Gå til innhold

Tannlege, hva er viktig for deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min og jeg vurderer å starte en tannklinikk. Vi har diskutert litt hva vi bør legge vekt på. Jeg mener en god nettside er viktig, men han er ikke helt enig. Lurer derfor på hvordan du valgte den tannlegen du har, og hva som var avgjørende for deg for akkurat det valget :D

Vi bor i en kommune med ca. 10.000 innbyggere (min manns hjemkommune), og vi holder til like utenfor en mellomstor by i Norge som også vil være et naturlig kundegrunnlag for oss. Mannen har allerede 15 års erfaring og en stor kundegruppe, men hvis vi skal ta steget og starte noe eget vil jeg gjerne høre hva som er viktig for folk flest.

Hvordan bestiller du time hos tannlegen din? Ringer du? Eller benytter du deg av online løsning?

Kom gjerne med tips. Og spesielt hva du savner hos din tannlege!

Setter stor pris på alle svar!:biggrin:

Anonymkode: fc973...b83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde jeg kunnet benytte meg av en online løsning, så hadde jeg gjort det :) en god, oversiktelig og minimalistisk nettside er et must! 

Og andre ting som er viktig er at tannlegekontoret fremstår rent og pent, med delikate fargevalg og lite stæsj. Og at utstyret er high tech. Har lest at colosseumklinikken bruker laser for å fjerne hull i stedet for borr. Det tror jeg dere kunne vunnet mange kunder på ;) 

lykke ti!

Anonymkode: 92128...80d

Skrevet

Det viktigste med en tannlege er at h*n er der.

Sånn sett med rene distriktsøyne. Her er nemlig ikke utfordringen hvordan du kan bestille time, men om du faktisk får time, og hvor mange mil du må kjøre med tannpine for å få behandling. Noen av oss er også så heldige at vi står på en recall-liste for årlig tannsjekk - men et hender at året utvides med et par måneder i en sånn liste fordi det er flere pasienter enn de eksisterende tannlegene kan ta inn i løpet av 12 måneder.

Hvis man ønsker pasienter er det viktigste at pasienten faktisk vet at du er der. Greit med både nettsider og FB, men glem for all del ikke at små annonser i lokale medier/aviser kan gi litt flere pasienter. Med mindre man ikke ønsker å behandle blant annet eldre.

Rent og ryddig tannlegekontor er et must uansett.

• Liker 1
Skrevet
  • Rene, enkle men samtidig informative, og ikke minst oppdaterte nettsider på priser og slik.
  • Online bestilling er knall (og påminnelse om timen på sms er ikke så dumt det heller :D )
  • Enkle og lyse lokaler uten masse stæsj, men gjerne litt pynt på veggene (helst ikke gamle tannlegeredskaper, slik min forrige hadde...), og vanndispenser er ting jeg setter pris på hos tannlegen jeg har nå
  • Mulighet for å dele opp betaling var også et viktig valg da jeg valgte tannlege sist. Det koster, og alle har ikke mulighet til å betale alt sånn "poff". Selvsagt, det er en risk å la folk ha det på avbetaling også - men vet at fler har valgt tannlegen jeg bruker pga den muligheten.
Skrevet

Onlinebestilling synes jeg er kjempebra.

Ellers liker jeg oversiktlig hjemmeside med priser og hjemmeside.

At tannlegen er hyggelig, men ikke stiller masse unødvendige spørsmål når jeg har munnen full av utstyr.

Anonymkode: 5a0b6...7d4

Skrevet

Valgte tannlegen jeg har pga lang åpningstid. Åpent på kvelden.

Anonymkode: bb038...758

Skrevet

Jeg liker å bestille over telefon men online funker også, har bare litt dårlig erfaring med slikt da det noen ganger ikke har blitt registrert og sånn. Så lenge man kan begge så er jo det fint :) Påminnelse på SMS er kjempebra, spesielt hvis man bestilte for lenge siden og plutselig ikke kan. Der jeg er nå får man melding før fristen for avbestilling er ute slik at man ikke må betale.

Hyggelige resepsjonister er ett must. Man skal ikke ringe og føle at man er til bry. Heller ikke slike som absolutt skal pushe på med å selge ting.

Jeg valgte den tannlegen jeg har etter ryktet hans, men grunnene til at han er så populær er mange. Han er oppdatert på det nyeste, godt informert (feks om hva man kan få hjelp til å få dekket),  han skravler ikke så mye (men er kjempe hyggelig), han prøver å finne småløsninger der man kan istedet for å foreslå den dyreste løsningen slik at man ikke føler seg lurt eller presset til noe man ikke har råd til. Han er også rask, hjelper sikkert at han snakker så lite :fnise: Gjør det han skal uten å ha gjennomgang av alt.

Nettside er viktig da "alle" sjekker online for å finne tlf nummer og slikt. Hvis man ikke vet noe om tannlegen så bestiller man ikke ett sted der nettsiden er dårlig. Liker de som viser priser på nettet (er ikke alle som gjør det).

Rene og pene lokaler, gode sofaer/stoler i venterommet, vann og kaffemaskin. Gjerne med tv, kan godt være reklame som vises der men ikke noe som ser skummelt ut for de med tannlegeskrekk!

Hvis man kan ha åpent sent, altså etter kl 4, så er det ett kjempe pluss.

Oi dette ble langt, sorry!

Gjest Baremenneske
Skrevet
5 minutter siden, Titania skrev:
  • Rene, enkle men samtidig informative, og ikke minst oppdaterte nettsider på priser og slik.
  • Online bestilling er knall (og påminnelse om timen på sms er ikke så dumt det heller :D )
  • Enkle og lyse lokaler uten masse stæsj, men gjerne litt pynt på veggene (helst ikke gamle tannlegeredskaper, slik min forrige hadde...), og vanndispenser er ting jeg setter pris på hos tannlegen jeg har nå
  • Mulighet for å dele opp betaling var også et viktig valg da jeg valgte tannlege sist. Det koster, og alle har ikke mulighet til å betale alt sånn "poff". Selvsagt, det er en risk å la folk ha det på avbetaling også - men vet at fler har valgt tannlegen jeg bruker pga den muligheten.

Ganske så enig i det her☺ 

For meg så er det også viktig at det er enkelt å finne frem til, at man kan høre litt avslappende musikk/ radio- så man slipper å høre kun redskapene... Og at tannlegen er god på å forklare litt hva han gjør, og kan vise røntgen og forklare litt så enå forstår litt mer av behandlingen 😊

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min og jeg vurderer å starte en tannklinikk. Vi har diskutert litt hva vi bør legge vekt på. Jeg mener en god nettside er viktig, men han er ikke helt enig. Lurer derfor på hvordan du valgte den tannlegen du har, og hva som var avgjørende for deg for akkurat det valget :D

Vi bor i en kommune med ca. 10.000 innbyggere (min manns hjemkommune), og vi holder til like utenfor en mellomstor by i Norge som også vil være et naturlig kundegrunnlag for oss. Mannen har allerede 15 års erfaring og en stor kundegruppe, men hvis vi skal ta steget og starte noe eget vil jeg gjerne høre hva som er viktig for folk flest.

Hvordan bestiller du time hos tannlegen din? Ringer du? Eller benytter du deg av online løsning?

Kom gjerne med tips. Og spesielt hva du savner hos din tannlege!

Setter stor pris på alle svar!:biggrin:

Når mannen din har jobbet som tannlege i 15 år, og har en stor kundegruppe eller rette en stor pasientgruppe, så besitter han nok både erfaring, kolegaer han kan utveksle erfaringer med erfaring på det du spør om. Snakk med og lytt til mannen din. 

Anonymkode: 661e9...c4b

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når mannen din har jobbet som tannlege i 15 år, og har en stor kundegruppe eller rette en stor pasientgruppe, så besitter han nok både erfaring, kolegaer han kan utveksle erfaringer med erfaring på det du spør om. Snakk med og lytt til mannen din. 

Host host hallo 1952?

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om man er erfaren tannlege betyr ikke det at han kan noe om å drive en tannklinikk... Jeg synes faktisk det er vikt å lytte til "folk flest". Men takk for tipset, skal snakke med han :fnise:

Skrevet
44 minutter siden, Raiu skrev:

Jeg liker å bestille over telefon men online funker også, har bare litt dårlig erfaring med slikt da det noen ganger ikke har blitt registrert og sånn. Så lenge man kan begge så er jo det fint :) Påminnelse på SMS er kjempebra, spesielt hvis man bestilte for lenge siden og plutselig ikke kan. Der jeg er nå får man melding før fristen for avbestilling er ute slik at man ikke må betale.

Hyggelige resepsjonister er ett must. Man skal ikke ringe og føle at man er til bry. Heller ikke slike som absolutt skal pushe på med å selge ting.

Jeg valgte den tannlegen jeg har etter ryktet hans, men grunnene til at han er så populær er mange. Han er oppdatert på det nyeste, godt informert (feks om hva man kan få hjelp til å få dekket),  han skravler ikke så mye (men er kjempe hyggelig), han prøver å finne småløsninger der man kan istedet for å foreslå den dyreste løsningen slik at man ikke føler seg lurt eller presset til noe man ikke har råd til. Han er også rask, hjelper sikkert at han snakker så lite :fnise: Gjør det han skal uten å ha gjennomgang av alt.

Nettside er viktig da "alle" sjekker online for å finne tlf nummer og slikt. Hvis man ikke vet noe om tannlegen så bestiller man ikke ett sted der nettsiden er dårlig. Liker de som viser priser på nettet (er ikke alle som gjør det).

Rene og pene lokaler, gode sofaer/stoler i venterommet, vann og kaffemaskin. Gjerne med tv, kan godt være reklame som vises der men ikke noe som ser skummelt ut for de med tannlegeskrekk!

Hvis man kan ha åpent sent, altså etter kl 4, så er det ett kjempe pluss.

Oi dette ble langt, sorry!

Tusen takk for svaret ditt! Absolutt ikke langt, heller veldig nyttig :danse:

Skrevet

Jeg valgte tannlege fordi hun ble anbefalt som hyggelig og faglig oppdatert. Online bestilling hadde vært et megapluss.

Anonymkode: 7d669...8c6

Skrevet (endret)

Da jeg valgte tannlege var det flere ting som var viktig: mulighet for å bestille via e-post eller på annen måte elektronisk, tilgjengelighet og nærhet. Pris spilte også en rolle, men var ikke viktigst. Nå bor jeg i Oslo, så jeg hadde ganske mange tannleger å velge mellom, men valget falt på en tannlege rett ved her jeg bor. De har mulighet for onlinebestilling, og har fine og oppdaterte nettsider.

MEN, den gang jeg ikke bodde i Oslo var det mulighet til å bestille på nettet som var viktigst for meg, foruten å kunne reise dit kollektivt. Valgte et tannlegekontor som ikke lå sentrumsnært, men som det var mulighet å nå med buss. Jeg kunne ha valgt en sentrumsnær tannlege i nærheten av der jeg bodde, men ingen av de andre tannlegene kunne tilby onlinebestilling. Hvorfor er det så viktig for meg? Fordi jeg ikke er spesielt glad i å prate på telefon. Det er én ting, en annen ting er at jeg liker ting skriftlig. Det vil si: når jeg bestiller en time eller lignende så vil jeg gjerne ha skriftlig dokumentasjon på dette, i tilfelle noe skulle skje, og da får man gjerne en bekreftelse via mail eller lignende. 

I disse internettsider skaper mangel på gode nettsider et noe useriøst inntrykk.

Mvh Yvonne :heiajente: 

Endret av Yvonne
Skrevet

Jeg legger først og fremst vekt på om klinikken har moderne utstyr og om man kommer inn til timen i rett tid.  Videre undersøker jeg alltid om klinikken har en nettside med informasjon om priser og behandlingene som tilbys, og er derfor enig med deg i at dere bør ha en god nettside.  Muligheter for timebestilling online er supert, men jeg ønsker da å få en bekreftelse i e-post eller på sms slik at jeg slipper å lure på om bestillingen ble mottatt. 

Skrevet

Åpningstid utover vanlig 8-16 er veldig fint. Det er ikke alle som klarer å få fri på dagtid.
At tannlegen er spesialist i tannlegeskrekk er også svært viktig for meg.
Onlinebestilling er ikke så viktig for meg, jeg har alltid troppet opp på kontoret første gangen og etter det blir jeg innkalt en gang i året. Nå per SMS. At telefonen er bemannet er derimot veldig viktig om man trenger en time, da får man mye bedre frem om det er akutt eller bare en sjekk.
Moderne utstyr, at tannlegen faktisk bryr seg om deg som pasient og ikke bare ser på deg som en jobb er også viktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...