppen jeg gikk i var full av flotte mennesker med ulike erfaringer og mye støtte. Men jeg flyttet så jeg måtte bytte. Han private jeg går til nå, er ikke direkte dårlig, men jeg er ikke like glad i opplegget der og måten han "behandler" på. Men det går fremover uansett. Etter tiden på DPS har jeg blitt mye mer kjent med følelsene mine, og hva som fungerer for meg, og blitt flinkere til å si ifra. Så det gjør jeg med min psykolog nå, hvis han blir for abstrakt, så sveiver jeg han inn igjen, og vi finner et gyllent mellompunkt sammen. Anonymkode: 4b87f...440 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #19 Skrevet 14. oktober 2016 Man kan vel ta det litt med ro når det gjelder journalføring om man går til en privat? Blir du innlagt hvis du går på dps får "alle" tilgang til hele journalen din og med det ganske sensitive opplysninger. Det er overhodet ikke kun de som har med behandlingen å gjøre som får den tilgangen. Nebbete smårips og gamle pedonisser. Hvis du går til privat må avdelingen ha underskrift fra deg for å få hele journalen. Det må vel være den aller viktigste fordelen med å gå til en privat. Og ja, for å ikke snakke om at du da i den sammenhengen slipper "blame the victim" holdingen til det offentlige. Anonymkode: f20eb...fb1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #20 Skrevet 14. oktober 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man kan vel ta det litt med ro når det gjelder journalføring om man går til en privat? Blir du innlagt hvis du går på dps får "alle" tilgang til hele journalen din og med det ganske sensitive opplysninger. Det er overhodet ikke kun de som har med behandlingen å gjøre som får den tilgangen. Nebbete smårips og gamle pedonisser. Hvis du går til privat må avdelingen ha underskrift fra deg for å få hele journalen. Det må vel være den aller viktigste fordelen med å gå til en privat. Og ja, for å ikke snakke om at du da i den sammenhengen slipper "blame the victim" holdingen til det offentlige. Anonymkode: f20eb...fb1 Jeg vet det. Det er også mye av grunnen til at jeg velger privat. Men "hvem som helst" kan vel ikke klikke seg inn? De må vel ligge noen retningslinjer til hvem som kan gjøre dette? Anonymkode: 97110...7bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå